..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > İsa Kantarcı




9 Ocak 2024
Gelmiş Geçmiş En İyi Kalleş Chp ve Meral Akşener Tavrı  
İsa Kantarcı
Sonra kafaları basacaktı, tarihi bir fırsatı nasıl kaçırdıklarının.


:AAEB:

GELMİŞ GEÇMİŞ EN İYİ KALLEŞ CHP VE MERAL AKŞENER TAVRI


Cumhur başkanlığı seçimini neden kaybetti muhalefet partileri?
bay Kemal herkese mavi boncuk dağıttı, “anlaşıyoruz, hiçbir sorun yok, olamaz da” dedi, ve toplantının aday açıklama günü geldi, bay Kemal tutturdu “ben aday olacağım” diye. Meral Akşener’in; “başka bir adayda, seçilebilecek adaya uzlaşalım, anket yaptıralım” teklifini düşünmedi, değerlendirmedi bile, posta koydu, zorbalık yaptı, “benim dediğim olacak” tavrındaydı betondu, Ali denen sinsi ve diğerleri de zorbaya destek oldu, Meral Akşener o masadan çekildi, sonra “Ekrem ya da Mansur aday olsun” çağrısı yapıldı medya üstünden, Ekrem ve Mansur iki ufak çocuk ya da besleme gibi hemencik büyük beton başkanları Kemal’in dediklerini tekrarladılar, “biz belediye başkanlarıyız, görevimizin başındayız, partimiz, başkanımız ne derse o’dur” diye hazır ola geçtiler.
Kenan Evren’in siyah önlüklü askerleri gibi.

Sonra kafaları basacaktı, tarihi bir fırsatı nasıl kaçırdıklarının.
Cesur, karakterli ve özgür ve özgün davranmayıp başkanları ne demişse onları söyleyip durdular.

Meral Akşener, birileri çare arayıp durdu ve birisi dedi ki; “o halde Ekrem ve Mansur başkan yardımcısı olsun,” bu teklifi bay Kemal kabul etti, Meral Akşener masaya döndü.

Herkese; “biz çok iyi anlaşıyoruz, seçimi kazanacağız” deyip herkese mavi boncuk dağıtıp tam da şöyle diyeyim; bir eve gelin istemeye gideceksiniz, söz kesilecek, aniden fikir değiştirmek gibi, “ben kızı vermiyorum, kızı başkasına verdim” demek gibi, Meral Akşener, düşünceleri, fikri, çok sağlam görüşü, bakış açısı yok sayıldı, Meral biliyordu Kemal’in başkanlık seçimini alamayacağını, halkın büyük oranda onu sevmediğini, büyük oranda sevilen, seçimi alabilecek olanlar Ekrem ya da Mansur’du, Chp bu noktada çok büyük bir kalleşlik yaptı Meral Akşener’e. Koltuk hırsı, “sonunda ben başkan olacağım” hırsı, büyüleyicidir, insan ona kapılır, ve Meral’in nesnel görüşü, araştırması incelenmeye değer görülmedi ve Meral hanımı kendi zorba, aptal, kalın kafalarına, çarpık bakış açılarına uydurdular. Kazanacaklarını sandıkları zafer yenilgi oldu ve yenilgiye onu ortak etmekte başarılı oldular.
Sonra çare buldu birileri,
“Ekrem ve Mansur yardımcılık görevi yapsın bari” denildi, Meral çok kırılsa da, bir araba dayak yemekten beter hale getirilmişse de onuru ayaklar altına almışsa da ülkenin iyiliği için döndürüldü masaya. Erkek kadın, yürekli kadın! Asil kadın!

Ekranlarda; “biz öndeyiz” deyip durdu Chp, Ekrem, Mansur “Tam sonuçlar girilmedi, bize gelen bilgiler bu.”
Ekranlarda tabloda ikinci parti olduklarını net görünce soğuk duş yaşadıkları belgelendi, suratlardaki ışık söndü, cenaze görmüş gibi oldular, şeytan görmüş gibi, düştü yüzleri,
tam sonuçlar gelmedi, biz öndeyiz diye lafı gevelemişlerdi, ne oldu?

