Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Pembe gözlüğün arkasında hayat güllük gülistanlıktır. Aman bolluk, bir bolluk sorma gitsin. Bardağın tanesi 350 euro, neden olmasın, koskoca cumhuriyetin başkanı, elbet bizim gibi Paşabahçe bardaktan içecek hali yok, gerekirse kendi bardaklarımızı satar, onlara yenisi alırız. Siz dua edin de sakar bir torun gelip kırmasın setten bir bardağı, yoksa artan elektrik, su, telefon ücretleri dışında nefes aldığımız havanın da vergisini vermek zorunda kalırız. Zaten gaziler, vatani görevlerini yapıp gelmiş, önemli bir mertebeye ulaşmış insanlar. Ne olur ki maaşları 200 ytl. olsa…Sonuçta onlar öbür dünyada ekmek elden su gölden yaşayacaklar. Emekli maaşları bir aileyi geçtim, tek bireyi besleyemeyecek kadar düşük, olsun, mühim olan ülke başkanımızın yep yeni uçağı ile bu ülkede refah varmış gibi etrafta gezinmesi değil mi? Amannn ne olacak okullardaki eğitim sistemi berbatsa, zaten bu ülkeye kafası çalışan adam gerekmez. Ne yapacaksınız Türkçe hecelemeyi bilen çocukları, mühim olan hangi markayı giydikleri. Ne kadar harcama yapıp, ailelerini ne kadar sömürdükleri, ne kadar hızla ünlü olacakları yarışmalara katılacakları. Boş verin siz saatlerce yollarda bu vatan için slogan atmayı. Bizim havai fişeklerimiz var, dandana dan dan şarkılarımız var, şehitlerimiz ölmüş, daha 40’ları çıkmadan kutlama yapmak bize en yakışan şey değil mi? Vatanın bütünlüğü için bir ağızdan gürültü yapalım ki, sessizliği ile doğruları savunanların sesleri iyice kısılsın. Verin gürültüyü, verin gazı, sabah çaldığımız protest kornalarımız, 21.30’da yakıp söndürdüğümüz ışıklarımız görülmesin. Pembe gözlüklerinizi sakın çıkarmayın, her şeyin nefisss, misss olduğu bu ülkede sesinizi de çıkarmayın. Aile, dost sohbetlerinde bile ağzınızdan çıkana dikkat edin. Abdülhamit devri yakındır, neme lazım birden yanlış bir laf edersiniz, sağda solda buluruz faili meçhulünüzü. Çünkü…Bu show devam etmeli…Başroldekiler sıkılana kadar, figüranlar rollerini oynamaya devam edecekler. Ve biz, biletler tükendiği, oyundan birileri sıkıldığı güne kadar, aynı şeyleri tekrar ve tekrar ve tekrar yaşamaya devam edeceğiz. Çünkü show devam etmeli…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL ÇETİNKAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |