..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > ERDEN ERKİN




10 Haziran 2006
Gonca Gül  
ERDEN ERKİN
Kimdi bu kadın, beni neden böyle etkilemişti, hakkında araştırma yapacak kadar ne yapmıştı bu kadın? Bir tek adını öğrenebildim : Gonca Gül... ERDEN ERKİN


:CJEFG:

GONCA GÜL


Kimdi bu Gonca Gül? Ben neden arıyordum bu kadını? Bilmediğim, tanımadığım bir kadını neden arıyordum, niçin araştırıyordum? Kimdi bu kadın, beni neden böyle etkilemişti, hakkında araştırma yapacak kadar ne yapmıştı bu kadın?

Bir tek adını öğrenebildim : Gonca Gül...

Yılmadım, araştırdım. Bu kadın kimdi? Ben bu kadın için neden yollara düştüm, neden eski şarkıcılarla, plakçılarla görüştüm, neden İstanbul'da onu aradım?

Oysa onu bulamayacağımı adımın Erden Erkin olduğunu bildiğim gibi biliyordum. Bu kadın kimdi, beni neden böylesine derinden etkilemişti? Her kadın beni böyle etkilerse bu dünyayla işim vardı, sahi azıcık deli miyim ne, hiç tanımadığım bir kadını araştırıyordum.


Ben buydum işte, ben böyleydim; tükenen bir neslin son temsilcisiydim. Ben arardım, ben hiç tanımadığım birini de araştırırdım, ben bu dünyanın adamı değildim. Azıcık kaçık, azıcık uçuktum, ben bendim! Başkasına benzemezdim.

Bu kadın, aradığım kadın Gonca Gül'dü.

Ne yazık ki kadını kimse tanımıyordu. Ne şiirini besteleyip şarkı yapan, ne de plakçısı onu tanımıyordu, kimse görmemişti onu, kimse bilememişti, kimse sevememişti onu, o sadece birini sevmişti. Bu biri kimdi? Onu da kimse bilmiyordu, kimse tanımamıştı. Bilinmeyen tek şeyi öğrenmiştim ve anımsadıkça için için ağlamıştım.

Gonca Gül İstanbul'daydı. İstanbul'da yaşamıştı. Gazinolarda şarkıcıydı, bu olay 1950' lerin sonunda ya da altmışların başında olmuştu. Şimdi Gonca Gül piyasada olsa eminim ortalığı siler süpürürdü, şimdiki olanaklar ona sunulsa en ünlü şarkıcılardan biri olurdu.

Ne yazık ki Gonca Gül sadece pavyon şakıcısı olabilmişti . Görüldüğü en son yer Gaziantep pavyonlarıydı. İstanbul'u bir aşk için terk etmişti.

Birini çok sevmişti, şimdiki zamanlarda görülmeyen, bilinmeyen çok büyük bir aşktı, şimdiki gençlerin enayilik dediği türden. Her şeyini sevdiği adama vermişti. Servetini, kadınlığını, aşkını...Aklınıza ne gelirse herşeyini bu adama vermişti Gonca Gül.

Sonra bir gün adam elinde avucunda ne varsa alıp kayıplara karışmıştı. Sonraları başka bir kadınla birlikte olduğunu duymuştu.

Gururluydu Gonca Gül. Bir defa bile olsun ağlanmadı, sızlanmadı, adamı görmeye bile gitmedi. Bir gün İstanbul'u terk etti. Gidiş o gidiş...Bir daha İstanbul'da onu gören olmadı. Anadolu pavyonlarında uzun yıllar şarkı söyledi, en son Gaziantep pavyonlarında görüldü. Çok uzun yıllardır ne gören var, ne de yerini bilen. Belki de ölmüştü.

Yaşıyorsa da çok yaşlı biri olmalıydı.

Öğrenbildiğim öldüğüydü ve yerini kimsenin bilmediği.

Ve adının, gerçek adının Gonca Gül olmadığını da öğrendim. Bu sahnelerdeki takma adıydı. Gerçek adını bilen çok az kişi, en çok üç beş kişi ya vardı, ya yoktu. Sanırım bilenler de hayatta değildi.

Gonca Gül'ün öyküsünü anlattım size. Aşağıda şarkısını duyunca siz de tanıyacaksınız ve şarkısını duymamanız mümkün değil. O şarkıyla bütün şarkıcılar ünlü olmuştu.

İşte şarkı...Yıl 1960' ların başı, ben dünyada yokum o zaman!

Makam: Kürdili-Hicazkâr
Usûl : Düyek
Beste: Bâki Duyarlar
Güfte: Gonca Gül


Seni ben ellerin olsun diye mi sevdim?
Herşeyimi uğruna ben boş yere mi verdim?
Yalan sözlerle aldatıp, "seninim" derdin,
Herşeyimi uğruna ben boş yere mi verdim?


ERDEN ERKİN...
GONCA GÜL / Gerçek yaşam öyküleri...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gidenin Ardından...
Samanyolu

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mazi İçimde Yaradır
Bir Gidiş Gittin Ki…
Bayramın İlk Günü...
Bu Gece Yılbaşı
Bir Anı
Mankenler Dünyası
Tuhaf Bir Raslantı
Aşkın Hüzünlü Yüzü...
Kısmet
Eski Dostlar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seninle Aşkımız [Şiir]
Karanlığın Gözleri [Şiir]
Son Bölüm [Şiir]
İçimdeki Fırtına [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Sen de Gittin Oldun El [Şiir]
Mutluluk Masalları... [Şiir]
Armağan [Şiir]
Sabah Saat Beşti [Şiir]
Doğanın Değişen Dokusu [Şiir]


ERDEN ERKİN kimdir?

Bilmiyorum şimdi kiminlesin, nerde? Eğer düşmeseydim ayrılıklarla derde, seninle çok mutlu olurdum, olur olmaz her yerde. . . Ne olur gitme, kal! Bitmesin bu masal. . . ERDEN ERKİN Uluslararası Turizmci

Etkilendiği Yazarlar:
Aşk, martı kanadının denize değdiği andır; yitirilen, kumsalda beklemekle geçirilen zamandır. ERDEN ERKİN


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.