..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Aysel AKSÜMER




4 Mart 2023
Kendinize Yakınlaşın  
Aysel AKSÜMER
İnsan bir kere doğar ama yeniden pek çok kez sil baştan başlayabilir.


:ICI:
"Neden böyleyim ben?" diye sorar mısınız kendinize. Cevabınız sıklıkla evetse, sessizce bir köşeye çekilin ve boşaltın içinizdekileri. Sağlam sır tutuyorsanız anlattıklarınız zaten sonsuza dek sizde kalacaktır.

Aslında hissettiklerinde (konusu her ne ise) kimse yalnız değil. Herkes hatalarını, kusurlarını, eksikliklerini bilir de evladına, en sevdiklerine toz konduramadığı gibi şahsına da laf ettirmeyi şiddetle ya da nazikçe reddeder. Gerçek dostunuz bile yüzünüze doğruları söylese incinir tekrar gözden geçirirsiniz ilişkinizi.

O zaman dürüst, dobra, utanmadan, sıkılmadan bir toplantı yapalım benliğimizle. Kendi kendine konuşana deli diyorlar da yazana henüz deli dediklerini duymadım. En fazla "yazar" derler, deseler de kaç yazar! Hem iyi bir şey "yazar" olmak. Dünyanın tanıdığı bir yazar olamayabilirsiniz ama insanın kendini tanıması, özeleştiride bulunması, empati kurabilmesi ve yanlışlarını düzeltmeye çabalamasının büyük bir erdem olduğunu düşünüyorum.

İnsan bir kere doğar ama sil baştan defalarca başlayabilir yeni bir ben olarak.

Kendinize yakınlaşın, gerekirse hesaplaşın, kızın ama sakın nefret etmeyin. İyiyseniz hep iyi kalın, değişmeyin ama kötü hissettirenlerden lütfen uzaklaşın.

Hazır cevap değil misiniz, her ne olursa olsun doğrudan şaşmıyor musunuz, gizliniz saklınız yok mu, iyiliğinizin karşılığında canınız çok mu acıdı, fazla mı fedakarsınız da "Neden ben böyleyim" diyorsunuz. Belki de sorunuz "insanlar neden böyle ki ?" olmalıdır ne dersiniz?

İnsan olarak ne kadar karmaşığız bunu farkettim bir kez daha. Kendimizi anlamak bile bir hayli zorken başkasını anlamak ne kadar da zor.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yürek Kaşığı
Boşluklarda Ben
Mutluluk Kontratı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Keşke
Taksiler Kan Kırmızısı
Yaralı Ben Ama Kan Yok
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Bir Daha ki Sefere
Sıradışı Tarzlar
Ruhumun İçi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.