..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Serpil Başol




24 Ağustos 2005
Gecenin İçinde Yalnızlığımla...  
Serpil Başol
Üşüyorum ben. Sanki çıplağım. Sanki korunmasızım. Sanki ben, ben değilim. Sanki anlamsız her şey. Dost kuytumu arıyorum böyle zamanlarda. Beraber ağlayabilirim onunla. Anlamasa da benimle ağlar, beni sarar, ısıtır dost kuytum.


:BFEA:
Yalnızlığımla, yalın yine gecenin içinde bir başımayım işte. “Her nasılsa yalnızız” diyen sesi duydum. Ne zaman yalnız olduğum gelse aklıma zaten hemen bu sesi duyarım. “Herkes kadar yalnızlığım, ne senin yalnızlığından eksik ne de fazla... Herkes kadar işte yalnızlığım...” der sonra aynı ses, hep dediği gibi.

Dinliyorum duymak istemediğim bu yalnızlık söylemlerini. Gecenin içinde durmuşum bir başıma, açık camdan içeriye giren köpek sesini dinliyorum. Bende yalnızım diyen bir başka ses bu da sanki!

Yalnızlık... İçimde bilmediğim bir acım var. Kanım gitmiş uzaklara şöyle bir sarılıp kokusunu içime çekememişken. Kanım gitmiş gitmesine ama bu gidiş, ille de gitmek istediğinden değil başka çıkar yolu kalmadığından. Bir yola girmiş ille yolun sonuna ulaşacak. Olması gereken bu. Ve kanım bensiz oralarda. Gözlerim dolu dolu. Sağanak yağmur zamanını bekliyor. “Ağlıyor musun sen?” diyen telefondaki sesi kulağımda hâlâ. Ağlamıyorum kanım(?).

Üşüyorum ben. Sanki çıplağım. Sanki korunmasızım. Sanki ben, ben değilim. Sanki anlamsız her şey. Dost kuytumu arıyorum böyle zamanlarda. Beraber ağlayabilirim onunla. Anlamasa da benimle ağlar, beni sarar, ısıtır dost kuytum. Her zaman ki gibi yalnızlığımın şahidi dost kuytum benimle, sanki.

Gecenin içinde oturmuşum bir başıma yalnızlığımla, yalın. Uyuşuyor ellerim, kollarım... Tutamazmışım gibi, saramazmışım gibi hissediyorum sevdiğimi, sevdiklerimi. Donmuşum sanki öylece. Bir şarkı geliyor aklıma birden “gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar, yeryüzünde sizin kadar yalnızım...”

Değişmişim ben. Kendime olan güvenimi yitirmişim sanki. Dengesiz konuşuyor, dengesiz yaşıyor, dengesiz savruluyorum, dengeli gözüken yüzümle. Gözlerimdeki bu anlamsız bakış bana ait değil sanki. Aynada bakmıyorum bana ait olmayan bu bakışların sahibi gözlerime. Bu gözler benim değil sanki. Ne anlamsız yaşam şu zamanlarda. Bir yanım bırak kendini öylesine, boş boş bak yaşama derken, bir yanım hemen silkelen bırakma kendini diyor. Ben her iki yanımı da dinlemiyorum sanki.

Geçen senelerde okuduğum bir roman geliyor aklıma. Adını da unutuyorum sanki içindeki kahramanları da birden. Çok anlamsız ki zaten her şey... Unut gitsin...

Gecenin içinde yalnızlığımla, yalın bir türkü tutturmuşum, rüzgarımla. Göz yaşlarım kurumuş çoktan akamadan. Sırtım ayaza kesmiş. Öylece oturmuşum, kollarımı bağlayıp. Dilimde türküm, öylesine sanki.

Gecenin içinde yalnızlığımla, yalın... Bir başıma...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: herşey elinde..
Gönderen: Ersin GENÇ / Cappadocia/Türkiye
26 Ağustos 2005
Sessiz bir çığlık sanki haykırışın. Bir dinleyeni olmayan hatip gibi. Yapılması gereken bakış açısını yakalamaktır. İnsanlar eğer istersen ummadığın kadar yakınındanır. Sadece bakmasını bilmelisin..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ortaköy de Bulutlu Bir Geceden...
Aradım Seni Canımcım...
Bugün Çaresizlik Dört Yanımda...
Özlemek Ne Ki?
Sevgim Denizimli Bir Gün :)
Eylül
Denizim, Yağmurum, Rüzgarım... Sizleri Seviyorum...
Yaşamam mı, Ölmemem mi Daha Tuhaf?
Mutlu Bir Gün :)
Akşamın Alacasında Sahil... Burasıydı İşte!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Işığın Olmak İsterdim...
Masal Bu Ya!
Aşk Yalnız Yaşanır...
Zaman
Seni Sevmemin Bedeli, Seni Özlemek Olmamalı...
Özlem Dolu Bu Gece!
İstenen Sonsuz Aşk...
Acıyordu... ve de Kanıyordu...
Mor Dağların Ardında ki Beyaz Bulutlar...
Bir Küçük Nilüfer

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen... Sevilensin Ya... [Şiir]
Bu Şiiri Sana Yazdım... [Şiir]
Son Bir Gözyaşım Kaldı! [Şiir]
Adın... Dilimin Ucunda [Şiir]
Sesin Martı Çığlıklarında [Şiir]
Sevgimdin [Şiir]
Sen Ağlama Sevgili [Şiir]
Sensiz Yarımım, Biliyorum... [Şiir]
Gece... [Şiir]
İmkânsız Şiir [Şiir]


Serpil Başol kimdir?

Yüreğimdeki sonsuz sevgilerimi , özlemlerimi, mutluluklarımı, hayallerimi, hayalkırıklıklarımı, kısaca yaşamımı kelimelerimle dillendirirken yanımda birilerinin olmasını istedim. . . İstedim ki bu birileri, okuduklarında kendilerini bulsun. . . Ve yaşamı bir şekilde paylaşalım. . . İstediğim , dostluk ve hoşgörü ile dolu bir paylaşım. . . Başka ne isteyebilirim ki?

Etkilendiği Yazarlar:
Genelde çeşitli yazarları okumayı severim... Klasiklerden Dostoyovski en sevdiğim yazardır... Günümüz yazarlarından ise A. Hamdi Tanpınar, Ahmet Arif, Nazım Hikmet, Özdemir Asaf ve aklıma şuan isimleri gelmeyen daha pek çok şair ve yazarı okumayı severim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serpil Başol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.