..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > David Durak ARSLAN




8 Haziran 2011
Yüzleşmek…  

David Durak ARSLAN


Kalın bir anı defteri zimmetlenecek bu mekanlara. Her dönemin Cumhurbaşkanı, Başbakanı, « Sizden devlet adına ve insanlığım adına özür diliyorum » cümlesini her yıl dönümünde bu deftere kendi el yazısıyla yazacak.


:BIGF:

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne Yüzleşme Projesidir .
Türkiye geçmişiyle« yüzleşerek» geleceğini inşa etme yolunu seçecek ve bu topraklara barış ve huzur ancak böyle gelecek.
Sivas Madımak şehit ailelerinin razılığıyla otuz üç Can anısına ve her şehit adına birer oda tahsis edilerek « Madımak Yüzleşme Müzesi» devlet eliyle yapılacak.
Erzincan Başbağlar şehit ailelerinin razılığıyla otuz üç Can anısına ve her şehit adına birer çınar ağacı bulunan bir parkın ortasına « Başbağlar Yüzleşme Anıtı » devlet eliyle dikilecek.
Çorum merkezinde bir parkın içinde elli yedi çınar ağacı yetiştirilip, her birine bir şehit adı verilerek « Çorum Yüzleşme Anıtı » devlet eliyle dikilip bakım ve koruma altına alınacak.
Maraş’ın orta yerine yüz on bir çınar ağacı dikilip her birine bir şehit ismi verilerek « Maraş Yüzleşme Parkı» devlet eliyle resmen açılacak ve korunacak.
Kandil dağının Türkiye eteklerine elli bin çınar ağacı dikilecek ve her çınar ölen öldürülen bir Asker, Korucu, Köylü ve Gerilla’nın adıyla adlandırılarak girişine « Kandil Yüzleşme Ormanı » yazılacak.
Diyarbakır cezaevi restore edilerek, devlet tarafından « Diyarbakır Yüzleşme Müzesi » yapılacak.
Dersimde katliamı anısına, « Munzur Yüzleşme Köprüsü » devlet tarafından yaptırılacak.
İstanbul’a « Gazi İbret Anıtı » ve « Hrant İbret Anıtı » devlet imkanlarıyla dikilecek.
Milli eğitim bakanlığınca, ‘Yurttaşlık’ derslerinde ‘İbret’ konusu işlenerek, hergün bir ayrı okuldan, otobüslerle öğrenciler buralara götürülerek, yaşanan acılar tüm çıplaklığıyla anlatılıp « yüzleşme » ile yeni ve sağlıklı kuşaklar yetiştirilecek .
Buraları ziyaret eden her insan, katliam madurları ve yakınlarıyla bir anlık empati kuracak.
Bu topraklarda yaşanmış toplu katliamların ve toplumsal tekli katliamların gerçek failleri ortaya çıkarılarak, madur ailelerinin ve toplumun vicdanı devlet tarafından rahatlatılacak.
Kalın bir anı defteri zimmetlenecek bu mekanlara. Her dönemin Cumhurbaşkanı, Başbakanı, « Sizden devlet adına ve insanlığım adına özür diliyorum » cümlesini her yıl dönümünde bu deftere kendi el yazısıyla yazacak.
Bir daha hiç bir katliamın yaşanmaması dileğiyle, her yılın 2 Temmuz’u « Ulusal Yüzleşme Tatili » olarak yasallaşacak.
Bu topraklara barış ve dostluğun gelmesini, devlet adamlarının gerçekten istediğine, halk işte o zaman inanacak.
Yurttaşta ‘bu devlet benim devletim’ bilinci ancak böyle uyanacak.
Bu topraklarda barış ve dostluğun kalıcı olması ancak böyle sağlanacak.
Bu topraklarda yurttaşın devlete, halkların birbirine güveni ancak böyle yeşerecek ve huzur bize koşacak.
Bu topraklara barış ve dostluk, saygı ve sevgi hakim olacak ki bu ülke dünya’nın yüzüne bakabilecek.
Bu topraklara barışın ve dostluğun, bereketin ve huzurun, sanatın ve kültürün, yerelin ve evrenselin, canlının ve doğanın, uyumu ve mutluluğu işte o zaman yerleşecek.
Önce herşey « yüzleşme» ile başlayacak, sonra « güven » ile devam edecek.
Bu topraklara « huzur » ancak böyle yerleşecek,
Atılacak ilk adım, yüzleşme.

Durak Arslan

Strasbourg, 07.06.2011

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
9 Haziran 2011
Müthiş güzel bir proje.Ama Madimak'ı tutuşturanlar, genel ve yerel yönetimlerin en tepelerindeyken ve halkımız onlarla gurur duyarken nasıl olalacak bu iş?..Yüreğinize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyıl kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ödül...
Bir Hayal...

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alevi...
Turnalar...
Yeni...
Ker - Bela...
Rüya
Giz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler… [Şiir]
Unutmayı Unuttum [Şiir]
Sen Varya [Şiir]
Güvercini Vurdular. [Şiir]
sevgilim [Şiir]
Aşk [Şiir]
Sev [Şiir]
mektup [Şiir]
Küsme [Şiir]
Canım [Şiir]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.