Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Daha fazla insan olunca çevrende daha mutlu olmuyorsun. Çokluk içinde azsan, yarımsan hatta çeyrek bile değilsen kalabalığın bir katkısı yok hayatına. Hiç birini tanımadığın ama aynı havayı bir yolculuğun ya da filmin bitimine kadar paylaştığın insan yığınıyla güya tanıdığın, huyunu, suyunu biliyorum dediklerin sana aynı mesafedeyse yol verin gitsinler. İnanın yaşam yolculuğunuz eskisinden daha keyifli olacak. Hayatın rutin akışında bazen her şey ters gider. Bütün aksilikler, üzüntüler, haksızlıklar, çaresizlikler, bezginlikler, maddi, manevi kayıplar sanki sizi yıpratmak için acımasızca kuyruğa girer. Yüreğiniz, ruhunuz deprem felaketi, bedeniniz de artçı sarsıntılar geçirirken gülücükler saçamazsınız etrafınıza doğal olarak. Sizin bu mutsuz halinizi görüp "Yine ne oldu? diyen bir kişi varsa yanıbaşınızda bilin ki o zat size en uzak kişidir. Onun gözünde hep ağlak, aciz, problemlisinizdir. Her şeyi kendinize dert, tasa ettiğinizi düşünmektedir. Seviyeli, aklı başında, güzel duygularını herşeye rağmen kaybetmemiş insanlar asla "Yine ne oldu? gibi samimiyetten uzak bir cümle kurmazlar. "Anlatmak istediğin bir şey varsa dinlemeye hazırım. Gece, gündüz arayabilirsin" "Seni üzen her ne ise emin ol geçecek. Her karanlık aydınlığa gebedir" "Her problemin bir çözümü vardır. Yeter ki umudunu yitirme". gibi yaklaşımlar daha insani değil mi? Bazen güzel bir bakış, sıcacık bir dokunuş da yüreğe su serper. Güzel, etkili bir cümleden kırk kat etkilidir. Son söz olarak diyorum ki: Yolunuz gerçek sevgiden geçsin , yolculuğunuz hakiki dost, güzel insan yanı olsun. Üzecek insanlar varsa tek kişilk koltuk yeter aman eksik olsunlar!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |