Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
Zaman icinde basta fakirlikten dolayi insanlar huysuzlanmaya basliyor. Gerek o zamanin sosyete tayfasi, gerekse halk cocuklari ne demek yahu diyorlar. Sadece bir haneden gelen biri nasil hepimizi yonetebilir, boyle sacma sapan sey mi olur diyorlar. Isyanlar patlak vermeye basliyor. Krallarin, sultanlarin ve imparatorlarin haklari kisitlaniyor. Bu haklarin birazi bazilarina, nasil desem bazi kisilere ve guclere veriliyor. Halk belli bir sure tatmin oluyor. Ne de olsa artik baskalari da yonetimin icinde. Kesin diyorlar... Bu sefer kesin her sey yoluna girecek. Biraz zaman geciyor. Bakiyorlar ki degisen bir sey yok. Yine fakirler. Bir daha isyanlar patlak vermeye basliyor. Indiriyorlar bastaki arkadasi beraberinde de yalaka meclisini. Bu sefer yonetim oyle birkac kisiye degil, direkt olarak halka veriliyor. Herkesin hakki vardir kardesim diyorlar. Hem secmede hem de secilmede... Halk kendi kendini yonetmeye basliyor. Yine belli bir sure tatmin oluyor. Ozgurlukler elde etti cunku. Daha rahat, daha yaratici ve daha cesur. Artik diyorlar kesin. Ne fakirlik kalacak, ne de baska bir sorun. Zaman gecmeye basliyor, zengini, fakiri, okumusu, cahili boyle sacma sapan sey mi olur diyor. Ne demek herkesin esit olmasi diyor. Ben suyum ben buyum, o ise su. Kaldi ki bunlarin sectikleri o koltukta oturdular da ne yaptilar? Bu mudur demokrasi diyorlar. Eee ne yapacagiz bu sefer diye kara kara dusunmeye basliyorlar. Bu isyanlarin sonunda yeni bir duzen veya yonetim bicimi gelmiyor tabi. Parti degistiriyorlar. O parti gidiyor, bu parti geliyor. Birbirlerinden nefret ediyorlar. Birbirlerinin aciklarini ariyorlar. Kin kusuyorlar adeta birbirlerine. Taraflara bolunuyorlar. O ona laf yetistiriyor, bu buna. Fakirler var ya... Hani zamaninda padisaha egilen, saygida kusur etmeyen... meclis uyelerine, soylulara derdini anlatip bir seylerin degismesini umut eden... partilere gonul verip, secim gununu iple cekenler... hala fakirler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |