..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Mustafa Gülseren




10 Ekim 2011
İki Tümsek Arası'nda  
Mustafa Gülseren
Günümüz toplumuna bir bakış..


:AFGB:
İnsan hayatla olan temaşasında her geçen gün biraz daha sahiciliğini ve içtenliğini kaybediyor sanki. Sadece bedenlerimiz yaşıyor artık. Ruhunu kaybetmekte olan bizler hayat dehlizinde birer birer yok oluyoruz. Sanki hayatımıza bir kara delik açılmış gibi durmadan bizden bir şeyler götürmekte. Ruhu kaybetmekten kastım ölüm değil, maddi değerlerimiz. Varoluşumuzun ardındaki küçük detaylar gibi görünse de bizi hayata bağlayan daha doğrusu onu anlamlı kılan değerlerimiz. İşte o deliğin yuttuğu biz değil, bizi biz yapan artılarımız. Ne büyük talihsizliktir bu…
Yaşamayı değerli kılan ölümden başka gerçeklerimiz yok mu bizim. Ölüm olmasa bu hayatta Mecnun’un vuslatı kalır mıydı öbür tarafa. Aşıkların kavuşması mümkün olur muydu bu dünyada. Hayat nasıl olurdu kim bilir.
Üsluplardaki bozukluk, fikir hayatımızdaki fakirlik, dilimizdeki sığlık, sevgi dünyamızdaki karanlık, dünyevi savrukluklarımız. Birbirimize tahammülümüz kalmamış maalesef. Yetmezmiş gibi bir de bencilliğimiz.
Çok değil, biraz eskiye gidelim. Hani şu kasetçalarların çokça kullanıldığı zamanlar. Kaset bittiğinde diğer tarafını çevirmek gerekirdi. Sonradan otomatik çevrilenleri çıktı, dışarıdan bir müdahaleye gerek kalmazdı o kendi yapardı. İşte bazen insanlar da öyle değil midir; sona geldiğinde her şey bitmiş gibi bırakmaz mı kendini. Umutları tükenip ve birilerinin gelip onu değiştirmesi gerekir ya hani. Kendi kendine yapamaz, gereken gücü bulamaz ya kendinde. Fiziğin değil maneviyatın zayıflığı belki. Hayat gailesinden uzak, yolsuz duygular eşliğinde akıp giden şu meşhur zaman. Aklında, yaşadığı son aşkın akisleri yankılanırken, düştüğü durumdan çıkamamasının verdiği acıyla geçip giden haz özürlü günler.
Bu hayat dairesi içinde çözülmesi beklenen ancak hep bir sihirli değneğin kendine dokunmasını ümit edip, aklının kapanışını yaparak “hayati rölan‘ti’ye alması” durumu olarak açıklanabilir. Ancak o bekleyiş hepimizin hayatına zaman zaman uğrayıp, gerçekler bir tokat gibi yüzümüze çarpmadan gitmiyor maalesef. Geçenlerde okudum, Tibet’in ruhani lideri Dalai Lama’nın “Çağımızın Paradoksu” adlı şiiri bu durumu özetleyen en güzel örneklerden biri. Bakın ne de güzel anlatmış;
Evlerimiz büyüdü fakat ailelerimiz küçüldü.
Artık daha rahatız ama zamanımız az.
Öğrenim seviyemiz arttı fakat anlama yetimiz azaldı.
Daha fazla bilgili olmamıza rağmen, daha zor karar veriyoruz.
Daha fazla uzmanız fakat daha fazla sorunluyuz.
Daha fazla tedaviye rağmen daha az sağlıklıyız.
Ay’a gidip gelerek onca yolu kat ettik ama caddeyi geçip yeni komşumuzla tanışmakta geciktik.
Daha fazla üretelim diye yeni bilgisayarlar geliştirdik, fakat daha az iletişim kurmaya başladık.
Çok uzun yol kat ettik ama kalitede bir o kadar kısa kaldık.
Fast food ve uzun sindirim zamanı…
Anlamlar büyük fakat karakterler küçük.
Kârlar yüksek fakat ilişkiler yüzeysel.
Şimdi artık penceremizde çok şeyin olduğu ama odamızda hiçbir şeyin olmadığı zaman…

Ve benim çeyrek yüzyıl önce gözümü açtığım hayat kesinlikle bu hayat değildi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kalbin İdamı [Şiir]
İki Yüz [Şiir]
Mazide Kalanlar [Şiir]
Bizim Hikayemiz [Şiir]


Mustafa Gülseren kimdir?

bazen yazar bazen yazamaz, şiir sever, yazar siler, sinema sever, kimini çok sever, aşka meyli vardır söylemez, yazar. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Gülseren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.