Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Binlerce genç kızın televizyonlarda, bir eve kapatıldıkları adamlara aşık olmak ve kendilerine aşık etmek için verdikleri çabayı, o sicim gibi göz yaşlarını, canlı yayında kesilen bilekleri, kafalarda kırılan bardakları yemin ederim anlamıyorum. Hangi aklı başında organizma, oralara gidip, aylarca bir evde kalıp, tanımadığı bir adamla evlenmek için kırk takla atar ya! Yıllarca birlikte olduğumuz insanı bile an geldiğinde sorguluyorken, “Hastalıkta sağlıkta, iyi günde kötü günde...” sözü verebilirler ki?! Geçen kar tatilinde 1 günü evde geçirdim. Uzun zamandır işten güçten vakit bulup da televizyon izleyememiştim. Ne iyi yapmışım Allah’ım! Ne güzel fanusa kapatmışım meğer kendimi. Ben hala örf, adet, görenek diye ter ter tepinirken, millet kızını satılığa, kadınlar oğullarını damızlığa çıkarmışlar. Hayır, ben de bacak kadarım bakarsan yaş olarak ama çok net hatırlıyorum televolesiz, kaynanasız günlerimizi...Ve gayet de huzurluyduk o günlerde... Semra Hanım kimdir, Ata neden sürekli ağlıyor, Caner nasıl bir psikopattır, sadece 2 saatte öğrendim. Ben, 2 saatte televizyonun karşısında fenalık geçirirken, stüdyodaki konuklar ateşli tartışmalarına, “ Biz senin ananı bekliyorduk, saçını başını yolacaktık” çığlıklarına devam ediyorlardı. “Evlilik” bu ey ahali! Hani bir zamanlar “kutsal” diye bar bar bağırdığınız, kızınızı, oğlunuzu evlendirirken binlerce araştırma yaptığınız kurum. Yıllarca sürmesi gereken, sevgi, saygıyla yürüyen falan birşey hani!!!! Beni tiksindirdiniz 2 saatte, evde oturup sürekli bunları izleyen genç kızlar, erkekler ne düşünüyorlar acaba evlilik hakkında!!?? Size küçücük, altı yaşındaki Ali’den bir örnek vereyim: Evlenmek ıçın en uygun yas kaç olmalı Ali’cim? El cevap: "Yaşla ilgisi yok, evlenmek için aptal olmak yeter" Evlılık dıye bırsey olmasaydı neler olurdu peki? El cevap : "Hesabını vermemiz gereken bir sürü bebek olurdu". (Ali, 6 yasinda) Kanallar yayınlıyor, onlar reyting istiyor...Sizin derdiniz ne ahalicim de saatlerce o programları izleyip, devamlarının çekilmesini sağlıyorsunuz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |