Güzel birşeyin fazlası harika olabilir -Mae West |
|
||||||||||
|
Şimdiye dek yazdığım hiçbir yazıdan pişmanlık duymadım, Yüce Huzur’da hesabını veremeyeceğim tek bir satır kaleme almadım, ‘Bunu neden yazdın?’ diye sorduklarında cevap veremeyeceğim hiçbir düşünceyi kağıda dökmedim, yalnızca biri hariç: Hayriye Ünal’ın Gerekli Açıklama adlı kitabına yazdığım tanıtım yazısı. Bu kitabın tanıtım yazısını yazmamı benim şiir heyetinde görev aldığım derginin değerli yayın yönetmeni rica etmişti. Kitabın yazarı kendisinden kitabıyla ilgili bir tanıtım yazısı yazılmasını istemiş. Postmodern edebiyat, artık yazarlar kitap tanıtımları için eşe dosta ricada bulunuyorlar demek ki, diye düşünmüştüm. Kitap elime ulaştığında, açık yüreklilikle yazıyorum bunları, kitabı en kısa sürede okuyup ne yazabileceğime baktım ve en sonunda bu kitap için, kitap demeye bile dilim varmıyor, iyi hiçbirşey yazamayacağıma kanaat getirdim. Yayın yönetmenime, bu kitapla ilgili bir şey yazamayacağımı söylediğimde, eser (!) sahibiyle hukukumuz olduğu ve eğer kıyasıya eleştirirsek ‘ayıp olacağı’ şeklinde bir yanıt aldım. Bu kitap benim kütüphanemde aylarca bekledi. Bu kitap bir şiir kitabı olmasına karşın (evet üzerinde öyle yazıyor) içinde tek bir şiir mevcut olmadığı, içinde değerlendirecek tek bir şiiri bırakın tek bir cümle olmadığı için uzun bir süre ne yazacağımı düşündüm durdum. Gerekli Açıklama, dile savaş açmış bir zihniyetin ürünüdür. Bırakın şiiri, cümle kurmaktan habersiz bir sığlığın sonucudur. Bu kitap, şiir yazdığını iddia ederken kendi şöhret arzusunu ve ihtiraslarını kağıda fütursuzca dökmenin bir fotoğrafıdır. Okura, şiir adına hiçbir şey veremeyen bir kısırlığın çaresiz bakışlarıdır. Bu konuda söyleyecek çok şey olmasına karşın benim bu gereksiz konuya ayıracak fazladan tek bir dakikam olmadığı için ne olduğunu anlatmaya kısaca devam edeyim. Bahsi geçen kitap kütüphanemde aylarca bekledikten sonra ben yayın yönetmenimin isteğini kıramadığım için suya sabuna fazla dokunmadan, bu da böyle bir şiir kitabıdır, şeklinde bir tanıtım yazısı yazdım. Kitabı evirdim çevirdim, uzun süre uğraştım. Velhasıl içinde şiire dair tek bir mısra bulmak için ciddi bir efor sarfetmem gerekti. En sonunda kitapla ilgili yazdığım yazı 'Delişmen bir ağrının fotoğrafı; Gerekli Açıklama' başlığıyla yayınlandı. Tüm bunları yazmamın sebebine gelince. Bir gün Mahkeme-i Kübra’da yazdıklarımın hesabını vereceğim. Sıra bu kitaba geldiğinde, bu kitap hakkında ‘Aslı olmayan şeyleri niçin yazdın?’ diye sorulduğunda verecek cevabım olmayacak. Onun için sevgili okur, seni Gerekli Açıklama adlı kitap bir şiir kitabıdır, şeklinde bilgilendirip, yanılttığım için özür dilerim. O yazı, istekle ricayla yazılmış bir yazıdır; orada yazılanlar hatır gönül için yazılmış olup benim kendi düşüncelerim değildir. Sevgili okur, dediğim gibi daha söylenecek çok şey var ancak ben, şiirin ve ismimin asaletine gölge düşürmemek için burada susuyorum. Yüce Yaratıcı’nın beni bu kitap (!) hakkında okuru yanılttığım için sorguya çekmemesini diliyorum. Zira O’nun kapısından başka gidecek kapımız yoktur!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © leyla karaca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |