..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doðar." -Mevlana
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Öykü > Soyut > Veysel Baþer




5 Mart 2015
Þövalyenin Gücü  
Veysel Baþer
–Napýyým, napayým, napayým derken! Aklýna bir fikir gelmiþ. Kral bu fikrini köylülerle paylaþmýþ.”Güzel köylülerim! Bu ejderhayý yok edecek bir þövalye biliyor musunuz?” demiþ. Köylülerden biri: –Ben tanýyorum demiþ. Kral “hemen bu so(þö)valyeyi buraya getirin” demiþ.


:AHBD:
               Þövalyenin Gücü

Bir varmýþ bir yokmuþ. e(Ev)vel zaman içinde kalbur saman içinde çok sinirli bir ejderha varmýþ. Bu ejderha her gece bir köye saldýrýrmýþ. Köylüler korkularýndan evlerinden çýkamazlarmýþ. Bazen bu ejderha köylerini de yakarmýþ. Evi yanan köylüler canýný kurtarmak için kendilerini dýþarýya atarlarmýþ. Hayvanlar bile bu ejderhadan korkarlarmýþ ve yuvalarýndan çýkmazlarmýþ.Bu ejderha gece gelip gün að(a)rýrken gidermiþ. Bunu fýrsat bilen köylüler yanan evlerini onarýrlarmýþ.

Kral bu olaya çok üzülürmüþ. Çünkü kral halkýný çok severmiþ. Köylüler de kralý çok severmiþ. Bu ejderhayý köyünden uzaklaþtýrmak için her þeyi yaparmýþ. Kral:
–Napýyým, napayým, napayým derken! Aklýna bir fikir gelmiþ. Kral bu fikrini köylülerle paylaþmýþ.”Güzel köylülerim! Bu ejderhayý yok edecek bir þövalye biliyor musunuz?” demiþ. Köylülerden biri:
–Ben tanýyorum demiþ. Kral “hemen bu so(þö)valyeyi buraya getirin” demiþ.

Þövalye kralýn huzuruna çýkmýþ. Baþlamýþ kral anlatmaya:
–Bizim köyümüze saldýran bir ejderha var. Köylülerime zarar veriyor, onlarýn evlerine zarar veriyor. Biz(/)de o ejderhayý durdurmak için seni seçtik demiþ. Þövalye:
–Sizin için ve köylüler için o ejderhayý durduracaðým demiþ. Þövalye kralý selamlayarak ordan uzaklaþmýþ…

Gece ejderha saldýrýrken bu sefer þövalye ejderhaya karþý çýkmýþ. Ama ejderha ateþiyle þövalyenin kýlýcýný erittiði için iþi biraz zor olmuþ. Buna raðmen þövalye ne olur ne olmaz diye yanýna yedek bir kýlýç getirmiþ. Þövalye kýlýcýyla ejderhanýn yüzüne çizik atmýþ. Ejderha özel bir saldýrý yapýnca þövalyenin caný biraz acýmýþ ama pes etmemiþ. Þövalye ejderhanýn yüzüne ikinci çiziðini atýnca ejderha uzaklaþmýþ. Ve bu gece köy ejderhanýn saldýrýsýndan kurtulmuþ.

Ertesi akþam þövalye ejderhaya mýzrakla karþýlýk vermiþ. So(þö)valye bu sefer ejderhayý öldüreceðine yemin etmiþ. Ejderha çok sinirli bir biçimde þövalyeye zara vermiþ. Þövalye mýzraðýný ejderhaya fýrlatmýþ ve kanadýna gelmiþ. Ejderha pek iyi uçamamýþ. Þövalye mýzraðýný almýþ ve ejderhanýn ikinci kanadýna fýrlatmýþ. Ejderha yere düþmüþ. Þövalye ejderhayý öldürecek(k)en ejderha ateþ püskürtmüþ.
Bu sefer yerden kalkamamýþ.

Bütün köy ejderhaya saldýrmýþ.Ejderha(,) þövalye gibi yerden kalkamamýþ. Þövalye dayanýp yerden kalkmýþ ve son hamleyi so(þö)valye yapmýþ. Ejderha ölmüþ ve so(þö)valye bütün köye ve krala gücünü göstermiþ.

                                              Güzel olmuþ.
                                             Öðretmenin parafý
Yazan: Batu Gökçay
Ýlkokul 3. Sýnýf

Not: Torunumun yazdýðý masalýn noktasýna, virgülüne dokunmadým. Sadece, öðretmeninin düzelttiklerini parantez içine aldým.
Masalý okuyanlar, torunumun bir yerden yardým aldýðýný düþünebilirler. Kesinlikle yardým almamýþ.

Veysel Baþer

.Eleþtiriler & Yorumlar

:: Ýyi Geceler Kâmuran Haným,
Gönderen: Veysel Baþer / , Türkiye
16 Mart 2015
Torunumla hakkýndaki iyi dileklerinize teþekkür ederim. Yorumunuzu Batu'ya da göndereceðim. Okullar tatil olduðunda, zorlama yapýlmadan okuma ve yazým kurallarýna uygun yazma konularýnda aþýlama yapýlmasýndan yanayým. Çalýþmalarýnýzda baþarýlar diliyorum. Esen kalýn. Sevgi saygýlarýmla.

:: ....
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
16 Mart 2015
Merhaba Veysel Bey; Torununuzun ileride çok iyi bir yazar olacaðý kesin.Size çekmiþ olmalý. Bazen iþte böyle "Armut dibine düþüyor." Batu'ya sevgilerimi ve tebriklerimi gönderiyorum.Kendisine baþarýlar diliyorum. Umarým yazmaya devam eder.Selam ve sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn soyut kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Ece ve Törüngey

Yazarýn öykü ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Çanakkale'nin Bir Baþka Yüzü
Çoban Lazým 1
Alkarýsý
Koca Seyit
O Þey
Çise ve Sarýkýz
Sýndýrgýlý Emmi
Esma Kadýn
Bir Tutamlýk Bulut
Aslan Sadýç

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Dünyayý Sessize Al [Deneme]
Gelin Aðaçlar [Deneme]
Þah ve Mat [Deneme]
Kolay Gelsin [Deneme]
Elhamdülillah Müslümanýz [Eleþtiri]
Ana Bayram [Ýnceleme]


Veysel Baþer kimdir?

Yazmak kadar eleþtiri de önemlidir.

Etkilendiði Yazarlar:
Atatürk


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Veysel Baþer, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.