..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Nilay Aksu




4 Aralık 2003
Gerçek Hayaller  
Nilay Aksu
1994`ün son günleri... İstanbul - Ankara arası yoğun bir mektup trafiği... Aşk var, özlemek var. Var ama, öğrencilik bağlamış ellerimi. Ha desem çıkıp gidecek gücüm var da, ha desem çıkıp gidecek param yok, o günlerde. Mektuplar... Derslerden çalınan daki


:BEEB:
1994`ün son günleri... İstanbul - Ankara arası yoğun bir mektup trafiği... Aşk var, özlemek var. Var ama, öğrencilik bağlamış ellerimi. Ha desem çıkıp gidecek gücüm var da, ha desem çıkıp gidecek param yok, o günlerde. Mektuplar... Derslerden çalınan dakikalarda, herkesin uyuduğu saatlerde yazılmış mektuplar. Uyutmuyor ki sevda!

Bir mektup yazmışım ona. Demişim ki;
"Gecenin bir yarısı geleceğim sana... Uykundan uyandırmaya kıyamayacak yüreğim. Elimi değdirmeden seveceğim uykularını. Dudağımı dokundurmadan öpeceğim özlemini. Saçlarını bakışlarım okşayacak, irkiltmeden seni. Sabaha dek sesim çıkmadan söyleyeceğim seni sevdiğimi. Sen uyanmamışken henüz çocuk uykularından; sessiz bir hıçkırık olacak vedalarım. Bilmeyeceksin bütün gece seni sevdiğimi ya sen; yine de bir demet gül bulacaksın yastığına uzanmış... Onlara dün gece ellerim değdi benim. Ben dün gece yanındaydım sevdiğim..."

Yanıtı gecikmiyor mektubun;
"Mektubunu aldığım andan beri, kıpır kıpır içim. Odamı hep tertemiz tutuyorum. Mutfakta hep yemek hazır. Arkadaşları ayakkabılarıyla sokmuyorum eve. Diyorum ki; "kirletmeyin, Nilay gelir belki bu gece." Hepsinin gözünde bir divaneyim artık. Dün gece mektubun cebimde, bir sigara yakıp bahçeye çıktım. Aklımda sen. Seni mi içtim, sigarayı mı, bilemedim. Bir iki adım atacak oldum bahçe kapısına... O da ne? Gördüğüm şey gerçek mi? Yüreğim çıkacak oldu göğsümden neredeyse. Bahçe kapısının önüne bırakılmış bir sürü gül! Demedi açılıp bırakılmış karların üstüne. Yanına gidip dokunmaya kıyamadım; hani bu bir düşse, hiç bitmesin diye! Bir sigara daha yakıp mektubunu okudum yeniden. Sonra eve döndüm, kucağımda gül demeti. İbrahim karşıladı beni kapıda. "O güller de ne?" Yunus koştu İbrahim`in sesine. İkisi de şaşkın... Ben gururlu, "Görüyorsunuz değil mi? Siz de görüyorsunuz gülleri, hayal değil. O buradaydı... Buradaydı bu gece!"

Mektubu tutan ellerim titredi. Yüreğim kopacak yerinden sanki. Olabilir miydi? Bu nasıl bir tesadüftü? Aşk her şeye kadirdi de, bu kadar mı kadirdi? Sevgimiz gözümde büyüdü... büyüdü.

Ertesi sabah fakülteye giderken, otobüsten indiğimde; her zaman yürüdüğüm anayolu terk edip anayola paralel giden, iki yani çalılıklarla uzayan patikaya götürdü beni ayaklarım. Yerler karla kaplı, yer yer çalılarda tutunup kalmış kar öbekleri... Az ilerde yol kızıllaştı. Yaklaştım. Yüreğim yine deli gibi. Patika boyunca tek tek bırakılmış, kırmızı bir gülün koparılmış yaprakları... "Seviyor-sevmiyor", demiyorum. Seviyor, öyle iyi biliyorum ki! "Olabilir mi?" demiyorum bu kez. Gülümsüyorum... Eğilip bir bir topluyorum yaprakları. Aklımda mektubuna yazdığı son cümle: " Seninle olduğumdan beri, artık düşle gerçek iç içe!"

O sabah topladığım gül yaprakları, hala "bizim şairimizin" kitabının sayfaları arasındadır. Daha sonra Ankara`ya gittiğimde, arkadaşları da şaşkınlıkla anlattılar, o geceki gül demetini... Ve ben, o gün bu gündür hala düşünüyorum, "O gece, o gülleri bahçe kapısına bırakan ben miydim, gerçekten?", diye...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: deniz / kanada
8 Aralık 2003
O gece o gulleri birakan senmiydin yoksa biraktigin benim sari gullerimmiydi... Yuregine saglik..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Canım Halam ve Atilla

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
- Aşka İnat - Evlenin!
Taciz..Tecavüzcük..
Kadınlar Ne İster?
Sahi Siz Kimsiniz?
Aşk "Sensin"!
Hemen!
Ilk Bakista Ask

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Frezya [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Aforizmalar [Şiir]
Anne Beni Bi' Daha! [Şiir]
Enkaz [Şiir]
Son Ek [Şiir]
Yüreksiz [Şiir]
Sen Bana Bir Dil Sürçmesi [Şiir]
Çoksesli [Şiir]
Tanık İstemem Yalnızlığıma [Şiir]


Nilay Aksu kimdir?

Düsüncelerin, imgelerin, cagrisimlarin savasi. . . Ve galip gelmesi kimi sözcüklerin digerlerine. . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilay Aksu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.