..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > BuZ_LaLe




1 Mart 2004
Sürpriz  
Bekleyen'e...

BuZ_LaLe


Hani içinize büyür kelimeler, bardaktan boşanıverir ansızın...


:CEBF:
    Bazen kalemi elime alıp yazmaya başladığımda ne kadar yazı yazarsam yazayım hep eksik kaldığını hissediyorum. Sanki sayfalarca yazdığım yetmiyor gibi, bir bu kadar daha yazsam da gene bitmeyecek... Bu da öyle bir yazı olacak sanırım. Çünkü insan en saçma yazılarını en çok bildiği konuda uğraşırken yazar ve en eksik yazılar da bu yazılardır, yazılması en zor olanlar da!...
    Mesela, bir arkadaşa, hele bir dosta, yazı yazmak zordur. Ne söyleyeceğini bilemezsin, söze nereden başlayacağını şaşırırsın. Yada en çok okuduğun konuyu 'yaz!' diye koysalar önüne kalemin kıpırdamaz. Öyle çok biliyorsundur ki hangi bilgiyle süslesem yazıyı diye düşünürken bir bakarsın elinde tuttuğun şey bir 'yazı' bile değil! Benim tıkandığım tek konum var: ANNEM!...
    Kalemimin bir rengidir annem de.. Ama ben onu bir türlü saf, kendi rengiyle dökemem kağıtlara... Her yazımı okuduğunda gözlerindeki gurur duyan ama hafif kıskanç bakışları görüyor olmak bazen canımı acıtıyor. Çünkü (tabiki!) annem beni değil, yazılarına dökemediğim oysa ona yazdıklarımın dışındaki tüm yazılarımda gördüğü ruhu kıskanıyor. Halbuki ona hiç bir zaman en mükemmel yazıyı yazamayacağımı bilmiyor, aslında tüm yazılarımın kahramanı ollduğunu da...
    Galiba anneme karşı yaptığım en büyük haksızlıklardan biri, tüm cesaretini toplayıp "bana ne zaman yazacaksın?" dediğinde bütün soğukluğumla ona yazmamın 'yazarlık etiği'ne aykırı olduğunu, yani ona yazacağım yazıdan kimse birşeyler öğrenemeyeceği için yazarlık ruhunu ortadan kaldırdığını söylememdi. Bu satırları yazarken bile gözlerimi yakan ateşleri zor tutuyorum ve vefasızlığıma küfrediyorum. Hatırladıkça kıpkırmızı oluyorum ve şımarıklığımla kendimi yerden yere vuruyorum, gene avunmuyorum...
    Annem;
    Affet beni?! Bu kadar duyarsız olduğum için, soğukluğumun önüne bir türlü geçemediğim için, sana yaptığım sayısız haksızlık için (çünkü bunları başka birine yaptığında adı haksızlık oluyor) affet beni... Bedenimde dolaşan ve benimle tanışan herkesi imrendiren 'idealistlik' özelliğimin bir kaynağı da sensin, kendimi bulmaya çalıştığım dolambaçlı yollarda kolumdan tutup sürüklemek yerine sırtımı sıvazlarken yol gösteren de sensin. Senden daha bir öğretmeni hiçbir zaman bulamayacağım, bildiğin herşeyle beni donattığın ve bugünkü formuma soktuğun için teşekkür ederim.
      Annem;
    Sen herşeyin en iyisini bilirsin...
*'yazarlık etiği'ymiş!!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: sürpriz...
Gönderen: a.karaca / istanbul
27 Nisan 2004
selam;bir ANNE olmasamda sonuçta bir anne sahibi olan ben,ANNE hakkında yazı yazmanın hiç kolay bir iş olmasa gerek,diye düşünüyorum. nedendir bilinmez, çevremizdekileri anlatırken aslında kendimizi anlattığımız gerçeğini... hep göz ardı ederiz.hani diyorsunuz ya ne kadar yazsam yinede yarım kalacak, anlatmak istediklerim...sonucun böyle olmasını kaçınılmaz kılıyor,tabiatıyla konu ANNE olunca...böylesi ağır bir sorumluluk altına girerek,göstermiş olduğunuz medeni cesaretinizden dolayı sizi yürekten kutlarım.kaleminizin hiç susmaması dileğiyle...

:: süpersin
Gönderen: meçhul / istanbul
22 Mart 2004
yaşın ve eğitimin hakkında çokta bilgi sahibi olmamama rağmen süper kişilikli sevecen özgüvenini keşfettim. seni kutluyorum




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uykusuz Ruhlar Ay'a Döner
Mesaj İletildi!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabun Köpüğünde Yaşayanlara...
"Yazı"lı Kanunlar
Kendime Bile Yetmeyen Zamanlardan Kalanlar...
Çocuk Gözlerdeki Kocaman Dünya
Sessizlik Defterinden Notlar - III
Sessizlik Defterinden Notlar - I
Kelimeleri Görmek
Sessizlik Defterinden Notlar II
Sessizlik Defterinden Notlar IV
Bir Türk'ün Öz_elestirisi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kediler ve Suyun Hikayesi [Öykü]
Buz_kale ve Müzik [Öykü]
S (B) Ana Yazılmışlar Sokağı... [Öykü]
Puzzle - U [Öykü]
Puzzle - P [Öykü]
Kan Lekesi [Öykü]
Kelebek ve Derin Bakisli [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [2] [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [1] [Öykü]
Güneşli Bir Günün Ardından [Öykü]


BuZ_LaLe kimdir?

" Yazar ağzını kapamalıdır ki,yazısı kendisininkini açsın. " F. Nietzsche Sustukça susasım geldi hayata. . Artık daha az konuşuyorum. . Susmalar daha tanıdık geliyor artık galiba. .

Etkilendiği Yazarlar:
Zaman ilerledikçe beni etkileyenler değişecek. Bu yüzden hayranlık duyduğum insanları yazarak sınır koymak istemem.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.