..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Faik Murat Müftüler




1 Şubat 2006
Aşkın Perspektifi  
Faik Murat Müftüler
Londra’daki Royal Art Museum’un en geniş dört galerisi 1998 yılının Temmuz ayı boyunca “Let me tell you love” adlı karma resim sergisi için ziyarete açılmıştı. Serginin en ilgi gören çalışması, seri halindeki beş adet kadın portresi idi...


:CJED:
   Londra’daki Royal Art Museum’un en geniş dört galerisi 1998 yılının Temmuz ayı boyunca “Let me tell you love” adlı karma resim sergisi için ziyarete açılmıştı. Sergiye katılan altmış üç ressam, toplam dört yüz kırk yedi resimde aşkı betimlemeye çalışmışlardı. Serginin en ilgi gören çalışması, seri halindeki beş adet kadın portresi idi ve İspanyol ressam Adriano Francisco Llerriva’ya aitti.

   Llerriva’nın bu çalışmalarını izleyen ziyaretçiler, portrelerin aşkı anlattığı konusunda şüpheye düşüyorlardı. Ta ki standın sonundaki altıncı çerçevede yazılı hikâyeyi okuyana kadar. İşte Llerriva’nın kaleminden resimlerin hikâyesi.

* * *


   Asistanım Marian poz verecek modeli ayarlamıştı. Mevsimin yaz olması nedeniyle yer sorunumuzu kolayca aşabildik. Aksi halde yüz metre uzaklığı barındıran kapalı alana gereksinim duyacaktık. Zaman zaman havanın kapanması ve ışığın değişmesi pek fazla sorun yaratmadı ve çalışmamızı İbiza sahillerindeki tenha sayılabilecek bir kumsalda, bir aylık süre sonunda tamamlayabildik.

   Marian’ın ayarladığı model hiç tanımadığım bir kadındı. Son resme kadar da kasıtlı olarak tanışmadık. Çalışmamın amacı buydu çünkü. Aşkı anlatmak…

   İlk resmi yaparken, modelim tam yüz metre uzağımda bir sandalyenin üzerinde oturuyordu. Bu uzaklıktan görebildiğim kadarıyla portresini çalışıp bitirdim. İkinci resimde uzaklığı yetmiş beş metreye düşürdük. Üçüncü resimde elli ve dördüncü resimde yirmi beş metre uzaklıktan aynı kişinin üç portresini daha yaptım. Tabii tahmin edileceği üzere mesafe kısaldıkça modelin yüz hatlarını daha iyi seçiyor, resmimi ona daha çok benzetebiliyordum.

   Son resme başlamadan önce modelim Gabriella ile tanıştım. Harika bir seçimdi. Asistanım Marian ile bir kez daha gurur duydum. Son portreyi çalışırken artık modelim sadece üç metre uzağımda oturuyordu. Yüzünün tüm hatlarını tuvale kusursuzca yansıtabiliyordum.

   Haziran ayı sonunda son resim de bitti. Beşini bir arada izlemek üzere atölyeme gittik. Son portreyi, hazırladığım şövalenin üzerine koyup ilk dördünün üzerindeki örtüleri indirdim. Resimleri gördüğünde Gabriella’nın yüzünde oluşan hüznü tarif edemem. Resimlerdeki en güzel kadın ilk portredekiydi ve Gabriella’ya hiç mi hiç benzemiyordu. Diğer üçünde giderek modelime daha çok benzemiş, son resimde neredeyse aynısı olmuştu. Gabriella çok güzel bir kadın değildi – Dedim ya Marian’ın harika seçimi… İlk resimde işlediğim çehre, yüz metre uzağımda oturan kadının yüzünde olmayan, sadece kendi arzularımla yarattığım bir güzelliği taşıyordu. Nitekim aşk buydu.

Adriano Francisco Llerriva
29 Haziran 1998 – Madrid

* * *


   Llerriva’nın yazdığı öykünün üzerine bir şey söylemeli mi?

   Sanırım gerek yok.

   Peki; ister ruhsal uzaklık olsun ister fiziksel... O sevgiliye hep ve her zaman uzaktan bakmanın aslında bir yanılsama olduğunu tartışmalı mıdır?

   Kim bilir?...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Siyah - Beyaz

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Concerto Grossi No: 1 B Minor Opus: 37
Altını Çizmeden Okumak
Mutlak Sözcük
Şans

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Matematik [Şiir]
Mahkeme [Şiir]
Sevda Sıçradı [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Bu İşte! [Roman]
Buğulu Camın Ardındaki [Deneme]
Söz - Anlam [Deneme]
Beş Kere [Deneme]
Bungee Ayrılık [Deneme]
Boyama Kitabı [Deneme]


Faik Murat Müftüler kimdir?

Profesyonel hayalperest , amatör yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Pamuk'u çok beğenirim . Etkilenmeye çalıştım , beceremedim . Taklit bile edemem .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Faik Murat Müftüler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.