..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bilim Kurgu > Ömer Kırat




12 Nisan 2009
Ayrı Dünyaların İnsanları  
So much p*rn and infinite time!

Ömer Kırat


Sevgililer Gününün romantizmiyle ve internetin ilişkiler üzerindeki etkisiyle ilgili yazılmış bir ne? Öykü tabii ki! Not: Sci-fi öğeleri de barındırıyor.


:BHDI:
Uzay-Zamanı bükmeyi ve inanılmaz mesafeleri sıçrama teknolojisi (Warp Drive) kullanan devasa gemileriyle aşmayı başaran insanlık, uçmayı öğrenen bir kuş yavrusunun yapacağını yapmış ve “Dünya” dediği yuvasını terk etmişti. Artık üzerinde insanların hüküm sürdüğü 5 farklı gezegen vardı ve aralarındaki mesafeler sıradan insanlar için aşılmaz büyüklükteydi.
Zira “sıçrama tekniği” global ölçekte gerçekleştirilebilinecek bir projeydi ve sadece üzerinde bulundukları gezegenden ayrılma zamanı geldiğinde, yeni koloniye uygun bir gezegen bulunup, devreye sokulan tahliye prosedürleri tamamlandıktan yani herkes “Nuh’un Gemisi”ne bindikten sonra bile sıçrama yapılması için gereken enerjinin depolanması 3 yıl sürüyordu. Yolcular bu süreyi “dondurulmuş olarak” geçiriyorlardı.

Dolayısıyla türdeşlerinin yaşadığı diğer gezegenlerle iletişimlerini, radyo dalgaları aracılığıyla gerçekleştiriyorlardı. Aslında mesafeler radyo dalgaları için bile fazla uzaktı. Ama neyse ki bu sinyalleri göndermek için de Uzay-Zamanı bükme teknolojisi kullanılabiliniyordu. Taşınacak şey “İnsanlık” olmadığı, sadece radyo sinyali olduğu için gereken enerji ve dolayısıyla maliyet sıradan insanlarca karşılanabilinecek düzeydeydi. Bu bir bakıma “İnter-Galaktik Net” idi…
Elbette; asla, gerçekten bir araya gelemeyeceğiniz insanlarla iletişim kurmak bazı problemleri de beraberinde getiriyordu. Ruh ikizlerini, en iyi dostlarını ve hatta kayıp aile bireylerini bulan ama onlarla buluşamayan insanlar için bu oldukça acı bir deneyime dönüşüyordu.
Her ne kadar yapay gerçeklik ve hologram teknolojisi ile bazı şeyler tatmin edilebilinse de bir şeyler eksik kalıyordu.

Bunu umursamayıp evlenenler olmuştu.Tamamen aynı şekilde dekore edilmiş evlerde yaşıyorlar ve her bir eve diğerinin hologramı yansıtılıyordu. Tabii iletişimi gerçek zamanlı yapmak biraz tuzluya mal oluyordu. Tensel isteklerini sanal gerçeklik modülleriyle karşılıyorlardı. Ama çocuk yapamıyorlardı pek tabii… Gerçi iki tarafın genetik şifreleriyle bir çocuk dünyaya(?) getirmeleri teorik olarak mümkündü fakat çocuğun kimde kalacağı konusunda nasıl anlaşabilirlerdi ki? Bazıları klonlama teknolojisi ile aynı çocuktan 2 tane yapmayı önerdiyse de kimse (henüz) o kadar çıldırmamıştı.

Bu tür uzun mesafeli evliliklerin belki de tek avantajı boşanmanın bir düğmeye basmak kadar kolay olmasıydı. Ve yine aslında orda olmayan eşini aslında orda olmayan biriyle yakalayan kocalar ellerini kana bulamak zorunda kalmıyorlardı.

