Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Haliyle onca ay tartıştık bazı dostlarla… Yine benim dediğim oldu mu? Oldu… Gene benim dediğim olacak… Bu dede kazanamayacak… Haydi hasbelkader kazansın… O zaman da yönetemeyecek… Niye? Çünkü yönetmesine izin vermezler ve o kadar güçlüler… Haliyle size itelenen bu dede; her taraftan kuşatılmış ve yalnız… Yaşlılığı, beceriksizliği ve Anadolu halkı tarafından sevilmemesi de cabası… O zaman sormanız gereken şey şu… Niye bu dede bunca sene seçim kaybetmesine rağmen parti lideri ve bile bile aday oldu? Memlekette adam mı kalmadı? Hayır güzel dostlarım… Bu partiye ihanet eden koltuk sevdalıları sadece ekmeklerine bakıyorlar. Bu yüzden bunlar çare değil ve olmayacaklar. Hee… Ne yapabiliriz? Şahsen İnce’ye yaptığınız acımasızlıktan sonra ben erken zamanda kimsenin elini taşın altına koyacağını sanmam. Çünkü o kadar eminim ki İnce; dedenizin partisinin başında olsaydı, o zaman da seve seve ona oy verecektiniz… İşte… Sizdeki sıkıntı bu… İki yüzlülük… Siz partinin başında kim olursa olsun ona eyvallah çekiyor, partiden daha iyi biri olursa ona çamur atıyorsunuz. Rakibinizi ve onları destekleyenleri gözlemlemiyorsunuz bile… Rakibiniz; biz gömlek değiştirdik diyerek bir yola çıktı ve hala kendi ideaları ne kadar zaman içinde değişse de yine insanları topluyor… Emin olun… Yorulduk be… Biraz değişiklik olsun diye parti adını değiştiriyorum dese, o zamanda o yeni parti desteklenir… Bak özerklik isteyen parti de kaç seneden beri böyle… Adamlar kapatılıyor, yılmıyorlar… İnat ediyor, yeniden parti kuruyor, isim değiştiriyor ve haliyle yine destekleniyor… Niye? Çok basit… Bir beklentileri ve ideaları var… Doğrudur, yanlıştır, tartışılır… Aynı fikirde olmasanız da rakibinize saygı duyun… O yüzden üzülerek söylüyorum ki ulu liderin mirasının daha da sömürülmemesi için o parti adının slogandan daha fazla olduğunu göstermek ve sonraki nesillere aktarabilmek için o parti artık bu isimle artık siyaset yapmamalı. Yapmamalı ki gerçek ulu lider kafasındakiler korkmadan farklı partideki doğru liderleri rahatlıkla izleyebilsin. Bu yüzden belki ne alaka denilecek ama az biraz düşündüğünde peygamberimizin ne kadar doğru bir karar verdiğini anlıyorsunuz değil mi? Ondan geri kalan hiçbir portre ya da heykel yok ama onu ve ideasını naçizane hatalarımızla beraber takip etmeye çalışıyoruz… Bu yüzden hep fikirler kazanıyor… Başkalarının mirasına sığıntı olanlar değil… Hepsi bu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |