Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Aslına ben bu ışık hızının geçilmesinin mümkün olduğunu düşünmekteyim. Yeterince uzun bir çubuğunuz olsun yeter. Bir düşünce deneyi yapacağım. Daha önceden yapılmışsa, birileri tarafından söylenmişse affola. Işık hızını geçmek için kullanacağım yöntem; açısal hızı kullanmak. Açısal hız nedir derseniz buna en basit örnek bir kapı örneği vermektir. Evinizdeki herhangi bir kapıyı açıp/kapadığınızda, kapıya bir güç uyguluyor onu bu güçle itiyor ya da çekiyorsunuz. Kapı da bir açı merkezine konulmuş çubuk gibidir. Çubuğun bu açı merkezinin etrafında yaptığı hareket derece olarak aynı kalırken, mesafe ve hız olarak farklıdır. Açısal hız, kapının hareket noktasıyla (duvara tutunduğu yer), kapı kolunu tuttuğunuz yer arasında hızın aynı olmadığını söyler. Merkezde kendi etrafında dönerken, ileriye gittikçe kat edilen mesafenin arttığını görürüz. İsterseniz kapınızın kat ettiği mesafeyi ölçün. Bu merkezde sıfır, biraz ilerisinde 1 cm, daha ilersinde 10 cm, en uçta ise 1 metreyi geçkindir. Yani kapının her noktası, merkezden başlayıp uca doğru, kapıyı açtığınız 1 saniyede farklı hızda hareket etmiştir. Şimdi eğer burayı yeterince açık anlatabilmişsem gerisi de rahat anlaşılabilir. Ben şimdi kapı yerine bir çubuk düşlemenizi, bunun sağlam bir çubuk olmasını, benim istediğim kadar uzun bir çubuk olmasını istiyorum. Bir de onu hareket ettirecek güç. Geçmek istediğimiz hız nedir? 299.792 km/sn. düz yapalım saniyede 300.000 km olsun. Bunu 180 derecelik bir açıda döndüreceğiz. Ne kadar uzun bir çubuğa ihtiyacımız olduğunu Pi sayısı ve birkaç matematik işlemi yaparak öğrenebiliriz. Pi sayısını 3.14 olarak kabul edelim. Dairenin çevresi=r*2*Pi olduğuna göre, 100.000 km lik bir çubuğumuz olursa, bu çubuğumuzu 180 derecelik bir açıyla döndürürsek az önceki formülden, dairemizin yarıçapı niteliğindeki bu çubuğun daire çevresini 100.000*2*3.14=628.000 kilometre buluruz. Bizim yaptığımız 180 derecelik açıyı gözeterek (628.000 km tam dönüşte kat edilen mesafe) 628.000/2 (360/180)=314.000km/sn hızı elde ederiz. Yani 100.000 km boyunca bir çubuk alın. Bunu ufukta 180 derece açıyla bir saniyede döndürün, çubuğun uzaya uzanan en uç noktasında ışık hızını 14.000 km daha fazla geçmiş olursunuz. Kaba matematik ve fizik bilgimle benim hipotezim budur. Ne dersiniz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mikail Boz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |