..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Can Macit




10 Nisan 2005
Onlar  
Can Macit
Aslında onlara teşekkür borçluyuz! Çünkü yıllar sonra “Türk “ olduğumuzu hatırlamamıza yardımcı oldular.


:BHHH:
Aslında onlara teşekkür borçluyuz!

Çünkü yıllar sonra “Türk “ olduğumuzu hatırlamamıza yardımcı oldular.

Gerçi bunun bedelini ağır ödedik ve hala ödüyoruz, ama bu bedele değer bence...

Önce onların bizden olduğunu iddia ettiler, masal anlattılar bize. Sözde onlar bizim dağlarda yaşayan kardeşlerimizmiş(!) Aslında zaten inanmıyorduk bu masala, onlar olsa olsa dağda yaşayan başka birilerinin kardeşi olabilirdi. Sonra masalcılar bile bunun “masal olduğunu” kabul ettiler.

Dağda Türk askerine kurşun sıkan, şehre inince kapkaça çıkan, devamlı mazlum rolü oynayan, tüm planları Türk Devletini ve Türk Milletini soymak üzerine kurulu, hain bir kardeşim olmadığına memnun oldum aslında...

Sonra onları ortak çıkardılar bu vatana. Çanakkale’deki şehitliklere uydurma mezar taşları diktiler. Sözde onlar ile birlikte kurtarmışız bu vatanı. Oysa ki arşivler orada duruyordu. Cephede kimlerin can verdiği orada kayıtlıydı ve onların atalarının ismi yoktu o arşivlerde.

“Et ve tırnak” gibi olduğumuzu da iddia edenler oldu. Vücuda acı verip bir işe yaramayan “şeytan tırnağı” gibi bir şey olmalı onlar. Ben işe yarayanını henüz görmedim. Belki siz görmüşsünüzdür, belki onlardan bir iki iyi dostunuz falan da vardır... Fakat ona bakarsanız, benim Serkisof marka bozuk cep saatim de günde iki defa doğru zamanı gösteriyor....

İçlerinde “Türkiye’yi sevdiğini” söyleyenler de vardır şüphesiz. Ve inanırım, sahiden seviyorlardır bu ülkeyi. Hangi çiftçi etinden ve sütünden yararlandığı ineği sevmez ki. Üstelik çiftçi ineğin önüne ara sıra su ve saman falan koyar. Onlar ise yalnız almaya alışmıştır. Almadan vermek Allah’a ve vermeden almak onlara mahsustur.

Madem lafı inekten açtık devam edelim:

“Biri bir Mecusiden ( Ateşperest ) inek alırsa ve inek yeni sahibini yadırgayıp sütünü keserse, yeni sahibi Mecusi gibi giyinip ineği sağabilir.” diye bir hadis olduğu söylenir.

Doğru değilse bile bu hadis en çok onlara uyar.

Çünkü onlar bukalemun gibi her renge girerler. Gün olur tarikatçı, gün olur Sosyalist, gün olur Liberal ve hatta gün olur Türk Milliyetçisi bile kesilirler başımıza. Maksat inek sütünü kesmesin de......

Her şey olurlar, fakat ne olduklarını asla unutmazlar. Ve onların olduğu yerde bize hayat hakkı yoktur.

İşte dostlar, Bostwana’daki Hotantolar böyle insanlardır!

Siz kimlerden bahsettiğimi sanmıştınız?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye
Türkçe Dil Sınavı
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Sezen Aksu Konseri [Eleştiri]
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri [Eleştiri]
Hamamın Namusu [Eleştiri]
Çanakkale Tacirleri [Eleştiri]
Savcının Karısı [Eleştiri]
Bir Irkçının İhaneti [Eleştiri]
Efendi [Eleştiri]
Silahlara Veda Kumpanyası [Eleştiri]
Soğan Çorbası [Eleştiri]
Cumhuriyetin Masalları [Eleştiri]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.