..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Didaktik > Gürcan Erbaş




23 Ocak 2006
Bocce Federasyonuna Üye Oldunuz Mu?  
Kuraş yapıyor musunuz? Bocce oynuyor musunuz?

Gürcan Erbaş


Sabah gazetemi elime aldım. İlgi alanlarımı önce okurum yani sporu. Bir de ne göreyim ? ....


:CGBJ:



Kuraş yapıyor musunuz? ( ! ) Bocce oynuyor oynuyor musunuz? ( ! ) Bu iki sporun da özel giysileri vardır. Ben şahsen bugün gidip almak arzusundayım. ( ! ) Çünkü her yeni şeye ilgi göstermek zorundayız. Çağın gerisinde kalırız yoksa.
Ancak amacımın daha değişik olduğunu söylemeliyim. Burada okumanın çok önemli hem de çok, çok önemli olduğunu vurgulamak için varım, o amaçla başladım yazıma.
Sabah gazetemin spor sayfasını açıp okumaya başladığımda ilginç bir haberle karşılaştım. Bakın ne diyor haberde. " Judo ve Kuraş, Binicilik, Bilardo, Bocce, Bowling - Dart, Beyzbol ve Softbol Federasyonlarının Özerklik kararları Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi. " (23 Ocak 2006 Vatan Gazetesi) Gördünüz mü bilmediğim ne sporlar varmış ! Bildiklerim var da Kuraş, Bocce'yi ilk kez duydum. Softbol da nasıl oynanır bilmem. Hani yazıyı gülmeceye dökmek niyetinde değilim yoksa Softbol'u yalnız yumuşaklar mı oynayacak acaba diyecektim. ( ! )
Demek ki gazeteyi okumasam bu sporlardan habersiz olacaktım. Onun için herkese, her yaştan insana Okuyun Arkadaşım, okuyun ! diyeceğim.
Çocuklar, Gençler okuyun ! Sonra kendime dönüp İhtiyarlar, siz de okuyun ! diyorum. Boş boş oturup dedikodu yapmaktansa kitap okumanın huzurunu, mutluluğunu düşünün bir. Neler neler öğreneceksiniz..sonra biriktireceksiniz onları beyninizde. Bir gün öyle bir işinize yarayacakki... Ben de şöyle düşündüm zaten..hani çocuklara tasarrufu öğretmek için nasıl kumbara alışkanlığı kazandırmaya çalışıyoruz işte öyle...okuya okuya beynimizde öyle bir servet birikiyorki kazancınız, gün ola harman ola örneği birgün mutlaka ortaya çıkacak.
Alışkanlıkların en güzeline tiryaki olduğumu düşünerek şu bilgi yarışmalarını hiç kaçırmam..izlerim. Geçen akşam yine neler öğrendim neler..okuyup araştırarak tabii..Ama size birşey söyleyeyim mi? Bu iş aşk olmadan olmuyor! Okuma aşkı diyorum yani ! Hani eskilerin güzelin güzeli bir özdeyişi vardır. " Aşk olmadan Meşk Olmaz ! " diye. Doğrudur, çok doğrudur.
Oraya çıkıp da 500 Yeni Lira alıp ayrılanlara çok üzülüyorum, hiç okumamışlar diyorum. Tarih, Coğrafya vs. gibi basit kültür sorularını bilemiyorlar.
Neyse benim , önceki akşamdan öğrendiğim şu oldu. Yarışmacıya, ilk Edebiyat Nobel Ödülü kaç yılında veridi diye bir soru çıktı . Ben de ilk seçeneği(1901 yılı) okuduklarımın süzgecinden geçirerek, doğru bu dedim. Ama inanın attım. Çünkü o sırada Yarışmacı, çok güzel bir deyişle 1901 olamaz, neden mi derseniz ilk başlangıcında Nobel'i Fen Bilimlerine veriyorlardı, dedi. Çok doğru bir yargıydı. Ben de katıldım hemen Yarışmacıya. Çocuk da tuttu 1946 olması lazım dedi ve öylecene Son Kararım, dedi. Ben, o ara koşup ansiklopediyi indirdim. Bir de ne göreyim gerçekten 1901 doğru değil miymiş. Yani tahminen altıncı hissimle attığım seçenek. Neyse yarışmacı da boynunu büküp ayrıldı oradan.
Sözü şuna getirmek istiyorum. Okumanın yararına. Bir de baktımki yakından tanıdığımız hangi ünlü yazarlar hangi yıllarda Nobel Edebiyat ödüllerini almışlar. Birkaçını vereyim bilgi olsun ! 1911 Selma Lagerlof, 1912 Rudyard Kipling, 1920 Rabidranath Tagore ve daha niceleri.
Bocce sporundan başladık nereye geldik. Ama hepsi Okuma Aşkı uğruna !
Okuyun kardeşlerim okuyun. Ben de gidip şu Bocce ile Kuraş nasıl oynanırmış bir öğreneyim !



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yengem
Şarkı
Gece, Yalnızlığımı Paylaştı
Bahar, İstanbula Hep Geç Gelir!
Solmasın Yurdumun Gülleri
Bir Beş Not Borç da Benden
Niyetçi
Kapıda Ayı Var
Kapıda Ayı Var II
Muhteşem Kopya

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Benim Atlarım [Şiir]
Lebon'da Buluşalım [Şiir]
Anılar Kutusu [Şiir]
Kaside [Şiir]
Sotaya Düşmeyen Şiir [Şiir]
Atatürk Aramızda [Şiir]
Hayalet [Şiir]
Eski Çeşme [Şiir]
Bir Sebep Göster [Şiir]
Bekleyiş [Şiir]


Gürcan Erbaş kimdir?

1942 İstanbul doğumlu, edebiyatın her türünden hoşlanır, ayrıca resim yapar. Kendi adına yayınladığı şiir kitapları: Kaç İstanbul Var İçinizde, Mavi Düşler, On üzerinden on veriyorum sana, Dedemin Kitabı, Solmasın Yurdumun Gülleri, 19 Yaş Şiirleri, Sesler Düşünceler Duygular, Aynadan Yansıyan, Onikiden Sonra, Gece Korkuları.

Etkilendiği Yazarlar:
Halide Edib, Adalet Ağaoğlu, Yakup Kadri,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.