• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
1141
|
|
|
|
Ýlk atalar deðil hurma; her tür fazla yiyecek ifsadýndan ölüyordular. Aksine hurma olan ortamda hurma yiye yiye hurma sindirici süreçleri ve enzimlerini geliþtirmekle; bunlar bir birine göre tanýmlar ve birbirine dönüþen zorunlu var oluþlarýn tanýmlarýydý. Yokuþunu oluþturan alanýn iniþini oluþturmasý gibi zýtlarýn varlýðý ve birliðiydiler.
|
|
1142
|
|
|
|
Süreç El ittifaklý egemence devlet ve imparatorluklar dönemindeki El egemenliðini; yakýndan uzaða doðru ihraç etti. Böylece El kendi çevresine egemen bir El ihracý malý anlayýþ olmakla El; emperyal bir hâkimiyet gücüyle ancak herkesçe bilinen El olmaya baþlayacaktý.
|
|
1143
|
|
1144
|
|
1145
|
|
1146
|
|
|
|
Ama türkücüleri futbolcularý toplum içinden çekin toplumun kulaðý bile duymaz. Topluma deðer katanlarla; tolumun sömürü çarkýna katýlama olan süreçleri birbirinden ayýrýn. Elbet türkücünün þarký söylemesi bir geçim karþýlýðý olacaktýr. Ama bu toplum normu dýþýnda astronomik rakamlara ulaþan topluma yabancýlaþma da asla olmamalýdýr. Toplumun inþacý yasasý içinde sen bize þarký söyle, biz senin için geberesiye çalýþýrýz diyen bir ittifaký sözleþme vaki deðildir. Üretim deðeri olmayan katkýlarýn olmalarý deðil topluma egemen zenginlikler olmalarý yanlýþtýr. Egemen olmalarý bizim bilinçsiz oluþumuzdan baþka bir þey deðildir.
|
|
1147
|
|
1148
|
|
1149
|
|
1150
|
|
|
|
Sabaha kadar sanal ve illüzyonla on iki lira olan kundurayla siz, yine altý kiþi giydirirsiniz. Sabaha kadar hiç bir emek gücü üretilmemiþtir. Kunduranýn saklanmasý, ulaþým ya da nakliyesi zaten kundura üretimi içinde ya da sektör hareketi olukla karþýlýðý olan bir üretim hareketi formasyon kýlýnmasýdýr.
|
|
1151
|
|
|
|
Ama kendi kolektif çevrimli ve düzenli süreçlerinizin; sosyo toplum gibi yalýtýmlý durumlarý içinde iyi-kötü bir seleksiyon olarak çalýþýr. Sosyo toplumsal yapý çekirdeði korunan kiþi bene göre olduðu için yapý ben merkezlidir. Sosyo toplumlar da davranýþlar çekirdeðe doðru gittikçe sýnýrlanýr ve çekirdeðe göre olur. Çekirdekten uzaklaþtýkça genelleþir çekirdeðe göre olmayan tutumlarla bile var olmak zorundadýr.
|
|
1152
|
|
|
|
Üreten iliþkiler içindeki neyden oluþu; çok fazla çýðlýma yapmadan çok gerilere götürülür bir geri baðlaným olan yansýma deðildir. Öndeki aracý belli bir aralýkla takip etmek; dýþtan bir irade oluþla oraya sokulmuþ sýnýrla yasal oluþ deðildi. Þeylerin kendi giriþme baðýntýsýndan ötürü kendisine firen etkisi kesikli sürekli sýnýrlama olmasýydý.
|
|
1153
|
|
|
|
Her bir bey erki kendi içinde yeni bir sosyo toplumsa kültürler olmakla, El anlayýþýnýn kendine özgü farklý düzenlenin seremonilerine sahiptiler. Yani bunlar oligarþi yapý içinde oligarþiye göre; eþ deyiþle panteonlar birliðine göre putlar olacaktý. El olan, kültürlerin ve ritüellerin varyasyonlarýydý. El anlayýþlý bay erki hep izole kalamazdý. Eþyanýn (olagelen sürecin dinamiðin) doðasýna aykýrýydý. El de kendi düzelenimi içinde dýþa açýlmak zorundaydý. El tipi bay erki yapýlar kaynak sömürüsü yapmakla. Hacim büyümesi yüzey alaný büyümesi olukla dýþa doðru yayýlmasýnýn giriþmeleri içindeki kavgalarla oligarþin sentezli süreçleri baþlatmýþtý.
|
|
1154
|
|
|
|
Sosyo toplumsa yapýlar, organik yapýlar ve inorganik yapýlar, türdeþ durumlardan ayrýtüreþlikoluþlara;oradan da yeniden türdeþ oluþlarýyla homojenliðin heterojenliðe dönüþtüðü bir çok farklý düzey düzlem iliþkilerine dönmektedir. Bu homojen, heterojen oluþlar; bir alan etkisi olmakla farklý faz geçiþli deriþimleriyle kaosu ve düzeni ele vermektedir. |
|
1155
|
|
|
|
Bencil ben içte ve dýþta harcadýðý enerji ile yardýmlaþma eksenli kolektif yapý üzerindeki kaynaklarýndan enerji saðladý. Saðladýðý enerjinin bir kýsmýný yine bu kolektif katkýya vermekle yeniden kolektif çevrimi beslemiþ oldu. Kýsaca kiþi eyleme baþlarken tüm her þey gibi sahip olduðu enerji paketiyle kendisini çaðýran eylem oluþa hazýrdý.
|
|
1156
|
|
1157
|
|
|
|
Fakat çevrenin sürekli deðiþme yapmasýyla canlýlarýn çevreye akýllýca uyum yapma süreçleri, tam bir uyumsuzluk oluþla baþarýsýzlýk olur. Hayata tutunma mekanizmasý hayata tutunamama mekanizmasý olmakla bir fiyaskoya dönüþür. Türler yok olur. Ýþte bu kuralýn öznel dünyadaki karþýlýðý da travmadýr.
|
|
1158
|
|
1159
|
|
|
|
Fýkýh ta yetmedi. Düþünsel tartýþmalar baþladý (kelam). Kutsal metnin açýk anlamlarý yanýnda alt anlamlar aramaya baþlandý (bâtinilik). Fýkýh, kelam da yetmedi bu kes de kutsal metinleri yorumlama (tefsir) baþladý! Bu da yetmeyince kutsal metinlerin boþluklarý, Musa'nýn, Ýsa'nýn sözleriyle (hadislerle) doldurdular...
|
|
1160
|
|
|
|
Kiþi dýþýnda, kiþinin özüne doðru enerji saðlamasý olan karþýlanmalara sahiplik yönelmesi vardý. Bu meþruiyet olandý. Kiþiye meþruiyet olanýn dýþta saðlama yapma iþi çok zorluklarla karþýlanýr. Bu tür karþýlamalarýný yapmak için insan canýný diþine takar. Canýný diþine taktýðý çabalarýný kiþiler dýþta bir araya gelmenin dayanýþmasýyla kiþi-kiþi baðýntýlý sosyal olan, sosyal iliþkilerini ortaya korlar.
|
|