Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Bu sanat bir karınca,bir arı,bir kuş,bir fil,bir ağaç,bir çiçek için de geçerlidir.. Yaşam denilen o muazzam “iksir””i sunan Yüce Kudret yarattıklarının elinde onu sanata çevirmiştir.. Bu sanatı en zehirli bitki özlerini birkaç mm’lik bedenlerinde dünyanın en lezzetli tatlarından birine çeviren arılarda görebilirsiniz.. Kendi aralarında “ana kraliçe” yönetiminde görev paylaşımı,fedakarlık, çalışma disiplini ve içgüdüsel öğretiyle altıgen olarak oluşturdukları muhteşem “petek mimarisi”nde imal ederler bu harika lezzeti.. Yalnız yaşamak,gurubu terk etmek,iş disiplininden uzaklaşmak, sorumluluktan kaçmak,fedakarlığı göz ardı etmek yok oluştur onlar için;maddi ölümdür.. Toprağın altında yuvalarını mimari bir estetikle dizayn eden ve bir “makine düzeni” içinde çalışarak yaşama tutunan,antenleriyle rotalarını çizen karıncalar; “Doğal seleksiyon” savına inat topluluklar halinde yaşamlarını sürdüren ve tabiatın acımasız koşulları ve düşmanlarına karşı “birliktelik” içgüdüsüyle hareket eden,eşini ve yavrularını canı pahasına koruyan hayvanlar.. Her geçen gün kirlenen doğaya ve atmosfere inat mevsimlik kıyafetlerini itinayla giyen ve kendini Koruyup yenileyen,dimdik ayakta duran ağaçlar ve bitkiler.. Hepsinde “yaşam”ın acımasız ve sert darbelerine karşı bir “birliktelik dinamizmi”, bir “diyalektik ahenk-bütünlük” var.. Asla bir “tesadüf” ve vazgeçme;mağlubiyeti kabullenme yok.. Yaşarken de ölürken de o “sanatı” icra ediyorlar.. Yaşamları da ölümleri de bir “sanat eseri”.. Peki bu sanatın “en nadide-en seçkin-en üstün eseri” olan Sen; neden yaşamı basite indirgeyip; -Her insan kendi hayatını yaşar! diyerek bu “sanatı” anomaliye çevirmeye çalışıyorsun?.. Bir arı,bir karınca,bir bitki,bilumum tüm canlı varlıkların kendilerine Öğretilen bu sanatı icra etmelerini hayranlıkla izlerken o Muhteşem Mimar’ın en muazzam eseri olan Sen’i bu sanatı icra etmekten alıkoyan nedir? Yaşamak,bir ressamın fırçasıyla tabloya çizdiği bir “resim”,.. Bir müzisyenin seslendirdiği bir “şarkı”,.. Bir şairin yüreğinden kalemine dökülen bir “şiir” gibi sanattır.. Yaşamak Signorelli’nin tablosu,.. Mozart’ın operası,.. Mevlana’nın şiiri gibi yaşama vurulan nakıştır.. Yaşamak,.. sana göz bebekleriyle gülen bir çocuğun bakışlarında,.. ellerinden tutan bir babanın sıcak avuçlarında,.. yüzüne gülümseyen ananın taze ve körpe umutlarında,.. üzerinde gezdiğin toprağın kutsal kokusunda,.. arkadaş ve dostlarının riyasız sevinçlerinde,.. rengini ve desenini “İlahi Nur”dan alan bir çiçeğin kokusunda,.. meftun olduğu gözlere baktığında iffetle çarpan bir yürekte, Nakış nakış işlemektir duyguları.. “Ben” değil “Biz”in,.. “Söz” değil “Hal”in,.. “Zahir” değil “Batın”ın,.. “Dil” değil “Yürek”in Sahne almasıdır.. Sevdiklerinin umutlarında “Umut”,.. Sevinçlerinde “Aydınlık”,.. Kederlerinde “Teselli Limanı” Olabilmektir.. Yüreğini sevdiklerinin rengiyle boyamak, Yaşama “Allah’ın Nuru” ile bakabilmektir.. “Herkes kendi hayatını yaşar!” diyebilmek “Biz”i kaybetmiş ve umutlarını kurutmuş, Sevgiyi ve paylaşmayı unutmuş, Çevresini “Ben” ile çevirmiş bedbaht Kalplerin “kayboluş parolası”dır.. Yaşamak bir “sanattır”.. Ve bu “sanat” “İlahi Ezgiler” eşliğinde çoklukla ahenk içinde “raks” etmektir.. Var mısınız,var mısın “Yaşam”ı “sanat”a çevirmeye?..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © lütfi akarçay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |