..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Feray Korkmaz




7 Nisan 2005
Boş Vaktiniz Var mı Acaba?  
Feray Korkmaz
Şimdiye kadar, hayata verdiğimiz saatleri geri alabilme lüksümüz yoksa madem, geri kalan ömrümüzü kendimiz için kullanmalıyız derim!


:BGHH:
‘ Demek artık bol bol vaktimiz var’ dedi Zuzu telefonda. Anlamamıştım; ne için vaktimiz var?
—      E madem çalışmıyorsun artık, bir sürü boş vaktimiz var demek ki!

Ona ne cevap verdiğimi hatırlamıyorum ama günün 15–16 saatini çalışarak geçiren bir insana ‘ boş vakit’ kelimelerini birden kullanırsanız, ani şok etkisi yaratacaktır. Ben bu şokla, iş hayatıma es verdiğimi, kendi hayatıma hala devam ettiğimi söyleyemedim tabi. Ayrıca bir saniye ya! Benim hala boş vaktim yok ki! Telefonu kapatıp, bahçedeki gülleri budamaya çalışırken bunu düşündüm.( daima daha fazla zamana ihtiyacı olanlardanım bende) Severek yaptığım bir işe, beni arındıran, tekrar tekrar tazeleyen zevklerim için ufak bir ara vermiştim o kadar! Baharın, ağaçlardaki o patlamış mısır gibi açmış beyaz tomurcuklarına, iki saniyelik bakışlarımdan bıkmıştım çünkü. Çünkü bu hayat telaşı, köpeğimle geçiremediğim saatler için, onun ölümüyle keşke(!) ye dönüşüyordu. Vefasız olmuştum hayatımda ilk defa, dostluklarımı kısacık kahve molalarında yaşamaya çalışırken.

Ama insanın çalışsa da çalışmasa da boş vakti olmamalı. Hobisi olmayan insanlar( ki bu ne kadar sağlıklıdır onu da bilmiyorum) bu durumdan şikâyetçi olabilirler. Ama diyorum ya; benim hala daha fazlasına ihtiyacım var bu yaşadığım zamandan. Biraz önce can suyunu verdiğim beyaz gülle konuşmanın, yıllardır kendi yaptığım takılarıma bir yenisini eklemenin, ‘gündüz okursun artık kitabını, gece uykusuz kalmazsın’ diyen ablama ‘demek ki artık iki kitap okuyabilirim, kârdayım’ diyebilmenin, ev yapımı şarapları sirke olmadan kurtarabilmenin ve yazmanın yazmanın yazmanın… Bunlar için daha çok vakit gerekmiyor mu yani?

Babamı ilk defa dün gece, elinde bir palet, karşısında şövale, yağlı boya resim yaparken gördüm mesela. İki vadi arasında etrafa beyaz köpükler sıçratan bir şelale çiziyordu. Biz onun, modern Michelangelo olduğunu düşünürken, o bütün yorgunluğunu çizdiği şelaleden akıtıyordu sanki. O an daha iyi anladım ki, doğru hobi, yaşı başı dinlemeden şifa dağıtan gizli bir iksirdi aslında. O yüzden annemin, ‘dışarı çıkmak istemiyorum, bilgisayarda oyun oynayacağım’ demesine şaşırmıyorum.

Zamanı ertelemek kadar korkunç bir şey var mı ki hayatta ya da ertelenemeyecek kadar kısıtlı saatlere bir ‘boş’ ekleyip kendimize kast etmek gibisi! Astrologların dediğine göre, bugün yeniay başlangıcıymış ve yeni bir şeye başlamak için ideal bir zamanmış.(kaçırdık diye üzülmeyin, her yirmi sekiz günde bir tekrarlanıyormuş bu durum ama ben acele edin derim.) ayrıca ay büyüdükçe, yapmaya karar verdiğiniz her ne ise, oda aynı oranda ilerliyormuş. Belki çoğu hallerde olduğu gibi, yaşantımızdaki değişiklikler için böyle ufak tefek motivasyonlara ihtiyacımız vardır. Şimdiye kadar hayata verdiğimiz saatleri geri alabilme lüksümüz yoksa madem, geri kalan ömrümüzü kendimiz için kullanmalıyız derim. Beden yorgunluğu, ayaklarınıza biraz daha sancı ekleyebilir ama ruhunuzu azat ederek her şeyi dengeleyebilirsiniz aslında. Acilen hayatınıza yeni güzellikler ekleyin hatta bir hobi daha edinin. Buna değecek, bana güvenin :)