Elbette konunun hüzünlü bir romantizm içeren yönü yadsınamazdı. Mesela Alfa-1 gezegeninden Elizabeth ile Real-Alfa-1 gezegeninden Gustav’ın aşkı bir ömür sürmüştü. Öldüklerinde cenazeleri özel tabutlara konulmuş ve 1 milyon yıl sonra aynı noktada buluşmaları umuduyla fırlatılmışlardı.

Peki buluşabildiler mi? Evet buluştuk. Di mi tatlım?
-Orda mısın?
-Evet ordayım.
-Peki :)
Ah güzel Elizabeth! Her neyse… Buluşabilmemizden daha ilginci buluştuğumuz yere çok yakın bir karadelik tarafından yutulmamız ve bilincimizi geri kazanmamızdı tabii ki… Gerçi bilincimizin aksine ölü kalan bedenlerimizden ayrılmamız gerekmişti ama şu anda yapabildiklerimizi yapabilmemizi sağlayan da buydu. Artık biliyoruz ki bilinç sahibi bir canlı (o an ölü olsa bile) karadelik tarafından yutulunca bilinci tekrar geri geliyor ve EVREN denen Mutlak Network’a bağlanıyor. Ve bu olduğunda bildiğimiz anlamda zaman, mekan, geçmiş ve geleceğin olmadığı bir varlık seviyesine ulaşılıyor.

Ve benim, içinde zaman geçirmekten en çok hoşlandığım yer kesinlikle sizin “İnternet” dediğiniz ilk ilkel-gerçek zamanlı bu ağ…
Because so much porn and infinite time!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bilim kurgu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Buzdolabı Adam Elma
Frank Einstein
Pişmiş Tavuğun Başına Gelenler
Son Dua: S. O. S
Evrim Tarihinin Başarısız Baş Yapıtları
Robotlar
Tarihin Başı; Medeniyetler
Herkese Kötü Bir Rüya Gibi Gelecek
Bazen İnsanın

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kuran'a Ayak Basan İlk Türk
Noel Baba'nın Gerçek Hikâyesi
Dinlenme Tesisi (Hac - Mahal)
A Playlist Story
Yalnızlık Üzerine Bir Yanılma/yanılsama
Ordu Olmayan Adam
Bill Clift'in Karısının Anlatacakları Var!
Mutlu Olmaktan Mutsuz Olan Adam
Bana Ne! (Cinayet Nedeni)
Hilkat Garibesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sherlock ve Watson [Roman]
Hâlâ Emekleyen İnsanlık [Deneme]
Dünya Kadınlar Dünü [Eleştiri]
Türban Bağlamında Korunmasız Dinsel İlişki [Eleştiri]
Bir Mayıs İşçisi Gibi Yayılmak Meydanlara [Eleştiri]
Numeroloji [Bilimsel]
Koçların Arabaları & Tanrıların Sessizliği [Bilimsel]
Diyet [Bilimsel]
Repeat After Me: Evren, Evrem, Evre! [Bilimsel]
Ödeme Güçlüğü Çekenler [Bilimsel]


Ömer Kırat kimdir?

Merhaba edebiyat aşıkları! Edebiyata duyduğunuz aşkın karşılıksız olmasına neden olan kişi, yani edebiyatın gönlünü kaptırdığı, dolayısıyla sizin aşkınıza karşılık vermemesine neden olan kişi olarak, büyük bir sorumluluğum olduğunun bilincindeyim. Bu bilinçle, amatör edebiyata büyük bir katkı sağlayacağına, yeni bir soluk ve beniz getireceğine inandığım bu sitenin üyesi olarak, üyesi olduğum ve edebiyata yeni bir beniz ve soluk getirip, katkı sağlayacağına inandığımı az önce belirttiğim bu sitedeki yazın serüvenime sizleri de davet etmekten kıvanç duyuyorum ve kıvancın kelime anlamını tam olarak bilemediğim için şaşkınlık yaşıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Douglas Adams, Emil Zola, Garcia Marquez, Oscar Wilde, Woody Allen


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Kırat, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.