Kaybettiler!
Bütünsel olarak baktığımızda;
bu noktada kim kalleşlik yaptı, İyi parti mi, Chp mi?

Yerel seçim zamanı geliyor filan.

Chp, kaybeden bay Kemal’i zor aldı başkanlıktan, adam koltuğa yapıştı kaldı japon yapıştırıcıyla yapıştırılmış gibi.
Tuttular Özgür diye birini seçmeye çabaladılar. Öte yanda Ekrem de içinden neler neler diyor: “Benim büyük hayalim elden uçup gidiyor, eyvah!”

O çok sevdiği, sözünden çıkmadığı başkanı onu başkan olarak görmek istemiyor, savaşıyor bu ikili, ne oldu o aşk dolu bakışmalarınız, Ekrem duruma çok bozuldu, bozuntuya vermiyor, partisi onu turşu gibi kenara attı ve Özgür adında bu işi hiç beceremeyecek, halkta sevgi uyandıramayacak birisini başkan seçtiler.
Eee Ekrem sana kapıları açtı zamanında Meral, ne ettin, küçük bir çocuk gibi Kemal’in arkasında durdun, değil mi,
Kenan Evren’e tapar gibi.

Onca şuursuz yoldaşın da seni değil tutup alakasız birini, Özgür’ü başkan seçti, emek veren sen, çalışan sen, bunu hiç hak etmeyen birini partiye başkan seçtiler, sen de önünden et parçası çalınan sokak kedisi gibi bak bak üzül üzül dur, Kemal’i zor def ettiniz başkanlıktan ve bu parti seni başkan mı edecek, bu partiden sana hayır gelmez ülkeye de hayır gelmez. Senden de hiçbir şey olmaz siyasetçi olarak. O düzlükte, o son yüz metrede efsane at Bold Pilot gibi son gücünle canını dişine katıp koşarken; “evet Meral hanım, ben aday olma teklifinizi kabul ediyorum diyeceksiniz. Partim ya da başkanı ne derse desin teklifinizi kabul ediyorum!”

Neyse, özgür başkan oldu. Tamam.
Chp yine bir kalleşlik yapıp; “gel yârim aşkım yerel seçimde birlik olalım” deyip Meral’i ikna etmek için çabaladı, eski sapık aşık kur yapıp durdu, sen onu öldürdün ya, öldürmekten beter yaptın ülkeni de…eee…

Kadını yok saydınız, kadının düşüncesine uysaydınız Cumhurbaşkanlığı seçimini muhalefet alacaktı, bunu unutup sevgi kelebekleri yolladınız durdunuz, gasp ettiniz başkanlığı, hediye ettiğiniz onlara, yaptığınız çirkin şeyleri görmezden gelip Meral’i saflarınıza alıp tekrar eritmek istediniz, eh, bu kadın Milliyetçi, beş vakit namaz kılar, kökü var, kurt bir kadın bu, arkadaşları da öyle, bakış açıları sağlam, yer mi numaralarınızı, sizle işbirliğini yapmayacağını bildirdi, “hür ve müstakil” dedi. Azıcık karakterli olun ya, sitiliniz olsun ya, sizde hiçbir şey yok. Akp iktidarsa onu başa bela eden tek beton Chp’ dir, zıtlar birbirini var eder. Chp olmasa ülkenin önü açılacaktır. Chp’ye oylar kaymadıkça ülkenin önü açılır.
Meral hanım Chp ile işbirliğini sonlandırınca birçok İyi partili istifa edip durdu, edin kardeşim, edin durun, iyi partinin size ihtiyacı yok ki, seçimi kaybedeceğiz endişeleri korkuları var, bunlar milliyetçi değiller, güvenilir değiller, çürük elmalar ağaçtan düştü sadece. Alınları açık ve güçlü değildir. Zihinleri zayıf kişilerdir, ışıkları yalanlarla büyülenmiş kişilerdir. Bunların kalplerinde milliyetçilik kara bir at gibi kök salmamıştır.

