..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Can Macit




1 Eylül 2005
Silahlara Veda Kumpanyası  
Can Macit
Hürriyet Gazetesinde bu iş Oktay Ekşi ve Bekir Coşkun’a verilmiş. Hükümetin borazanı Star Gazetesinde Halit Kakınç, Akşam Gazetesinde Zülfikar Doğan, Sabah Gazetesinde ise Erdal Şafak görevi üstlenmiş


:CAIJ:
Hürriyet Gazetesinde bu iş Oktay Ekşi ve Bekir Coşkun’a verilmiş. Hükümetin borazanı Star Gazetesinde Halit Kakınç, Akşam Gazetesinde Zülfikar Doğan, Sabah Gazetesinde ise Erdal Şafak görevi üstlenmiş

Bu kadar yazarın, kendiliklerinden aynı gün aynı konuda yazı yazma ihtimali ne kadardır acaba?

Birileri talimat vermiş, basıvermişler bir yerlerden düğmeye ve “sahibinin sesi” marka plaklar başlamış dönmeye.

Diyarbakır’ın bilmem ne ilçesinin bilmem ne köyündeki düğünde, kafayı bulup aşka gelen Abdülkadir, ruhsatsız tabancası ile havaya ateş ederken, yeğeni minik Rojan’ı vurmuş. Bu nedenle devlet ruhsatlı silahları toplamalıymış!

Demek bizim Diyarbakır’lı Abdülkadir, ehliyetsiz araba kullanırken, yeğeni minik Rojan’ı ezip öldürseydi, bizim ehliyetleri toplayıp, otomobilleri de garaja çektireceklerdi.

Bu kafaya göre, “gaz kaçıran şofbenler yüzünden millet banyoda ölüyor” diye, bizim odunla çalışan çarşı hamamı da kapatılmalı.

Önce “CMUK” deyip evinizi soyan hırsıza, bedava Avukat tutmaya başladılar. Sonra “Rahşan Affı” çıkarın iti, uğursuzu, sapığı sokağa saldılar. Bununla da yetinmeyip “Yeni TCK” dümeni ile “örtülü af” çıkarıp bunca aftan sonra nasılsa cezaevinde kalmış son iti, uğursuzu, sapığı da sokaklara saldılar ve sıra geldi bunların can güvenliklerine!

Evinizdeki babadan kalma çakar almaz tabancayı, Nuh’tan kalma av tüfeğini de almalılar ki, adamlar rahatça malınızı alsınlar, canınıza kıysınlar, ırzınıza geçsinler.

"Yedi yaşında nüfusa yazıldığı için 13 yaşında görülen" ve bu yüzden tutuklanamayan eşek kadar herifler, sizden çaldıklarını pavyonlarda Rus karılar ile rahatça yiyebilsinler.

Tabii ki konu bu kadar basit değil!

“Bireysel Silahlanmaya Hayır” sloganı ile bu işin bayraktarlığını yapan “Umut Vakfı”nın önemli bir özelliği var: Bu vakıf, merkezi New York'da bulunan ve CIA ile yakın ilişkisi herkesçe malum George Soros’un “Açık Toplum Enstitüsü” isimli vakfı tarafından maddi olarak destekleniyor!

Sırbistan, Gürcistan ve Ukrayna’daki “hükümetleri devirme operasyonlarının” mimarı olan George Soros’un, şimdi gözünü Türkiye ve Türk Cumhuriyetlerine diktiğini ise, Mısır’da ikamet ettiği söylenen “Sağır sultan” bile duydu. Hatta Azerbaycan’daki rejim muhalifleri şimdiden ellerinde, Soros devrimlerinin simgesi olan turuncu bayraklar ile dolaşmaya başladılar.

Belli merkezden yönetilen “Silaha Hayır” kampanyasının amacı, öncelikle Türk halkının elindeki silahları toplayarak, belli bir etnik grup tarafından yürütülen sokak terörüne karşı Türk halkını savunmasız bırakmak. Kampanyanın diğer bir amacı ise, Doğu ve Güneydoğu illerindeki devlet yanlısı korucuların elindeki silahları toplayarak, bu kişileri PKK karşısında savunmasız bırakarak, “zorunlu olarak” PKK ile işbirliği içerisine sokmayı amaçlıyor. Zaten kampanyanın PKK’nın yasal(!) uzantıları tarafından desteklenmesi de bu tezi destekliyor.


