..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Nilay Aksu




18 Nisan 2004
Hemen!  
Nilay Aksu
Durup durup ellerin vuruyor bugün aklıma. Bembeyaz, bakımlı ellerin.. tombul beyaz bileklerin.. ve o kokun.. göğsüne yattığımda, bana tüm dünyayı unutturan kokun.. Sen benim kokumu unuttun mu?


:BGAB:

Özlemini yadsımaktan yoruldu yüreğim. Ağlamayı hep başka güne ertelemek. Deveyi pire yapıp yasamak.. Polyannacılık oynamak yani!

Uzaklığın en büyük dert içime. İkimizin de bildiği ama dile getirildiğinde birbirimizi acıtacak olduğundan şüphemiz olmayan, sözcüklerin arasında gizli gizli ağlayan bir duyguydu uzaklık.

Her mektubunda; bin bir umut, bin bir coşku! Hayatın nasıl da güzel olduğunu anlatıyor bana, yalan söylemekte gözlerin kadar beceriksiz olan yazın... Yazın; dağınık, söz dinlemez. Satır aralarına yükselmiş çoğu harflerin.a’ları ve o’ları bir tek ben ayırabilirim, çizgilerini unutmuşsun yine.. Oysa ben çok iyi bilirim ki aklın başında değilken böyledir yazın senin.
Mektubu ışığa tuttuğumda, benek benek izleri göz yaşının.“Burnumun direği sızlaya sızlaya yazdım“ diyemesen de sen, gözlerinde biriken yaşların, burnunun kenarından süzülüp kağıda damladığını bilirim ben. Benimkiler de öyle damlar mektuplarıma çünkü. Ağlayarak yazarız .. yine ağlayarak okuruz birbirimizin mektuplarını ve yine aynı yalan dökülür dudaklarımızdan: „Mektubunu sevinçle okudum!“

Telefonlar daha da kötü. Sesimin tonundaki en ufak bir üzüntüyü duyumsarsın sen, en neşeli merhabalarla da açsam telefonu. Ben de senin sesinin titremelerini hiç ama hiç kaçırmam. Evet, bir kaç kez yutmuştum gerçi grip olduğun numarasını ama ben de aynısını yaptığımda sana, bana inanmayışın seni ele vermişti, hatırlasana.

Hep „çok iyiyim“lerdi, „Nasılsın“ın karşılığı ama aradaki sessizliklerde „ özledim“ler gizliydi. Sen de biliyordun ben de..bilmezlikten gelip özlemi büyütmek istemiyorduk.. yok sayıp yok etmek istiyorduk belki de. Senin için yazdığım şiiri bile verememiştim sana.. yokluğumda okuyup da ağlama, diye.

Durup durup ellerin vuruyor bugün aklıma. Bembeyaz, bakımlı ellerin.. tombul beyaz bileklerin.. ve o kokun.. göğsüne yattığımda, bana tüm dünyayı unutturan kokun.. Sen benim kokumu unuttun mu?

Hastayım bugün ve en çok yine seni istiyorum bugün. Küçük bir kız çocuğu gibi, ellerinden içmek istiyorum bol limonlu çorbanı. Kimselere nazlanamıyorum oysa artık. Hep dimdik ayakta olmalıyım.. hep güçlü.. hep sevecen.. hep olgun. Küçük bir kız çocuğu görüyorum oysa aynada çoğu zaman. Sarı saçları başının tepesinde at kuyruğu.. makyajsızken, hep o küçük kız oluyorum ben.. senin küçük kızın. Saclarımda dolaşan elleri arıyor bakışlarım.. bakışlarım kendine yabancı. Senin yokluğunda hasta bile olamıyorum ben, bazı kavramlar sanki bana yabancı. Limonlu çorba yapmak istemiyorum kendime. Bence her hastaya, bir çorba yapan olmalı! Halsizim, yorgunum ama ayakta geçirir oldum son birkaç yıldır griplerimi.

Ama bugün.. bugün hastayım ve sana ihtiyacım var bugün! Yadsımıyorum işte özlemini! Ağlamayı yutkunmak yok.. yok işte ertelemek göz yaşını! Bağıra bağıra ağlıyorum elimde telefon, bir ucunda sen:

“Söyle anne söyle, sen benim kokumu unuttun mu?“

„Unutmadım“ diyemiyor hıçkırıklara boğulmuş sesin. Hiçbir şey diyemiyor, yalnız ağlıyor sesin. Yüreğim dayanmıyor yine üzülmelerine, gülmeye çalışarak ağlayan sesimle: “Hastayım”, diyorum. ”Ondan böyleyim. Grip oldum.. şu senin çorbayı yap da bir koşu getirsene!”
Gülmeye çalışıyorsun sen de sesinle: ”Hemen!” diyorsun.” Babanı göndereyim limon alsın. Sen kapat telefonu yat şimdi.. ben yapar getiririm hemen.”

Telefonu kapatırken ağlamakla gülmek arası tekrarlıyorum içimden: „Hemen!“

İki bin beş yüz kilometre uzaklığın „hemen“i nasıl olur, bilen var mı?


Nilay Aksu


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Anne olmak...
Gönderen: Esra Güzelipek / Ordu
20 Nisan 2004
Anne-"çocuk" ilişkisini anlatan en "içten" ve "özgün" yazılardan biridir bu... Sevgimle sana çocukanne...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahi Siz Kimsiniz?
Aşk "Sensin"!
Ilk Bakista Ask

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Canım Halam ve Atilla
- Aşka İnat - Evlenin!
Taciz..Tecavüzcük..
Kadınlar Ne İster?
Gerçek Hayaller

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Frezya [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Aforizmalar [Şiir]
Anne Beni Bi' Daha! [Şiir]
Enkaz [Şiir]
Son Ek [Şiir]
Yüreksiz [Şiir]
Sen Bana Bir Dil Sürçmesi [Şiir]
Çoksesli [Şiir]
Tanık İstemem Yalnızlığıma [Şiir]


Nilay Aksu kimdir?

Düsüncelerin, imgelerin, cagrisimlarin savasi. . . Ve galip gelmesi kimi sözcüklerin digerlerine. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilay Aksu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.