..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




15 Kasım 2021
Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 29  
Bayram Kaya
Öbekleşen eğim durum atomdu. Atom küçükler dünyasına göre kısıtlanmıştı. Ama atom da kuantum dünya içinde olmayan yepyeni özellikler bileşimine açık bir yapı taşı olmakla atomdu. Atomun kısmen kararlı bir iç düzeni ve kararsız bir BAĞ elektron yapı girişmesi vardı.


:ABH:
Rızk ve mülk kavramının önceden beri var olup, var olmadığı neden önemle belirtiliyordu? Çünkü El, rızk söylemi veya kader söylemi üzerine bina olmakla mana edilmişti. Rızk veya kader “her şeyden önce” tasarlanmış her şeyle birlikte El tarafından bir çırpıda ortaya konmuştu.

Bu anlayış içinde “Her şey rızkıyla birlikte doğar” deniyordu. Ve her şey bugün nasılsa dün de öyleydi deniyordu. Bu düzenleme içinde hiçbir değişiklik yok deniyordu. Ve her şey bu düzenlemeye göre bir çırpıda rızkıyla birlikte olup bitmişti, deniyordu. El bu tezler üzerine oturuyordu. Demek ki bu günkü rızk olarak biriken servetler, dün de vardı.

Dün de vardı ne demek? Büyük patlamadan önce mülk ve servet vardı demek! Atomun inşasından önce, mal mülk rızk vardı demek. Kimyasal evrim, moleküler evrim yokken; hayat yokken; üretim ilişkisi ve üretim hareketi yokken, rızk, mal, mülk düşünce ve tasarım vardı demek.

İşte bu sav böyle mi, böyle değil mi diye bilgiye dayalı düşünce imgeleri üzerinde, tarihsel koşullar içeriğinde, arkeoloji ve jeolojik buluşlardan vs. geriye doğru yani başlangıç koşullarına doğru gidilip bakıldığında; rızkıyla birlikte bir çırpıda ortaya konmuş hiç bir şey karşımıza çıkmıyordu.

Küçükler dünyası ve büyükler dünyası birbirinden farklıydı. Küçükler dünyası önce olmakla büyükler dünyası küçükler dünyasından bir durumun devamıyla vardı. Bu durum konsantre bir atom ve anti atomla olan durumdu.

Küçükler dünyası kuantum yasalarla davranır. İç düzeni, yani içi yoktur. Belirsiz durumlarıyla aynı anda var olup yok olan ırasıyla (seciyesiyle-karakteriyle) olasılıklar bulutuydu. Büyükler dünyası mikro dünyadan yoğunlaşan özellik içindeki eğim oldu. Bu eğim bir belirlilik bir gerekircilikle birlikte, belirsiz bir durumla da iki sek görünümle ilişkince akış yapıyordu.

Öbekleşen eğim durum atomdu. Atom küçükler dünyasına göre kısıtlanmıştı. Ama atom da kuantum dünya içinde olmayan yepyeni özellikler bileşimine açık bir yapı taşı olmakla atomdu. Atomun kısmen kararlı bir iç düzeni ve kararsız bir BAĞ elektron yapı girişmesi vardı.

Atom bağıl yapılı ilişkinle ve belirlilik olan yanı ile birlikte atomun kararlılığı da çekirdeğe bağımlı bir kısmi bir kararsızlık içermekteydi. Atomun kararlı yanına çekirdek diyoruz. Atom içindeki kararsız ve kuantum davranışlı bileşimin belirsizce olan tavrı içindeki diğer aktörüne de ELEKTRON diyoruz.

Atom boyutlu büyükler dünyasının başlangıcı evrimsel yasalarla beliren, gerekişle ya da nence belirli bir tavır içinde içe karşı dış; dış ortama karşı da izole bir atomlar iç dünyası yalıtımına tabii girişme ve neden sel girişmelerle olgu ve olaylardı. Atomik ıra belirli hal değişmeleri içinde oluyordu.

Atomdaki her bir hal değişimi atomik ırayı bozmuyordu. Ama atom da her bir ıra durumuyla yeni bir özellik davranışlı bağlanım hareketiydi. Atoma dek bağlanım hareketleri içinde biri diğerinden sonra olmakla yedi çeşit evrimsel aşamalı bir başlangıcın tespiti olasıdır.

Kuantum âlem, kendi sıçramaları içinde atomik yapılara gerekirci bir düzen ve sınırlı sonlu oluştu. Büyükler dünyasında kuantum hızlılık yavaşlamış atomik boyutla donuklaşmıştı. Atom bir yanıyla (çekirdek yanıyla ) adeta donmuş karalı bir yapı olarak davranabilirken, atomun süreksizliği içine girmekle kuantum üs selle belirsizle anmalık; kesikli, sınırlı sonlu ve gerekişle makro sürekliliğe dönüşmüştü.

Kuantum dünya aynı anda ve türlü durumlar belirsizliği içinde bir olasılıklar dünyasıydı. Gerekirci bir nedensellik içermezdi. Oysa büyükler dünyası, kuantum dünyaya göre çok çok çok kısıtlı durumlarıyla; neden sel ilişkilerleydi. Olanaklıydı. Hız yavaşlamıştı. Bileşimin özelliği kuantum dünya içinde yoktu vs.

Böylesi bir geçmişten gelen başlangıç ve yeni durumlarıyla atomik dünyanın yeni başlangıçlar içinde hayatın bu günkü hali içinde bir çırpıda mülk ve rızkı ile değil beliriş vermiş olması, 7 başlangıç içinde bunların esamileri bile yoktu.

Küçükler dünyasından büyükler dünyasına doğru bir alan ve bir alan eylemi açan derişim (konsantre) durumla olan atom; büyükler dünyasının ilk başlangıcı ve ilk aşamasıydı.

Atomun çekirdek kabuk yapısını oluşan elektron, çekirdeğe bağlı olan bu bileşen yapı içinde atom, yeni bağlanım özelliği kazanmıştı. Elektron çekirdek bağlanımıyla oluşan yeni makro ıra hidrojendi.

Elektronun kuantum davranışlı yeni bileşimler yapma özelliği atomun bileşim yapmasının da nedeni olmuştu. İlk üç dakikadaki genleşmenin şoku hidrojeni; helyum gibi lityum gibi birkaç polar bağ atom düzeni içine sokmuştu. Bu ilk moleküler bileşimlerle olan bu moleküler başlangıç ikinci aşamaydı.

Evrenin şok dalga basıncı, bu birkaç çeşitlilik içindeki atomları, karbon ve karbon atomu ötesine geçiremiyordu. İkinci aşamada moleküler çeşitlilik hayli kısıtlıydı. Birkaç atomun gaz toz bulutundan oluşan devasa kümeler, uzun erimler sonunda karasız durumla dev yapılı yıldızlar olarak öbekleşti.

Güneşin bir milyar katından da fazla olabilen bu dev yıldızların iç basıncı demire kadar olan atomların çekirdek bileşimlerini kendi içinde inşa etti. Kararsız yapı demire kadar olan atomlu içyapı ile daha kararsız hale gelmekle patladı. Patlamanın dehşet soku yeni füzyonu (çekirdek bileşimi) ortaya koydu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Evrim 1
Üssel Devinmeli Köleci Açılımlar1
Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 9 - 10 - 11
Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 12
Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 5
Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 3
Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 20
Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 8
Üssel Devinmeli Köleci Açılımlar1
Dört Durumla Ancak Teoloji 12

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İçimizdeki Yabancı [Şiir]
Darmadumanında [Şiir]
Sıradakinin Yıkılışı [Şiir]
Yaşamını Hiç Eden [Şiir]
Küsmem Gam Elinde [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2022 | © Bayram Kaya, 2022
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.