..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Polisiye > Bülent Efe




8 Ocak 2011
Agora^nın Çocukları - 1. Bölüm  
Bülent Efe
Adamın adım sesleri kulaklarında yankılanırken içi ürpermişti. “Neden” diye geçirdi aklından, “Sadece küçük bir günah işledim Allahım. Bu dünyada sen böyle bir ceza verir miydin?”


:BFIA:
Akşam güneşinin kızıllığında esmer tenli çocuk elini gözüne siper edip karşısında duran adama dik dik bakmıştı. On yaşlarında, kara kuru, kısa boyluydu. Bakışlarını adamdan kaçırdı, önünde uzanan Agora meydanının sütunlarını hayran hayran seyretmeye başladı. Keşke diye geçti aklından, buraların cıvıl cıvıl olduğu günlere dönebilseydim, resimlerde gördüğüm o beyaz giyen adamların çocuklarından biri olup güzel öyküleri sonuna dek dinleseydim. Kendi evinin de bulunduğu derme çatma viraneleri düşününce içini bir tiksinti kaplamıştı. Bulgur pilavları, bulamaca benzeyen çorbalar, üstüne sinen kötü koku… Karşısındaki adam bunlardan kurtulabileceğini söylemişti. Şimdi ise başka dilden konuşuyor gibiydi.
Adam elini çocuğa doğru uzattı. Kendisini takip etmesini ister bir hali vardı, biraz da sinirliydi. Oysa esmer velet, onun hızlı hareket ettiğine bile rastlamamıştı. Başına bir fenalık geleceğini hissediyordu, ayağa kalktı, sıvışacak bir delik arıyordu. Agora kapısındaki bekçiye göz attı, adam onunla her defasında selamlaşırdı. Sağlam ayakkabı olmadığına kanaat getirip kendi başının çaresine bakmaya mecbur kaldığını düşündü. Adamın dikkatinin dağılacağı tek bir ana ihtiyacı vardı. Titrediğini ona belli etmemeliydi.
-     Mustafa Abi!
Adam bir an sesin geldiği yere başını çevirdi. Buruk dizini sol eliyle tutup onlara uzaktan bakan başka bir küçük çocuğu zor zar seçebildi. Azarlamak için ağzını açacakken esmer çocuğun hızlıca yanından geçtiğini fark etti. Geç kalmıştı. Çocuk bir tazı gibi uzaklaşıyordu. Tek şansının bekçi olduğunu bilerek ona seslendi. Bekçi dehlizlere yönelen çocuğu fark etmiş, adamdan gelen talimatı yerine getirebilmek için canını dişine takmıştı. Son bir hamle ile çocuğun bacaklarına atılmıştı. Az kalsın yakalamayı beceremiyordu. Şansı yaver gitti, çocuk sendeledi, yere kapaklandı, öylece kalakaldı. Bekçi üzerine çöreklenecekken, arkasından yetişen adam kolunu sıkıca kavrayıp engel oldu. Çocuğun başına dikildiklerinde kesik kesik nefes alıp verişini izlediler, dizlerini karnına çekmiş, göğsünü iki eliyle tutuyordu. Bekçinin beti benzi attı, sakince duran adama bakıp kekeledi.
-     Ölüyor mu?
-     Daha değil. Sen öteki ile ilgilen, bugün biraz daha çalışacağız.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın polisiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Agora^nın Çocukları - 2. Bölüm
Agora^nın Çocukları - 3. Bölüm

Yazarın roman ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kudüs Yolunda - 9. Bölüm
Ayın Gölgesi Birinci Bölüm 2.
Kudüs Yolunda - 10. Bölüm
Kudüs Yolunda - 7. Bölüm
Kudüs Yolunda - 5. Bölüm
Kudüs Yolunda - 4. Bölüm
Kudüs Yolunda - 6. Bölüm
Kudüs Yolunda - 3. Bölüm
Ayın Gölgesi Birinci Bölüm 1.
Kudüs Yolunda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eski Bir Yağmur [Öykü]
Maviydi Otomobilim, Hem de İtalyan Marka! [Deneme]
"Büyük Turist"; Batılı Bir Gezginin Analizi [Deneme]
Sadece Hüzün [Deneme]
Küresel Köyün Kör Kuyusu Sosyal Medya; Bireyselliğin Zirvesi… [Deneme]
İletişim Çağında Sıfır Bilgi [Deneme]
Nekrofili [Deneme]
Liberal Ekonomide Son Nokta; Piyasa Faşizmi [Eleştiri]
G. W. Bush; Yeni Binyılın Günah Keçisi… [Eleştiri]
İnsanlık Anaerkil Bir Dönem Yaşadı mı? [İnceleme]


Bülent Efe kimdir?

Akdeniz Klasik Arkeoloji, Ege Radyo Tv, Sinema okuduktan sonra farkettim ki yazar olmak istiyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Woddy Allen, G.G. Marquez, Jack London ve Dostoyevski


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bülent Efe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.