..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sürrealizm > selim çok




29 Eylül 2018
Bir Alkoliğin Hipomanik Notları  
selim çok
Karanlıkta yiyişen akılları belinde bir çift paraya ne kadar değer verir dostum Faruk? Döneminin ötesinde bir güçtür ruhunuz ama onu biz galaksi at yarışlarında kaybediyoruz.karanlıkta yiyişiyoruz devlerle.enerjimiz lokal kalıyor.flu bir cennet bu..


:ADEB:
BİR ALKOLİĞİN HİPOMANİK NOTLARI

1.
tüm serenadlarla kabarıyor ruhum.bir örümceğin dansedişinde ikiye ayrılıyorum.bir yanım kan.ortamda çizgi.öbür yanım deniz.Sonsuz zamanlardan buraya kan paslandı.aut oldu.geberen düşüncelerimle bir robottum.monotondum.prodüksiyonum ezikti.ruhum dikti.sonbahar yalnızlıklarında gökyüzüne işedim ve bundan büyük keyif aldım..
Bütün tümcelerin içine edeyim.bir deniz var gözümde.yüreği yaralı,alnı karalı.geçip gidiyor film şeridi gövdemizden.ağır,yaşlı ve pis..
Azgın taraflarım vardı.bir takım çıkarsamalarım vardı.zamanım ölüydü.bir kamil vardı beni aramayı unuturdu.gözlerim sulanmıştı.düşlerim kolonya içiyordu.köşedeki güvenlik kolonya kokuyordu.acaip bir özlem yılana dönüşüyordu.bezgin taraflarım vardı.bir kısım garipliklerim vardı.Özleme tuhaf bir çalım attım.aklımın mizanseni bozuktu.gözlerim ufuk yüklüydü.tatlı tatlı anlattım olanları aşkıma.zaman bizi büyütürken aklımız buz tutmuştu..
Bir sevda masalıdır zaman.öyle büyüktü ki varlık içinde erir..
Bir pas at bana gam yüklü bulut.seninle oynamak ve dumanının içinde kaybol istiyorum.ruh iklimlerinde sızı var çünkü.çünkü üşüyoruz.habire düşüyoruz.

2.
Ritüeller diyarında geziyorum.ellerim açık zihnim bulanık.amansız cennetlerde geziyorum.ruhun sonsuz ve cesedim gül kokulu.
Bir ufuk vardı..ufuktaki bir adamdı ufuk.o bir ameliyathane peygamberiydi.uyanıktı ve acayip lumpendi.insana sarığını ters giydirir ebesininkini kuzey kutbundan gördürürdü.derken bir prof. Yakaladı onu içeriye peşin serum verirken.cezası kesidi afak oldu.o bir ameliyathane peygamberiydi vahyi yalan suresi komediydi o bu coğrafyanın imgesel bir prototipiydi.
Neyse ki cesedim hala gül kokuyordu.umuduma banyo yaptırıyorken ruhumdan alkol yakıcığı kusuyordum el yordamıyla kafamı bularak. sinek ikilisi müdür oluyordu hayata.
Zaman aslında sürekli peygamber yaratıyordu.zaman android ilkbaharındaydı.mehkeme duvarında acayip ölüyorduk..

3.
Yoksunluk krizlerime hediye ettim seni ey güzel.varoluşum olur musun? Derinlemesine yalar mısın kafamdaki hırsızı..

4.
Bahar,
Adı konulmadı suskunluğun.bu edilginlik etken gibi görünsede olmayan bir olgu hiçlik bile sayılabilirmiydi..zaman sayılara teslim.fiko ve meto at yarışlarında buldular sarhoşluğu bense alkolde.trendimiz yüksekti.oysa farkında değildik cebimizin sikildiğinin.
Elif be,
Noktanın sonsuzluğunda vardım.tirol ağına yakalandı güneşim.güneşim ıslak ve tutkuluydu.ortam am kokuyordu.benzimizde bir “gittim gezdim yendim” edası vardı.var oğlu var bize kredi çıkarmıştı.borsamızda ruhumuzu demlendiriyorduk.
Kral çıplak,
Çıplak bir kadın poposudur tüm hükmün temeli.sonu ise ayda çay demleyen bir eskimonun ağız kokusudur.her diktatör iyi doğar ondan sevilir.ak sütle yıkanmıştır.kimse bilmez menşeyini.o oysa kendisini alkışlayan elli kat daha aşağıdadır.
Çıplak bir kadın popusuna benzer bir diktatörün güzelliği.ama içi necasetle doludur!
Tek geçilen,
Kitabını çevir şimdi bu sana gereklidir.gereğin sadece bazı anlarda gereği yoktur.ayda simit yiyen bir fahişe ne kadar duygusaldır oysa hayat.bu coğrafyada ünlemler çoktan soru işaretine dönüşmüştür.ve dönüşüm acı bir aksiyondur.

5.
Gene geleceğiz ve karşılaşacağız yeliz hoca.ve bacak arandaki çelişkileri harmanlayıp bir meta sunacağım yüce tanrıya.şeytan şimdiden yanımdaki yerini ayırttı.biliyormusun vatandaş Faruk.
Haydi gelin cennete elma çalmaya gidelim..

6.
Bize ait ne var dünyada Faruk biraderim..herşey hahamların,belamların,kamların,Karunların.tamam biliyorum senin hiç geçilmeyeceğini düşündüğün atların,16’lık güzellerin var ama bence düşünce,hayal filan işte.
Oysa atlar çok geçilmiş.bize yere saplı bir sustalı kalmış Faruk beyciğim.senin anlayamadığın müdür olsan da esas müdürün göt olduğunu özümseyemeyişindir.
Karanlıkta yiyişen akılları belinde bir çift paraya ne kadar değer verir dostum Faruk? Döneminin ötesinde bir güçtür ruhunuz ama onu biz galaksi at yarışlarında kaybediyoruz.karanlıkta yiyişiyoruz devlerle.enerjimiz lokal kalıyor.flu bir cennet bu..

7.
Hayat bir yoğum bakım servisidir dostum.musluklu idrar torbaları gibi dolarsın.kolları kanul deliğiyle doludur hayatın.steril bezle bezlenmişsindir rahat rahat gidip bir yere sıçamazsın bile.
Yüz metresini koştuk hayatın..borc ödedik hep ama kredimiz hep kapalıydı.seçimdi aslında bu da..bunu seçmek zorunda değildik.afedersin gönül yine kırılıyorsun naif naif altına ediyorsun ama senin ifadeni alan bir sistem var sen de onu seçmişsin.

8.
Flu bir cennet demiştim! Seni kendine çeken ve kırmızıya boyayan ve anestezi eden bir cennet.gün çoktan döndü.farkında değilsen kafa değilsindir ve kafa değilsen flulaşmışsın işte.bak düzlemin kanul yolundan bir prenses ailesi geçiyor.önün ilikli hala.bir peygamber asla peygamber olamadan kendini ayna ilan ediyor ve sen hesap bayılıyorsun zamanın düşlerine.
Önün arkan sağın solun sobe.bir geçitten diğerine geçiyor körebe.

9.
Kalbinin sesinde dolaş oysa metin.adanaya gideceksin ne yapacaksın oarada travmatik düşlerinle.akdeniz senin için bulaşık suyundan farksız.ebeni hisset.oraya çadır kur.yere bir sustalı çak.kafanı “çak!” diyerek aç!
Önce ruhunun adanasını bulmalısın.kumar nereye kadar yüzde kazandırırır.usta bir borsacının dalgası ne kadar ateşlidir ki?
Bu arada bir ayet çizildi gözüme.gözüm kanlandı.servisin çıkış kapısındaydım.kan azı dişime değmişti bile.hakiki imge buydu.
Hayat bol kıllı bı amcık değildir meto!
Sadece uyarı!

10.
Kaygan bir zeminde içiyorken ah be dostum sana hayatın kolonya koktuğunu anlatsam inanamazsın.inansan kafayı bulamazsın.bulsan bu manasız dünyada olmazsın.
Faruk gibi sttarting baks ta yaşıyor hayallerin.komiserlerler kurulunun en çapı iğneli adamısın.zamanın damı,mevkinin kipisin..
Bir berber bir manava fazileti anlatırken ecza deposunda sabahlayan bir kediden çok da azgın değilsin.koynunda yılanlar sıra sıra ömründe azıdişleri ve civansın perçemsin düşsün.
Söyle buradan kim düşsün.öküz müyüm ben?
Söyle! Yanılma payım kaçtır? Özgürlüğün ne kadar arz-talep gücü vardır? Ya da tarihte zorun rolü senin rolünle kesişir mi*
Ne kadar oyuncusun kerem? Göremiyorum..

11.
Zamana basket attım seni halletmekle ey aşk! Zaferlerim buhar olup cehalete karıştı.tutkunu gömdüğün dakikasın artık.
Cebindeki saate de bi bakarsın zahmet olmazsa.şaha kalkarsın düşsen bile en azından düşsün..

12.
İnsanın kendisi değil düşüncesi göçebe olmalı.kışlığını terk etmeli,akli muhafazasını,zırhını.hep savun hep savun.ah bu muhafazakarlık öldürüyor yerlerde.hatta öldürmüyor süründürüyor..
Zaman akıyor akmasına da gitmiyor.arkasından itekliyoruz insanların.de hadi! Zorlaya zorlaya ruhlarını kanata kanata..
Ah ulan Faruk! Senin atların gibi son dönemece zor giriyor kamçılaya kamçılaya..ruhların intihar matinesi kapalı gise yapıyor her hafta.her hafta susuzlukta teyemmüm eden beyaz yaşmaklılar topluluğu ağ gibi sarıyor sızmış coğrafyayı.yola getirecekler insanlar halbuki kendi yolları patika bile olsa yok!
Bilfiil eriyiş margarin gibi her kalıba giriş.hem direnişçi hem süzme kapitalist hem dokunmatist hem eşekte vites kullanan.cana hayran ama secdeye tapan.necasetle gusül alan.

13.
Mi kubbesinde bıraktım seni dostum şaban.orda kendi kraliçelerini yaratacaksın.sonra nü olacaksın sanat olacaksın.estetik bir bilinç döşeyişin olacak.döşemecilik öğretim teşkilatını yeniden ve cilalı bir şekilde kurgulayacaksın.
Benliğini denize atacaksın.öleceksin bu şabanlık geçmiş komedin olacak.manitan olcaksa ölü akıllı ve nü olacak daha adam gibi seveceksin.
Bir seyir defterin ve devrimci bir ıslak imzan olacak.fikirlerinde değil göçebe ruhunda hapsolacaksın.soylu bir imajın olacak.intiharın soylu olacak.
Ben de senin varoluş koçun olacağım.bundan böyle sürrealist çalışacağız.şaraba ekmek banacağız ama açlığımız hiç bitmeyecek.bırak dışımızdaki dünya obur olsun biz onu da eriteceğiz..







     




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sürrealizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ferahfeza
Okun Ucundan
Meçhul Adam
La Luna

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Serbest Metinlerde İntihar Düşleri...
Gözlerim Sevdiğinde O Ağlıyordu
Zaman Ağladığında
Dark 6. 11
Masada Pislik Var!
Dirahşan
Peygamber Devesi Yönelim Kuşağı
Deep 5. 10
Aşkın
Bekareti Bozulmuş Kahkahalar Orkestrası


selim çok kimdir?

sadece özgürlük.

Etkilendiği Yazarlar:
sürrealizm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © selim çok, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.