Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Asıl ilginç olan ise farklı coğrafyalarda, kültürlerde yetişen, huyu suyu, dünya görüşü birbirinden farklı bireylerin bir şekilde yollarının kesişmesi, ortak hikayelere kahraman olmaları. Doğulu ile Batılının aynı sınıfta aynı sırada, aynı sınavlarda, aynı heyecanla soru çözmeleri, Karadenizli ile Akdenizlinin aynı asker ocağında esas duruşa geçip, aynı koğuşta yanyana ranzalarda şafak saymaları, çalışmak için gittiği yabancı bir ülkede, dilini bilmediği biriyle yuva kurması gibi. Tutkulu aşklar, kuvvetli dostluklar, hayatımıza dokunarak unutulmaz izler bırakanlar, bizi kendine çeken kitaplar vs. tesadüf mü, mucize mi, kader mi ya da seçilmişlik mi dersiniz adına sonuçta; genelden özele varış, çekim gücü bizi çoğaltıyor, derinleştiriyor pek çok manada. Koca dünya belki de bizim için küçülüyor, upuzun yollar kısalıyor, uzaklar bakıyorsun yakınlaşıyor ve iç dünyamız zenginleşiyor artısıyla, eksisiyle, iyisiyle kötüsüyle. Eksilen duygularımız da oluyor yaşananlarla ama hayat yine de değerli. Kimbilir şu satırlarıma nokta koyarken dünyanın dört bir yanında kaç kişi de aramızdan ayrıldı. "Merhaba-elveda arası bir şey yaşamak".
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |