"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Dalınır mı bir sözcüğün peşinden ta derinlere? Aşıksanız kelimelere bendeniz gibi cevabınız hemen evet olur. Kusursuz bir dalış için de sabırsızlanırsınız. Bugün "durgun" sözcüğünü ayırdım kendime durup dururken. Neden mi? İnanın özel bir nedeni yok sadece gün içerisinde bir cümlenin içinde kullandım ve hafızama kaydettim tekrar üzerinde kulaç atmak için. Boş, yorgun, yoğun bir de durgun saatler var hızlıca akıp giden zamana inat. Kalbinin öbür yarısı boş olan birisi için gönül sayfasının durgun olması hüzün, melankoli sebebidir. Bir işveren için durgun geçen mesai saatleri maddi anlamda büyük bir kayıptır. Bir kişinin ansızın durgunlaşması ve bu halinin uzun sürmesi ise depresyonu akla getirir. Zıttını düşünüyorum bir de ve gülümsüyorum. Başı deliyle başlayıp sonu kanlı biten yine deli ile başlayıp dolu ile biten kelimelerle tanımladıklarımız normal, durgun olanlar mı anormal vaka? Piyasanın durgunluğu da pek sevilmiyor. O zaman durgunluk eşittir cansızlık, heyecansızlık, ruhsuzluk, mutsuzluk da diyebiliriz sanki. Durgunluk; fırtına sonrası gelen sakinlikte, dev dalgalar sonrası durulan denizde güzel anlaşılan. Yaza yaza eriştim kıyıya sonunda. Kelime denizinde tek başına yüzmek istemedim açıkçası. Birlikteyken durgunluk bile daha özel ve anlamlı. Elbet vakti saati gelince durulur sular.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |