Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Kesişme noktası diye bir yer vardır, ilkokulda gördüğümüz. Kesişme noktasını yakalayan kadın çok azdır. Sürekli o eğrilerin üstünde gider gelir, aynı bir tahterevalli gibi. Kesişme noktasını bulan kadın, mutlu mu olur, ondan da emin değilim. Çünkü tahterevallinin ne tarafı ağır gelecek, bu her kadına göre değişir. Başarı, rütbe ve emir verme arzusunda olan bir kadını, tahterevallinin bir tarafı asla memnun etmeyecektir. Fakat evcimen, genelde yalnızlıktan hoşlanan bir kadını da tahterevallinin öbür tarafı mutlu etmeyecektir. Ya da kesişme noktasında durduğunuz an o kadar kısa olacak ki belki onu fark etmeyeceksiniz bile. Sürekli olarak bir şeyleri kaçırdığınız ya da unuttuğunuz hissi yakanızı bırakmayacak. Aslında bunlar, sizin, kendinize kurmuş olduğunuz pusulardır. Bu pusuları zarar görmeden atlatabilmek için, çok fazla kendinizi dinlememeniz gerekir. Aksi halde kendi vahşi ormanınızda hayatta kalma şansınızı kaybedersiniz. Sürekli olarak yanınızda siz olduğunuzu bilmelisiniz. Güzel bir hikaye vardır. Ölmek üzere olan, gökyüzünde film şeridi gibi hayatını izleyen adam geriye bakınca kumdaki ayak izlerini görür. Hayatının büyük bir bölümünde kumda iki ayak izi vardır. Biri kendinin ki biri de İsa’ nın kidir. Ancak ömrünün en zor günlerinin geçtiği dönemlerde kumda tek ayak izi görür. Bunun üzerine adam İsa’ya sorar. “Hep yanımda yürüyeceğine söz vermiştin. Neden sana en çok ihtiyacım olan zamanlarda beni yalnız bıraktın.” İsa cevaplamış. “Hayatının en zor zamanlarında kumda tek ayak izi vardı çünkü ben seni sırtımda taşıyordum.” Siz de aslında hep kendinizin yanındasınız unutmayın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |