..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Alp Şahin




8 Aralık 2019
Metro İnsanları  
Alp Şahin
Alarm çalıyor. Yine sabah oldu. Sabah oldu ama gün aydın olmadı. Enerjiden tasarruf amaçlı kış saatine geçmediklerini iddia ediyorlar fakat eminim ki benim gibi milyonlar, önce ışıklarını açıyor, daha sonra gözlerini…


:AJFE:
Alarm çalıyor. Yine sabah oldu. Sabah oldu ama gün aydın olmadı. Enerjiden tasarruf amaçlı kış saatine geçmediklerini iddia ediyorlar fakat eminim ki benim gibi milyonlar, önce ışıklarını açıyor, daha sonra gözlerini… Dolayısıyla benim için tasarrufluk bir durum söz konusu değil. Aksine, karanlıkta uyanmanın vermiş olduğu mutsuzluk ve ışık kullanacağım için ödemem gereken bir bedel yani fatura var. Sabah sabah bu kadar söylenmek sanıyorum, yetmez. Yetmez ama yeterli…

Hazırlanıyor ve yola koyuluyorum. Yola koyuluyorum derken metroya doğru yol alıyorum. Çünkü metro neydi? Metro hızdı, metro medeniyetti ve metro çiş kokusuydu. (Akşamcılar sanıyorum yer altında problemlerine başka türlü çözümler üretiyor.)

Metroya bindiğimde hep tanıdık portreleri görüyorum. Yüzler farklı fakat karakter yapıları aynı. Tıpkı yüzlerce görüşme yapmış insan kaynakları gibiyim. Kıdemli metro uzmanı da diyebiliriz. Peki ya kimdir hep karşılaştığım bu kişiler? Başlıca bakalım…

1) Uygurucular: Sık hatalardan biri uykucularla karıştırılmalarıdır. Evleri ve işleri arasındaki mesafe uzak olduğundan günün büyük bir bölümünü yolda geçirirler. Bu yüzden vücutlarını metroda tıpkı bir guru gibi stand by moduna alır, durakları söylendiği an online moduna geçerler. İş gidişi – çıkışı rahatlıkla bu kişileri görebilirsiniz.

2) Köşebükücüler: Metroda karşı kapıya sote olan insan tipidir. Kadın – erkek fark etmez, genelde cool tiplerdir. Yer bulup oturduklarında yaşlı biri ile göz göze gelip, kalkmadıklarında uyguru ya da gurur yapacaklarına ayakta ama kendi köşelerinde kalmayı tercih ederler. Hemen hemen her saatte görülebilirler.

3) Dalgıçlar: Sıradan bir bireyin de pekala olabileceği gibi özellikle yaşlı yolcuların içinde bulunduğu gruptur. 10 – 15 – 20 dk yılmadan usanmadan tek bir noktaya, bireye ya da bireylere odaklanıp bakabilirler. Öyle masumca bakarlar. Düşünmez, düşünemezler. Yolları uzundur, üstlerine gitme.

4) Akıllı bıdıklar: Yolda geçen zaman bu kişiler için boş zamandır. Gözlemlemeyle, felsefeyle, sağa sola bakmayla zamanlarını çarçur etmezler. Açarlar Agatha Christie, verirler kulaklara Mor ve ötesi, izlerler indirdikleri diziyi ya da filmi…

5) Umutsuzlar: Uygurucular gibi oturup bedenlerini ya da göz kapaklarını dinlendirmek istemezler. Köşebükücüler gibi köşe kapmaca oynamazlar. Dalgıçlar gibi bir şeye uzunca dalmaz, dalamazlar. Akıllı bıdıklar gibi bir şeylerle uğraşmak için ise istekleri yoktur. Öylece ayaktadırlar, gergindirler, kafaları doludur, bir an önce gidecekleri yere gidip dönmek isterler.

6) Gözlemciler: Her yerde olurlar ama anlamazsın. Kılıf değiştirip bulundukları çevreyi izlerler, susarlar, gözlemlerler, düşünürler ve kullanmak istedikleri alanda daha sonra kullanırlar. Gözlemciler 5 kişi grubundan hepsi olabilir ama 5 kişi grubu gözlemci olamaz. Metroda da bu grup pekala vardır. Azınlığı veya çoğunluğu hakkında kesin bilgi mevcut değildir.

Gelelim yazımıza… Ben de gözlemci grubuna ait biri olduğumdan bu sabah da umutsuzların çok ama çok fazla arttığını görüyorum. İnecekleri durak için öylece ayakta beş karış suratla bekliyorlar, durakları geldi mi iniyorlar ve Burak Özçivit’in ”başarılı” reklam panolarına bile bakmadan öylece metrodan çıkıp gidiyorlar. Bak mesela… Şimdi biri karşımda. Sen de görmüşsündür. İyi günler de bence. Sen demezsen, ben demezsem nasıl çıkar bu karanlıklar aydınlığa? Saatle olmayacağı kesin. Kaçırdık onu bir kere… Kurtarıcı beklemeyelim, kurtarıcı biz olalım.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kirpi
Öfkem ve Ben
Arasa da Bulamaz
Farklı Hikayeler, Tek Son

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çatlama ve Çatlatma
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Jaleo
Bir Avuç İyi İnsan
Biraz Ara
Haklısın
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim
Kasa Bira Almış Bilmem Ne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.