..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Faik Murat Müftüler




2 Aralık 2004
Söz - Anlam  
Faik Murat Müftüler
Söz ne kadar kısaysa anlam o kadar derindir.


:DEFB:
    Söz ne kadar kısaysa anlam o kadar derindir.

    Çünkü;
    Söz benimdir; anlam ise ikimizin. Söz büyüdükçe kendi anlamıma çekerim seni. Oysa sözü budarsam, budakları yeni bir baharla yeşillendiren sen olursun. Anlam ikimizin.

    Anlam ne kadar derinse söz o kadar beslenir.

    Çünkü;
    Senin bulduğun her anlamda yeni bir sözdür boynumun borçlandığı. Doğru veya yanlış olsun; söz bizim, anlam ikimizin.

    Anlam ne kadar beslerse söz o kadar büyür.

    Çünkü;
    Bire kırk veren başaktır söz ve anlam yaşanmışlıkların rahminde, genetik biçimselliğiyle çocuğumuz. Annesine çeker sözlerim. Aynı sen. Hık demiş dilimden düşmüş. Sana iyi bir haberim var. Hamileyim.

    Anlamı büyüt.

    “Seni seviyorum. Çünkü sen O’sun.”

    “O kadar güzelsin ki akşama kadar ağlayabilirim.”

    “Seni öylesine özledim ki en acı ölümlerin ağıtlarına benzer soluğum.”

    “Seni seviyorum. Çünkü ruhumun kalıbına öyle bir uydun ki suyla bardak gibi şimdi ikisi.”

    “O kadar güzelsin ki ışığın gözde bıraktığı mor bir leke gibi, baktığım her yere taşıdığım göz almışlığısın güneşin.”

    “Seni öylesine özledim ki bağrımdaki boşluğunu doldurmaya niyetli koskoca evreni yarattığında bile, böyle bir sonsuzluk düşünmemişti Tanrı.”

    “Seni seviyorum. Çünkü yanıtlanması gereken soruları bile duymazlıktan gelecek yürekliliği duyumsuyorum kendimde. Soruları sevmiyorum ama; yanıtlardan korktuğum için değil.”

    “O kadar güzelsin ki dokunduğum her zerrende parmak uçlarımın iziyle bilmeceler yazan ukalânın denklemleri sınıyor beni. Çözmek ne mümkün? Çözümsüzlüğün karmaşasından kaçışımı planlıyorum. Bir tünel kazmalı.”

    “Seni öylesine özledim ki kaçış tünellerimde yalnızlığımı paylaşamaz ellerin. Çaresizlikten midir göz yaşlarım? Sarılsam da canını acıtırcasına, verdiğim eziyetin intikam olmadığını anlamak en hazin acizliğimdir bilirim. En tatmin edici intikam planım: Sana, seni sevdiğim kadar büyütülmüş bir aşkı musallat etmeliyim.”

    “Seni seviyorum. Çünkü sen O’sun”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Budur...
Gönderen: Gültekin BAYIR / İstanbul/Türkiye
17 Şubat 2005
Lanet olsun bunu neden ben yazmadım ki dedirtecek kadar ANLAMLI bir SÖZ dizimi. Tebrik edemiyorsam kısakandığımdandır hocam :) Tebrikler...

:: TEBRİKLER
Gönderen: BİNNUR EDİSAN / ankara/Türkiye
4 Şubat 2005
Nasıl da doyurucu bir yazı...Okurken, içinde koyboldum, yolumu buldum,yine kayboldum...Son noktanızda kendimi buldum. Yüreğinizden akan ellerinize sağlık. Saygılarımla BİNNUR EDİSAN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Buğulu Camın Ardındaki
Bungee Ayrılık
Boyama Kitabı
Aramak Üzerine
Ya - Sa

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beş Kere
Popüler Optimist
Rüya
F (X) =?
Mantığı Seviyorum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matematik [Şiir]
Mahkeme [Şiir]
Sevda Sıçradı [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Concerto Grossi No: 1 B Minor Opus: 37 [Öykü]
Altını Çizmeden Okumak [Öykü]
Mutlak Sözcük [Öykü]
Şans [Öykü]
Aşkın Perspektifi [Öykü]
Siyah - Beyaz [Öykü]


Faik Murat Müftüler kimdir?

Profesyonel hayalperest , amatör yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Pamuk'u çok beğenirim . Etkilenmeye çalıştım , beceremedim . Taklit bile edemem .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Faik Murat Müftüler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.