Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
Uzak iklimlerden usul usul geldiler! Kırkikindi yağmurlarına yetişmek için, Batan güneşlerle itişmek için, Hilalin naz edişine râm olup, Seher vakti tutuşmak için! * * * Geldiler! Gelir gelmez akıl çeldiler! Akıl dediğin bir avuç topraktan yapılma kap, Bu hakikat değişmez! İstediğin yola sap! Kırılsa da dişliler dönmese de bu tuhaf çark, Sen sana ezelde biçilen vazifeni yap! * * * Geldiler! Ferhat'la bir olup dağları deldiler! Mecnun gücendi çölleri es geçtiler diye, Kerem yutkundu susmayı seçtiler diye! Aslında aslı da yoktu mevzunun, Başaklar şükretti biçtiler diye... * * * Geldiler! Gitmeyi tasarlamaksızın, ansızın geldiler! Şairler içinde Fuzuli'ye misafirdiler, Hakkâkın elinde eşsiz bir safirdiler! Sükûtun kitabını yazan divit yorulunca, Çığlık hokkasını öylece devirdiler! * * * Geldiler! Gelmeyi isteyen ne varsa arzularına engeldiler! Tarihi baştan yazmaya kalkanlara kalkan oldular, Bir ok vınlamasında şakayık gibi soldular... Meydanlar daraldıkça daraldı o dem, Elifi terk edip bir noktaya doldular! * * * Geldiler! Kimsecikler görmesin diye güzeldiler! Rüzgarlarla konuşup anlaştılar bir gece, Açılmadı! Ne kapı, ne kapak ne de bir çekmece! Sır kitabının sayfaları arasında titrerken bir ışık, Devrilip gitti hece üstüne hece! * * * Geldiler! Gelene git! Gidene de gel! Demediler...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Güçer KAFA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |