..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




8 Ekim 2021
Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 9  
Bayram Kaya
Kolektif alan kişilerde ortak olan, kişilerin temel sağlanmaları üzerine ayağını basan bir kolektif bağlanım yasasıdır. Alan içindeki bu bağlanım enerjisi aynı anda ve eş anlı birçok süreçleri başlatır. Bu bağlanım bileşimin gücünü kolektif güç ve yaptıran güç gibi türlü enerji değişimlerine ve enerji dönüşümlerine uğramıştır.


:DHA:
Egemenler vicdan yapıp(!) kolektif zenginlikten %89 yerine %10 da pay alsalar, sosyal adalet bir sömürü öngörmekle birlikte sosyal adalet sömürenlerin biraz vicdanı, biraz hukuku, biraz adaleti olan bir sömürü sistemidir.

Özel mülk sahibi egemenlerin işbirlikçisi olan siyasetler sizin cehaletinize koca koca yalan söylerler. "Devlet size iş bulmaz, herkes kendi işini kendi kuracak" demekle kişileri kolektif bilince uyanmasınlar diye kolektif bilinci bastırıcı söylemlerle uyuştururlar.

Kolektif alan içindeki herkesin temel düzlemden gelen davranım, yönelim, sağlama eylemleriyle kişiler iş sahibi olup; alan içine işiyle ve depo enerjili işgücüyle gelmişti. Oysa sömürü bile zaten işi olan kolektif sistem içinde istisnasız var olan, iş ve işçilikler üzerine alabildiğine açılım vermiştir.

Potansiyel olarak herkes bir enerji durumuna sahiptir. Ve bu enerji türlü işlev dönüşmelerin eşgüdümüyle hayat dediğimiz canlı oluşu ortaya koymakla harcanır. Harcanan, dönüşen enerjiyle enerjinin dıştan bünyeye girdisi yapılır.

Harcanması ve girdisi yapılacak enerjinin kolektif düzenle harcanması, kolektif düzenle girdi yapılmasıyla kişi iş, güç ve bir gayrete sahiptir. Yani kişide atılması gereken harcanması gereken düzenli enerji formuna sokulması gereken enerji vardır. Bu girdi ve çıktı kişinin işi gücüdür.

Harcanan işgücü kişisel de olsa, dışta kolektif bağ üzerinde olduğunda, kişinin işgücünün kolektif düzenle düzenli biçimde harcaması zaten iş-güçtür. Doğa türlü enerji deposu olmakla çekim merkezidir. Tekil kişinin doğaya yönelme davranışı denen sağlama süredurumlarla kişiler; avcı, savunmacı gibi faaliyetlerinin farklı tür enerji harcanmasına ve farklı tür bir enerji üretmesine tabiidirler.

Kişi avcı savunmacı vs. işleyimleriyle, işlerge olana doğru beslendirme yaparken kişilere yaptığı savunma nedenle savunmacılar; avcıların beslendirme yapması içinden kazandığı enerji ile avcılara, güvenlik sağlar.

Böylece avcılar tarafından savunmacılara verilen beslenme enerjisi, avcılara güvenlik enerjisine dönüşen savunma olarak geri döner. Avcılar güvenlik içinde tehditten uzak şekilde av yaparlar. Savunma yönelimi avcıların geri düzlemle savunmacılara bağlanma noktasıdır. Beslenme yönelimi de savunmacıların, avcılara geri düzlemle bağlanma noktasıdır.

Güvenlikçilerin avcılar için harcadıkları güvenliklerini sağlama enerjisi savunmacılara; beslenme enerjisi olarak döner. Buna fizikte enerjinin bir biçimde başka biçime dönüşmesi yasası denmektedir.

Kolektif yapı içinde de bir tür emek gücünün, başka tür emek gücü enerjilere değişme dönüşme çevrimleri de kolektif alan içinde farklı işleyim kuvvetlerinin kolektif takaslar üzerinde çevrim edilme dönüşmeleriyle olasıdır.

Kolektif alan içinde avcılara bakıcılara geride kalan yaşlı güçsüzlere uykuda olanlara vs. verilmekle savunma gibi ortaya konan bu tür enerjilerin av yapan enerjiden yavru bakımı yapan enerjiden vs. pay alması kolektif alan içinde farklı tür enerji gücü harcanmalarıyla değişime ve tüketime tabiidir.

Temel düzlem sağlaması olan her bir kişisi işgücüne karşılık değişik sağlanmalar yapılır. Yapılacak her bir sağlamaların farklı tür hüner harcanması ve enerji harcanmasıyla üretilmeleri, kullanımları ve tüketilmelerinin; farklı türden olan başka tür bir iş gücüne karşılık değiştirilme ve tüketilme bedelleri vardır.

Erke içinde değişime, dönüşüme tabii oluşun eğilimi; kolektif alan düzenlemeli kontrollerle; yaptıran, organize eden bir enerji gücüdür.

Bu türden düzenli enerji değişimi, enerji üretimleri; ortaklaşa ve yalıtıma bir kolektif alan içindedirler. İlk biçimi ile kolektif alan da içe açık, dışa kapalıdır. Dışa kapalı bu yalıtıma alan da totem alanıdır. Bu alanın kendi içinde kolektif miras aktarımı vardır.

Kolektif miras aktarımı ikinci bir bağlanın enerjisi de olup, kişilerin dışındaki akışla sistemin sürekli çevrimine diyagram veren eşlikleriyle sürer gider.

Bileşimle olan alan kolektif düzenleşime tabiidir. Alanın temel düzleme tabii sağlasan iş ve uğraşları vardır. Alanın ikinci bir tutumla sosyal hiyerarşin ilişkileri vardır vs. Şimdilik alan içinde olup bitenlere göre olup bitenler alanın korunması gereken alan içi tabusuydu.

Tabuya tabiilik bilmeden geri bağlanım yasalarını da içeren bir kutsamaydı. Yalıtmanın içe açık, dışa kapalı, fakat dışa da en az durumla patlak, çatlak yapan tesadüf kabili durumlarıyla istem dışı açıkları vardır.

Kolektif bir yalıtıma alanın çok büyük oranda dışa kapalı olmasının nedeni; “sınırlı çevre kaynaklarının fazla nüfusa yeterli olmamasına bağlı” bir kısıtlanmadan ve kontrol edilebilirlikten ötürüdür. Bunlar ilk inşanın kendi kendine etkime ve organize olma kuralıdırlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 4
Ölçü 3
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.