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yürekten Kutlarım.
Gönderen: gürcan erbaş / İstanbul/Türkiye
11 Nisan 2005
yürekten Kutluyorum Sizi. Herkesin altın anahtarı durmadan devinmek olmalı ancak böylece güzel işler yaparak mutluluğa ulaşabilir insan. İşkolik diyenlere sakın kulak asmayın. Nazım'ın dediği gibi dinamo gibi çalışmalı insan. Hele epey geri olduğumuz konular varken. Boş zamana; ancak yeni uğraşlar arayan, araştıran insanın sözlüğünde rastlayabilirim. Saygılarımla.

:: haklısınız
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
11 Nisan 2005
Sevgili feray Korkmaz; Haklısınız.......Zamanı ertelemek diye bir lüksümüz yok bence.Çünkü erteldiğimiz şeyleri yapmaya zamanımız, belki hiç olmayacak......Güzel bir denemeydi.........Severek okudum...Sevgiyle kalın...Kâmuran Esen

:: Kısacık yazıda derin izler
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
11 Nisan 2005
İçine gireceğiniz bir bahçenizin olması ne güzel. Kısacık yazıda derin izler bırakan söler kullanmak, derinliğiniz olduğunun göstergesi. Özellikle "bütün yorgunluğunu çizdiği şelalede akıtmak" olağanüstü. Ama ay büyük olduğunda ve giderek küçülürken bile başlanan işler büyüme trendindedir. İçinde yüzebileceğiniz kadar bol zamanlar dilerim,fazlasıyla hak ediyorsunuz. M.M.UĞURLU




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Unutmakta Gömülesi Birşey mi?
Eyvah! Beynime Giriyorlar
Raftan Düşen Günlükleri Yazmamak Lazım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Değildim Giden
Bağ-ı İrem'de Sevmek Seni...
Hoşça Kal Ne Demekti?
Selamın Yoktur Bende
Neden Çekip Gider ki İnsan?
Kal Benimle Sevgili
Nevresim Çiçekleri
Islak Mektuplar
Ruhsal Labirentimde Kayboluyorum
Sende Bedeni Cahil Eden Bir Şey Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben Seni Boş Anımda Sevmedim [Şiir]
Her Şeyim Ol Ama Özlenen Olma [Şiir]
Ferfecir [Şiir]
Sesin Yok Artık [Şiir]
Yarama Tuzdur Deniz [Şiir]
Takvimsiz İklimler [Şiir]
Sepya Adımlar [Şiir]
Tarifi Olmayan Elâm İçin... [Şiir]
Yüzünün Beti Benzi Düşmüş Sazım Üstüne [Şiir]
Hayta Köprüsü [Şiir]


Feray Korkmaz kimdir?

Kelimeler düşüyor ellerimden. Anlatmayı beceremeyen, anlaşılmayı beklemeyen şiirler yazıyor. İçimde küçücük bir sığınak buluyorum da, sığınamayacak kadar büyüdüğümü öğreniyorum. İnsanın, bir gün kendi açıklarını ortalığa salıvermesi ne kadar acı. Kendi acılarımla yüzleşiyorum. Öyle anlarla çarpışıyor ki ruhum, hani o an aynaya gidip baksam, ömrümün baharında saçlarımı bembeyaz bulacağım, gözlerimin ışıksız kahveleri minicik kalacak ve ellerimden düşürdüğüm kelimelerin ne anlama geldiğini o zaman anlayacağım. Çok geç olacak. . .

Etkilendiği Yazarlar:
her insan başka bir dünya ise ve bazı dünyaların içinde kendi gezegeninizin atmosferiyle karşılaşıyorsanız etki alanınıza hoşgeldiniz demektir!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Feray Korkmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.