..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Alp Şahin




15 Kasım 2023
İnsanımsı Yaşam Formları  
Alp Şahin
Günümüzdeki insanımsı yaşam formları; İslam öncesindeki cahil cühela Arap toplumu gibi putlaştırılmış bazı değerlere ve kültlere inanıyor, mevcut konforunun dışına çıkmaya korkuyor, çıkıp bir şeyler başaranı çekemiyor; ne dini, ne vatanı, ne de çevresi için iyi bir birey oluyor.


:HEC:
Şu son birkaç yılda olanlar gerçekten bazı şeyleri görmemi sağladı. Bunları sağlayanlara da teşekkür ediyorum.

1) Siyasal İslam maskesi takıp, sadece Muaviye ritüelleri yapmanın Müslümanlık olduğunu sananların; zulüm karşısında sadece kahve zinciri firmasının camlarını indirebildiğini ve yerel sigorta şirketlerini zarara soktuğunu gördüm.

2) Atatürk maskesi takıp, depremzedelere koşulsuz yardım ettiklerini sandıklarımızın; özel sektörde çaycı dahi olamayacak 74 yaşındaki cahil cühela bir dedeye ve onun partisine oy verilmediği için ne kadar kibirli olabildiklerini gördüm.

3) Okumuş etmiş, Atatürk yolunda, vatanı ve milleti için bir şeyler yapmaya çalışanların; nasıl iftiralara maruz kalıp, önlerinin kesildiğini gördüm. Aynı şekilde farklı ülkelerde de çare olacakların aslında istenmediğine, asla seçilemeyeceğine, çünkü insanların hak ve adalet yerine tamamen yasa bükücülerle beraber yeni enerjiler arayarak kolay yoldan kazancı istediklerini gördüm.

4) Bilim insanları diyor diye akla mantığa sığmayan yöntemlerle evlere hapsedildiğimizi, uzun vadede sonucu bilinmeyen aşıları olmak için baskılara maruz kaldığımızı ve de daha tetanoz aşısı dahi olmayan mülteci kardeşlerimizle (ki inşallah uzun vadede nüfus olarak bazı bölgelerde çoğunluğu ele geçirdikleri için sıkıntı olmaz) hep beraber her sabah otobüslerde, metrobüslerde ya da metrolarda; hem tıkış tıkış, hem de tıpış tıpış işlerimize devam edip, sessiz kalmayı tercih ettiğimizi de gördüm. Unutmayalım gerekirse dört maske takın ve nefes almayın… Evde alırsınız.

Dolayısıyla; şahsım adına kah bulunduğum toplumdan, kah ise insanlıktan pek bir beklenti içinde olamayacağımı rahatlıkla söylemek isterim. Günümüz insanımsı yaşam formları; elinde bunca teknoloji olmasına rağmen, ne Yaratan’ın vermiş olduğu mesajları kendi dilinde okuyor, ne kendi mensubu olduğu milletin tarihini biliyor, ne de kah adaletsizlik, kah hukuksuzluk, kah ise kötülük karşısında nasıl durması gerektiğini biliyor. Sarı sendikalar da cabası.

Özetle günümüzdeki insanımsı yaşam formları; İslam öncesindeki cahil cühela Arap toplumu gibi putlaştırılmış bazı değerlere ve kültlere inanıyor, mevcut konforunun dışına çıkmaya korkuyor, mevcut konforunun dışına çıkıp bir şeyler başaranı çekemiyor; ne dini, ne vatanı, ne de çevresi için iyi bir birey oluyor. Konu hep para olduğu için; ya ay sonunu nasıl getireceğini düşünüyor, fakirliğine üzülüyor; ya da ben bu kadar parayı nasıl, nerede harcar show’umu yaparım diye düşünüyor. Gün sonunda hemen hemen hiç kimse ne Muhammed ne de Ali’nin izinden gidiyor, Yaratan tarafından lanetlenilmişler gibi bencilliklerinde kayboluyorlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Düşman
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Ehl-i Beyt Tadında
Otuzdört (34)
Buruk 30 Ağustos
Feniks
Yedi Düvel

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Kötüler ve İyiler
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Liderlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.