..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Ruhbilim > Gökhan




15 Eylül 2022
İnsanın Anlam Arayışı  
Kitap tanıtımı

Gökhan


Bilinç nedir? Bildiğinin farkında olmak mı? Hayvanlar benliklerinin farkında mıdırlar? Ben dediğimiz şey neden bu kadar muamma? Ruh diye birşey var mıdır yoksa beyinde birtakım elektrik sinyallerinin yönettiği ve hormonlar sayesinde hissedebilen çok hücreli organizmalar mıyız?


:ACGF:
Bilinç nedir? Bildiğinin farkında olmak mı? Hayvanlar benliklerinin farkında mıdırlar? Ben dediğimiz şey neden bu kadar muamma? Ruh diye birşey var mıdır yoksa beyinde birtakım elektrik sinyallerinin yönettiği ve hormonlar sayesinde hissedebilen çok hücreli organizmalar mıyız?

Bir maymun deneyinden bahsedilir hep. Maymunu ve yavrusunu ısıtılan bir sac üzerine koyuyorlar. Yanmasın diye önce yavrusunu eline alıyor. Isı biraz daha arttırılınca yavrusu elinde zıplamaya başlıyor. Isı daha da arttırılınca yavrusunu sacın üzerine koyup üzerine çıkıyor. Hayatta insanları böyle zorladıkça irade yada seçim yapma kabiliyeti ortadan kalkıyor mu? Hepimiz şartların ve acının yönlendirdiği davranışlarla mı sınırlıyız ? Eğer öyleyse bilinçli olmanın hiçbir avantajı kalmıyor demektir.

Viktor E. Frankl'ın İnsanın Anlam Arayışı kitabında eziyet gören, ağır şartlar altında çalışmaya ve yaşamaya zorlanan Nazi toplama kampında insanların bazılarının bütün insani değerlerini yitirmelerine rağmen, bazılarında yüksek ahlak davranışları görüldüğü anlatılıyor. Hem psikiyatri hemde nöroloji uzmanı olan yazar anlam anlamına gelen logos ve iyileştirme anlamına gelen terapi sözcüklerinin birleşmesiyle oluşan logoterapinin öncülerinden. İnsanların hayata ve birtakım acılara ancak onlarda bir anlam bularak katlanabileceğini ve hatta kendini böyle geliştirebileceğini iddia ediyor. Kendisinin uzun süre Auschwitz toplama kampında tutsak olarak bulunmuş ve kamptan sağ çıkmayı başarmış birisi olarak çok değerli tecrübelere sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Anlamını kaybetmiş bir yaşam ne kadar zorlayıcı olabilir kişisel tecrübelerimden iyi biliyorum. Ama bana kalırsa kişinin kendi yaşamına bir anlam uydurması, daha da açık söylemek gerekirse kişisel gelişim kitaplarında anlatılan yaşama metodları, abeste iştigalden başka birşey olamaz. Bu açıdan bakınca hayatın anlamı hayatın içinde ve aranılan birşey olmalıdır. Oraya konulan birşey değil. Frankl'a göre hayatın anlamı üç durumda ortaya çıkmaktadır.: 1) Bir görevi ifa ederken.2)Başka birisiyle ilişki kurarken.3) Değişmesi mümkün olmayan bir hastalık, kaza, veya olay sırasında ızdırap çekerken.

Frankl anlama bir ressamın kendi resmindeki anlam arayışı gibi değilde bir göz doktorunun anlamı bulmak için bakışın düzeltilmesi gibi genel anlamda bakıyor ve yaptığı araştırmalar ona intihar nedenlerinin büyük bir kısmının hayatlarının anlamını yitirmesinden kaynaklandığını düşündürüyor.

Frankl'ın kitabı oldukça ince. Kolay okunabiliyor. Ama dilini çok sade ve kolay anlaşılır bulmadım.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Önce kendi nefsi insanının
Gönderen: FATİH TANER VURAL / , Türkiye
6 Ekim 2022
merhaba.. yazıdaki maymun ve yavrusu üzerinde yapılan deneyle ilgili şu aklıma geldi, sanırım kuranda geçen bir ayette var, o gün ( kıyamet günü ) öz ana baba , öz evlatlarından kaçacak.. bu konunun iyi değerlendirilmesi lazım, gökhan arkadaşımız gerçekten iyi bir konuya değinmiş.. Fatih Taner Vural vuralfatihtaner@gmail.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kitap Tanıtımı - 1
Nursena Yener
Nihilizm ve Modern Kapitalizm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çıkar Beni [Şiir]
Duvar Yazıları (Saçma) [Şiir]
Kalmak [Şiir]
Duvar Yazıları (Bitmesin) [Şiir]
Duvar Yazıları (Bir An İçin) [Şiir]
Işıkları Söndürün [Şiir]
Duvar Yazıları [Şiir]
Alfabe [Şiir]
- Ada - [Şiir]
- Oyun - [Şiir]


Gökhan kimdir?

Sessizliği mabed edinenlere selam olsun!. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Adalet Ağaoğlu,Ahmet Altan,Orhan Pamuk,Necip Fazıl Kısakürek,Ataol Behramoğlu,Cezmi Ersöz,Atilla İlhan, Dücane Cündioğlu


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gökhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.