..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > eyyüp yıldırmış




15 Kasım 2008
Ben veya Siz de Olabilirdiniz!  
eyyüp yıldırmış
Televizyon kanallarına çoğu kez kızsak bile bazen ele aldıkları toplumsal konular ve işleniş şekli çok etkili olabiliyor.


:BADB:
Televizyon kanallarına çoğu kez kızsak bile bazen ele aldıkları toplumsal konular ve işleniş şekli çok etkili olabiliyor. Geçenlerde özel bir tv kanalında “Balçiçek PAMİR”’ in bir anne ve oğlu ile yaptığı söyleşi beni epey etkiledi. Genç adam 20’ li yaşlarında önce görme daha sonra işitme duyularını yitirmiş, şu an 29 yaşında. Ne dünyayı sizin, benim gibi görebiliyor, ne de dış dünyayı duyabiliyor. Başka bir şey yapıyor bu genç adam, dünyaya küsmek kaderine kahır etmek yerine tam aksini yapıp hayata sarılıyor dört elle. Kitaplar yazıyor, web sayfaları oluşturuyor. İletişim için avuçlarına yazılan kelimeleri okuyup birçoğumuzdan daha etkili bakış acıları ile olayları yorumluyor.”Toplum bizi eve mahkûm etti” diyor genç adam. “ Sokağa çıkamıyor, insan içine karışamıyoruz” diyor. Belki aynı cümleleri kullanmıyor ama buna yakın şeylerden söz ediyor. Aklıma aylar önce okuduğum Elif Şafak’ ın bir yazısı geliyor. O’da aynı konuya değindiği yazısında şunları söylüyordu.” Avrupa’da her adımda karşınıza tekerlekli sandalyeli, koltuk değnekli biri çıkar. Bunu bizden biri “ Bak Allah gâvuru nasıl çarpmış, her yan bunlardan dolu, hasta bu Avrupalı “ diye yorumlar. Oysa durum başkadır; Avrupa’nın özürlüsü toplumdan tecrit edilmez, toplumla iç içe yaşar.” Hangi bakış acısı doğru siz karar verin. Neyse asıl konumuza dönelim. Sözünü ettiğim genç adamın adı Murat Kefeli. Annesi ve babası ile mücadelesini sürdürüyor. Şimdi soruyorum sizlere bu genç adamın yerinde olsaydık ne yapar, neler hissederdik. Ben bu cesur genç adama ve ailesine kolaylıklar diliyor, aynı durumdaki insanlarımızın hayatlarını kolaylaştıracak yöntemleri ve yasal yolları bulmalarını devlet büyüklerinden bir an önce bekliyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kapitalizmin mi Yoksa Bretton Woods' Un Sonumu?
Cumhuriyet Tarihinde A - Rmhc ve Kemalizm Gerçeği
Çok Yüzlü 1 Mayıs
Siyasi Partiler
Hiperaktif Eşeklikler
Sigara Yasağı; İçmeyin Şu Zıkkımı!
Uğurlar Olsun

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öldürülen Gazeteciler ve Uğur Mumcu
Modern Kölelik Nedir?
Evet, Soykırım Yapılmıştır, İnkâr Boşuna!
Türkiyenin El Beşir'le Vals'i
Türkiye"nin İki İbret Günü (6–7 Eylül 1955)
Darwin' İ de mi Allah Yarattı
Yurdumun Kuşları
Alman Vatandaş Hareketi ve Vatandaş Bile Olamayan Almanlar
24 Nisan ve "Musa Dağlı Çocuklar"
Latin Amerikanın Unasur' U

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel [Şiir]
Bir Sevdam Var [Şiir]
Kızlar Sinisi Efsanesi [Öykü]
Domates Suyu [Öykü]
54. Kalas [Öykü]
Biraz Daha Işık! [Öykü]
Angut Kuşunun Vefası [Öykü]
Ah İsmail Ah [Öykü]
Aramızdaki Hainler (Şahmeran Efsanesi) [Öykü]
Yalnız Bir Yıldız [Öykü]


eyyüp yıldırmış kimdir?

1959 Divriği/Sivas doğumluyum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eyyüp yıldırmış, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.