..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > seyfullah ÇALIŞKAN




13 Ekim 2003
Aşkı Anlatmak Haksızlıktır  
seyfullah ÇALIŞKAN
"Bana sevdanı anlat, aşkını anlat" demek haksızlıktır. Öksüz çocuklara annesini sormak kadar acımasızca... Zemherinin en acımasız ayazına uyandırmaktır sabahı. Kuşları dallara bağlamak, saatleri baharlara kurmak... Israr etmeyin, anlatamam...


:FDJH:
 

AŞKI ANLATMAK HAKSIZLIKTIR
    "Bana özlemini anlat, düşlerini anlat" demek haksızlık.  Susmakla  sözün gümüşü yerine, sükutun altını olayım  istedim. Geceyi örttüm üstüme, rüzgarı bağladım sabrıma.. Dizginlerinden boşanmış terli atlar gibi gelirim sana. Sözcüklerimden sen anlarsın, gizlendikleri sur oyuklarını, kuytu köşeleri  sen bilirsin. Ya hep suskun kalayım, yada git konuş onlarla...
        Her aşk akıl ötesi, gerçek üstü, yaşamla rüya arasında bir yerde yaşanır. Sabırla dağlar delinir, kırk ayrı gözeden sular taşınır kalburla... Dünyanın en güzel kızı sevgilinizdir .  Bakışları, gülüşleri paha biçilemez servettir. Esen yelden, uçan kuştan, yerdeki karıncadan sakınırsınız.  Bütün korkularınız, sevinçleriniz, rüyalarınız çivisinden çıkmıştır.  Koşa koşa gecelerinize gelirler. Sokaklar başkadır, insanlar başka, ağaçlar başkadır, denizler başka... 
        Her şeyin rengi birbirine karışmıştır. Bütün güzellikler sevgilinize benzer. Karanfil kokulu çay tadı, ağlardaki gümüş pırıltılı lüferler, bütün çocukların gülüşleri, sonbahardan kırmızlar toplayan gürgen yaprakları, bütün güzellikler... Her şey birbirine karışmıştır. Ayıramazsınız...         
        "Bana düşlerini anlat, sevgini anlat bana" demek haksızlıktır. Aklınız karışır, anlatmak istediklerinizi bir sıraya sokamazsınız.  Hem öpmeyi istersiniz, hem kokusunu ciğerlerinize dolu dolu çekmeyi.  Yeşili ipten, kazıktan kurtulmuş deli ve ıssız ormanın ortasında bir göl olmalıdır. Kımıltısız sulara güneşin, bulutların ve ağaçların gölgesi düşmelidir. Bütün güzel fotoğraflardaki küçük iskeleye gidersiniz. Eli, avucumun içinde  kırmızı başlı saka kuşu, yüreği bedenini terk edecek kadar kıpırtılı... Sarılıp incecik beline,  sarılıp tülden tenine teknenin en  güzel yerine bırakırsınız usulcacık.  Halatı iskeleye attıktan sonra dünya bitmiştir, Zaman durmuştur... Yaşadığınız ülke kaf dağının ardı, başka bir gezegen olmuştur.  Güneş, göl, orman, bulutlar gerçekliğini; tepeden tırnağa, yaşamın sadece size bir kez sunduğu, ömrünüzün en  tatlı sarhoşluğu içinde yitirmiştir. Yüreğinizdekiler dışında hiç bir şeyi duyamazsınız, göremezsiniz ve dokunamazsınız... 
       " Bana düşlerini anlat, aşkını anlat"  demek haksızlıktır. Sözcüklerle aşkı anlatamazsınız. Aklınızdan milyonlarca yıldız kayıp geçer. En yavaş akanlardan üç beşini yakalayıp kelimelere yapıştırabilirsiniz.  Bütün çabanız boşunadır. Daha sevgilinizin kulağına fısıldamadan solacaklardır. Siz en iyisi O'na gidin. Bakışlarından akan şiirleri toplayın.  Sesinden dökülen yağmurlarda ıslanın. Saçlarından süzülen rüzgarları dinleyin. Aklınızda biriktirdiğiniz bütün sözcükleri sokaklara savurun, kentin en yüksek binasından...
        "Bana sevdanı anlat, aşkını anlat" demek haksızlıktır. Öksüz çocuklara annesini sormak kadar acımasızca... Zemherinin en acımasız ayazına uyandırmaktır sabahı.  Kuşları dallara bağlamak, saatleri baharlara kurmak... Israr etmeyin, anlatamam...
 
Seyfullah 2002 Eylül
Deniz Fenerinin Güncesinden

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İşte imrendim yine
Gönderen: Gökçehan Daçe / Atlantis
20 Ocak 2004
Bu yazıya sıfat bulmak da haksızlıktır bence. Yine de söylemeliyim; tek kelimeyle can alıcı. Bir sigara daha yaktırdı, imrendim yine işte. Tebrikler Üstad




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başka Türlü Bir Şey
Canan
Nisan"ın Şuçu
Delikanlıyı Bozan Yazılar
Kardan Beyaz Kömürden Kara

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zaman Sen Yalansın
Bahar, Badem, Çocuk
Sonbaharı Hüznün Rekleri Boyar
Mevsim Türlüsü 2
Bir Fırtına Tuttu Bizi
Romantizm Delikanlıyı Bozar
Organik Köy Kızı
Ekmeği Kedere Banmak
Mevsim Türlüsü
Sivrisinek Konçertosu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tabanca [Öykü]
Saman Altından Aşk Yürürse [Öykü]
Rakı Şişesine Ejderha Olduk [Öykü]
Gökçeada 3 [Öykü]
Ben İşin Kitabını Yazmıştım [Öykü]
Sokarım Seni Şalvarıma Çıkarırım Tozpembe [Öykü]
Nataşa, Mavra ve Rakı [Öykü]
Öyle Pat Diye de Ölünmez ki [Öykü]
Güvercinli Yazı - 1 [Öykü]
Emekleye Emekleye Emekli [Öykü]


seyfullah ÇALIŞKAN kimdir?

Ben yazar falan değilim. Yazma eğilimli biriyim. Durumum henüz tedavi gerektirecek kadar kronik hale gelmedi. .

Etkilendiği Yazarlar:
Bilmiyorum,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © seyfullah ÇALIŞKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.