..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > MESUT ARSLAN




27 Eylül 2014
Zengin Kız/fakir Oğlan İkilemi  
MESUT ARSLAN
Zengiz Kız Fakir Oğlan


:ADHB:
80" li yıllardan itibaren her türk filmi ve dizisi Zengin kız fakir oğlan/Fakir kız zengin oğlan ikilemi dahası kompleksi içinde işlenip,yazılıp,çizilip oynanıyor..
Dahası da var fakir kız/Fakir oğlan her neyse sırf zengin olabilmek için ya oğlana piyangodan milyonlar çıkıyor/Kumardan bir gecede zengin olmalar,ya da kız mıymıntı halden prenses boyutuna yükseltilip durum eşitlenmeye çalışıyor/ ya da kızdaki billur gibi ses birden keşfedilip şöhret haline getiriliyor...Bir nev"i statü değiştiriliyor..
Her filmde zengin olan daha mutlu gibi bir düşünce veriliyor.Nasıl bir düşünceyse artık.Yaşarken fakirin doğallığını seviyorsun , eğlenirken zenginin şatafanı kullanıyorsun..
Hala da bu furya devam ediyor..
Ekonomi değişiyor, düşünceler değişiyor, sınırlar çiziliyor bu saçmalık devam ediyor..Nedir bu eziklik anlamış değilim.
Şimdi herkes zengin olsa sırf aynı ezikliği yaşattırmak için birileri yine fakir bırakılacak..Tamam anladık 80" li yıllar acı doluydu, darbe vardı memlekette...Ya şimdi ...
Sinema eğitimi alan insanlar bile bu furyaya dahil..Çok azını ayrı tutuyorum...Yaz bir özgün senaryo da gözlerimiz sulansın,içimiz erisin, kahkalarımız yükselsin, tebessümlerimiz süslesin evlerimizi..Konuyu biraz da sevdaya getireceğim, orayı bağlayamadım..
Mesela Amerikalı bayanın Konyalı /Ya da başka bir şehir ( net bilmiyorum) çobanla ( asla küçük görmüyorum) olan evliliğini senaryolaştır..Hem kadında zengin değil..Evet ciddiyim okumuştum internet sayfasında..Yapta göreyim filmi.Çıkarsana modern bir Leyla/Mecnun.Sevdaya dair bilinen duvarları yıksana..Kaldırsana sınıfları..
Kaldırsana aptalca zengin hep mutlu olur imajını/yıksana zenginlere özgüdür eğlenmek, mutlu olmak algısını.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zengin Kız/fakir Oğlan İkilemi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dört Dakika

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Merhaba Çınar Ağacı... [Şiir]
Karşılıksız. [Şiir]
Vahşi Çiçek [Şiir]
Ey Yar! [Şiir]
Hiç Birisi Değil. [Şiir]
Aşkın Hakiki Olanı Leke Bırakmaz. [Şiir]
Yalınız Adam [Şiir]
Neden Peki? [Şiir]
Tutunun Lütfen. [Şiir]
Korkusuz Bir Nesil. [Şiir]


MESUT ARSLAN kimdir?




yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MESUT ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.