Onca anket; “Muhalefet kazanacak” dedi, ne oldu, kaybetti.
Şimdi yine anketler bazı yalanlar söylüyor.
Chp seçimi alabilmek için bölücülere, pkk sevdalılarına mavi boncuk dağıtıp durdu, yine kaybetti.
Chp İstanbul’u kaybeder mi, kaybetsin, kazanmasın kazanamasın, umurumda değil! Kim kazanırsa kazansın. Hiçbir partiyi desteklemem! Adam değil hiçbiri, dürüst değil!
İstanbul kaybedilecek korkusu var ama belli etmiyorlar, tamam Akp kazandı diyelim, dünyanın sonu mu, Kenan Evren bile öldü gitti, hepsi ölüp gidiyor ve iktidar mutlaka değişiyor, liderler hastalanıyor, siyaseti bırakmak zorda kalıyor.
Ülkeyi Chp mi değiştirip dönüştürecek?
Chp, Akp iktidarının en berbat olduğu dönemde bile herkesi hayal kırıklığına uğrattı ve bunu devam ettirmek peşinde. Hiç güven verici ve inandırıcı değil.
Bunca sıkıntıya, krize rağmen sizi tercih etmedi halk, etmeyecek de.
Dilerim dev bir tokat patlar Chp’ ye İstanbul’da, kaybeder. Bu özü sözü bir olmayan korkaklardan vatana millete barış huzur para yok. Halk bunların yalancı olduğunu biliyor. Yalancı ve ahmak olduklarını herkes öğrendi.

Öte yandan iktidar faiz yanlış dediler neyse hatalarını fark edip faiz olması lazımmış’a döndüler…bu işi düzeltmek için var güçleriyle çalışırken en büyük hata Chp’ye oy verip onları var etmektir, sahtekarları tekrar yüceltme hatasında bulunmayın, en büyük iş İyi partiye oy vermektir, bu en doğrusudur bence.
Gelmiş geçmiş en büyük şeytan Akp değil, Chp’dir, şeytan oradan çıkar.

Meral Akşener, gaspa, haksızlığa uğratılmış bir liderdir, özü sözü birdir.
Chp ülkeyi mahveden olarak Akp’yi gösterir; ama ülkeyi asıl mahveden Chp’dir. Chp’nin adi siyaseti yüzünden Akp ortaya çıktı, Chp halkın diniyle kapışmıştı.
Chp Kenan Evren zihniyetini devam ettirdi, ettirir.
Chp dönüşmeyi değişmeyi reddeden yapısıyla Kenan Evren’lerle dolup taşar.

Bu sadede bir eleştiri yazısıdır.
Hiçbir partinin destekçisi olmam, her biri ayrı bir sahtekar bana göre!
Reziller!
Beş para etmezler!

İsa Kantarcı



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Halkımızda Kalite Yok Mu?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dinciliğin Meksika’sı Adıyaman
İz Edebiyatta Yazanların Dikkatine
Kırmızı Bir Piç Olman Lazım
Kitap Tanıtım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Göğsümde Ateş Böceği Gibi Parlayacak [Şiir]
Şimdi Yak Bir Sigara [Şiir]
Bir Kadının Gelişim Süreci [Şiir]
Remzi [Şiir]
Rüya Tarlasında Bitmiş Bir Kız Gördüm [Şiir]
Sahil Olduklarını Hatırla [Şiir]
En Güçlü Yerin [Şiir]
Seni Mutlu Edeceğim [Şiir]
Birds And Girls [Şiir]
Kapı Açan, Cebrail [Şiir]


İsa Kantarcı kimdir?

yazar

Etkilendiği Yazarlar:
jack london


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İsa Kantarcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.