..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Alp Şahin




10 Ocak 2023
İnsan Çöplüğü  
Alp Şahin
Özür dilerim ama haddim de olmayarak bana göre nerede olursa olsun herkes oy vermemeli… Amma velakin… Yine de herkes eşit haklara sahip olmalı…


:DBA:
Bana göre bir insanın siyasi görüşü bir nevi hayat görüşüdür… Savunduğu ilkeler… Savunduğu ilkelerin başarılı olabilmesi için çizdiği yollar… Takip ettiği liderler… Yaşadığı topraklar… Yaşadığı topraklarda geçmişte yaşananlar… Bu topraklarda hala özgür bir birey olmasını sağlayan liderler… Önemli değerler bunlar…

Şahsen beni ilgilendirmiyor çoğunluk… Umurumda da değil birilerinin bir yerlerde olması… Herkes pekala bir yerlerde olabilir… Fakat herkes pekala kah taraf değiştirebilir, kah tarafını da saklayabilir.

Bunu mesela kimi kimi yerlerde bazı bazı güç sahipleri defalarca yapıyor… Rahatlıkla yapıyor hem de… Yaptıktan sonra da alkışlanıyor sanki daha önce diğer tarafta değilmiş gibi. İşin ilginci onların güce gelmesini sağlayan destekçiler ve seçmenler; bu kadar rahat olamıyor… Özgür davranamıyor… Ne onları eleştirebiliyor… Ne de kendileri taraf değiştirebiliyor. Bu yüzden korkakça ve sessizce kendilerine oto sansür uygulamayı tercih ediyor.

O yüzden böylesine önemli konularda yani siyasi kararlarda hiç tartışılmaya açık olmadan direkt meritokrasi uygulanmalı… Özür dilerim ama haddim de olmayarak bana göre nerede olursa olsun herkes oy vermemeli… Amma velakin… Yine de herkes eşit haklara sahip olmalı… Belirli bir olgunluğa ve yaşa gelen herkes; oy verebilme sınavına tabii tutulmalı, sadece bu sınavları geçebilenler; devlet yönetimi hakkında karar sahibi olabilmeli… Öyle ya; nasıl ülkenin eğitim, askeri, ekonomi gibi alanlarında tüm millet olarak karar veremiyor; sadece seçtiklerimiz karar verebiliyorsa, oy verebilmede de seçilenleri de herkes seçememeli.

Böyle oldu mu; hem herhangi bir ülkenin üniter yapısı hakkında doğru kararlar alınır, hem de liyakata uygun mantıklı kişiler mantık doğrultusunda şahsi tercihlerini yapar. Aksi takdirde Dünya’nın neresinde olursa olsun; bir bölgede birileri bol bol çoğalacak, onların borusu ötecek öyle mi? Mantıklı mı bu?

Düşünün şimdi… İsviçre; insanlık ve İsa’lık namına sınırlarını açmış, Ukraynalı mülteciler oraya yerleşmiş ve İsviçre vatandaşlığı almış.. Eee? Nüfus onların çoğunluğunda şimdi… Onların dediği mi olacak? Ukraynalılar; bu bölge artık Ukrayna’nın dediğinde herkes saygı mı gösterecek?

Tabi ki hayır…. Haliyle bu demokrasi değildir. Bu; güç için insan çöplüğü yaratmak, yiğitçe yenemediklerini sömürmek ve onları böyle sinsi yollarla yenerek kendini tanrı sanmadır… Acınasıdır, acizliktir ve bayağılıktır… Anlayana.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Komplo Teorileri No: 828
31 Mart 2024 Yerel Seçim Sonuçları
Hayir
Farz-ı Misal
O Parti
Neden Cumhur Kazanacak?
Gerçek Chp’li
Neden Kılıçdaroğlu’nu Sevmiyorum?
Manuel Portakal
Neden Karma Ekonomi?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.