Türk(!) Medyası tarafından desteklenen her türlü kampanya şüphe ile karşılanmalıdır.


Bu günlerde gündemde olan medya destekli “Kardelen Kampanyası” için bakınız
Türk Solu Dergisinde Nur Arslan neler yazmış:

“Bilindiği gibi Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, uzunca bir süredir Doğudaki kızları okutmak için kampanyalar düzenlemekte. AB fonlarınca da desteklenen “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” adlı proje doğrultusunda Atatürkçü vatandaşlardan bağışlar toplanmaktadır. Bu toplanan paralar ve AB fonları Doğuya aktarılmaktadır. Bu projenin Doğudaki örgütleyicisi KADER (Kadın Adayları Destekleme Derneği) ise eylemleri PKK’nın eylemleri ile eşgüdümlü olan bir dernek. Üyelerinin çoğu DEHAP’lı.”

Internet üzerinden yönetilen ve sözde yoksul öğrencilere yardım etmeyi amaçlayan “Kardeşini Seç” kampanyasında, Diyarbakır’dan 5851, Hakkari’den 3263, Mardin’den 2041 çocuk yardım alırken, fakirlik sıralamasında yukarıdaki illerden farkı olmayan, fakat Türkler ile meskun Tokat’ta yardım alan hiçbir çocuk yoktur. Kastamonu’dan 8, Çankırı’dan ise sadece 11 çocuk yardım almaktadır.

Kampanyanın Doğu ve Güneydoğudaki temsilcilerinin çoğunun “DEHAP” üyesi olduğunu ise söylemek bile gereksiz aslında….

Türk(!) Medyasınca desteklenen tüm kampanya ve kumpanyalara karşı uyanık olalım!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: biraz zor
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
17 Eylül 2005
Sayın Macit, silahsızlanmaya karşo olmayı doğrusu anlayamadım. Yarın bir işgal hreketi olsa Türk milleti eilindeki kısa mesafeli tabancalarla mı savunacak ülkeyi. Kaldı ki,silahlanmaya ülkeler düzeyinde karşı gelmek gerekirken. Ucuz bir silahın kaça mal olduğu ve ucuz bir silahın bile insanların diğer gereks,nmelelerine kullanılması kaç yoksula yaşama verir. Silahlanmak sadece silah fabrikalarına, ölümden beslenenlere kar sağlar. Ayrıca dünyanın en güçlü ve kararlı ordusu olan Türk Silahlı Kuvvetleri bu ülkeyi savunacak ve savunma işini organize edecek halde değilse vay başımıza. Durup dururken halkı silahlandıralım, düşmana gerek yok, tarla davası, alacak, verecek, sen benden önce geçtin, yan gözle baktın derken nüfus zaten yarıya iner; eğer insanımızın bekasını düşünüorsak. Bazıları diyor ki; bu milletin yarıdı yıok olamlı ki, geriis mesut ve bahtiyar yaşasın...

:: Vay be.
Gönderen: nida karaçizmeli / İstanbul/Türkiye
17 Eylül 2005
İyi bir gözlem. Paylaştığınız için teşekkürler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Emlak Komisyoncuları
Şark Kurnazları Ve Küstah Amerikalı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sezen Aksu Konseri
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri
Hamamın Namusu
Çanakkale Tacirleri
Savcının Karısı
Bir Irkçının İhaneti
Efendi
Soğan Çorbası
Cumhuriyetin Masalları
Çin Gerçeği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye [Deneme]
Türkçe Dil Sınavı [Deneme]
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği [Deneme]
Onlar [Deneme]
Ukrayna’da İlginç Gelişmeler [İnceleme]
Türkistan Lejyonu [İnceleme]
Baraba Tatarları Hakkında Bir Derleme [İnceleme]
Mısır Ordusundaki Amerikalı Subaylar [İnceleme]
Grigory Gurkin [İnceleme]
Chulym Tatarları [İnceleme]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.