..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Alp Şahin




14 Mart 2024
Ne Yapacağız Bu İnsanlıkla?  
Alp Şahin
Baktığında… Her şey Şeytan’ın efendi efendi uyarmasıyla başlamıştı. Şeytan demişti ki… Efendimiz… Haddim değil tabi ama Doğa kanunu bu…


:BCB:
Baktığında… Her şey Şeytan’ın efendi efendi uyarmasıyla başlamıştı. Şeytan demişti ki… Efendimiz… Haddim değil tabi ama Doğa kanunu bu… Malumunuz ben; sizler sayesinde ateşten yaratıldım, bu özgür seçim hakkı verdiğiniz Adem ise çamurdan…

Haliyle; benim çok daha öncesinden elde etmiş olduğum; kah sizlere olan saygımı, kah ise bilgi birikimimi de bir kenara atarsak, kabul etmemiz gereken şudur ki, benim tabiatım gereği sahip olduğum özellikler başka, onun ki ise kendi sınıfında bambaşka…

Bu yüzden; mantıksal olarak da baktığımızda, ne olursa olsun, kah var olmamın, kah ise tüm kozları elinizde tutmanıza rağmen, benim haliyle sizin ne olursa olsun, kararınıza biat etmem gerekir değil mi? Doğru… Amma velakin; ben bunu yine sizlerden bahşedilen yaratılışım gereği yapamam. Hatta içimde de kalmasın… Ben bu karara saygı duymam, hatta ve hatta duyamam… Mümkün değil ya, mümkün değil demiştir ve bu gerçekçi beyanı yüzünden tüm hakları anında alınmış ve Cehennem’e sürülmüştür.

Gelelim biz insanlara…

Yok firavun bizi dövüyor, yok firavun bize taş taşıtıyor, yok bu sıcakta emeğin karşılığı olarak 33’lük bira kime yetecek diye Yahudiler ağladı mı? Ağladı… Ne yaptı Yaratan? Firavun’un iç çemberine peygamberini sızdırdı mı? Sızdırdı. Sonuç? İhanet.

Yok hahamlar artık yoldan çıktı, yok buralar hep yozlaştı diye inançlı Yahudiler tarafından tatava yapıldı mı? Yapıldı. Ne yaptı Yaratan? İyiliği, güzelliği ve sonsuz sevgiyi aşılayan peygamberi gönderdi mi? Gönderdi. Sonuç? İhanet. Hatta… Acı.

Yok artık burası iyice yoldan çıktı, burası saçma sapan put cennetine döndü diye araplar ağladı mı? Ağladı. Ne yaptı Yaratan? En son peygamberini sanki ileriki neslin; üniversite mezunu olabilme, yakışıklılık, gençlik, bilgi, ahlak, yabancı dil bilebilme gibi değerlerle ölçülebilmenin ‘’değer’’ sayılabileceğini öngördüğü için; 40 yaşında, okuma yazma bilmeyen birini peygamberi olarak gönderdi mi? Gönderdi. Sonuç? Ben ondanım, o da bendedir dediği, belki de oğlu gibi gördüğü birinin kutsal yerde arkasından hançerlenmesi.

Haliyle… Kah istediğiniz ritüelleri yapın, kah gerçeklerden kaçın, kah ise öğrendiklerinizi doğru sanıp dahasını düşünmeyin… Bana göre… Hem ateşten yaratılanın… Hem de çamurdan yaratılmasına rağmen, biz ateşten yaratılan kadar iyi olmasak da, bu halimizle bile ondan çok daha iyi olmaya çalışabiliriz diyenlerin öyle bir ‘’ah’’ı var ki… Hepinize geçmiş olsun.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Biraz Ara
Kasa Bira Almış Bilmem Ne
Azmi Karamahmutoğlu
Kadersel Realite
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Hayırlı Ramazanlar
Kıble
Son İsyan
İyilerin Gaddarlığı
Bir Jandarma Sosyal Tesisleri Hatırası

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklısın
Tanrıça Hera
Gece Gündüz
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim
Kötüyü Cezalandıranlar
Çatlama ve Çatlatma
Bir Avuç İyi İnsan
Evlilik Kurumu
Amin Diyelim
İyi Biri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.