Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen |
|
||||||||||
|
Hiç düşünmemiştim yaşadıklarımın uzun hikayelerde gizli olduğunu. Anlamazsın zaten hikayelerin sonlarının nasıl olacağını. Ufuk çizgileri belirir kafanda ama ne kadar çabalasan da gidemezsin oraya. Yorgunluğun izlerini yaşarsın orada, onda. Bekleyiş, hazin ama sondur. Yorgun dağlar yorulmuş seni bekleyişimi, Soluğu bitmez dizeler aramış seni her yerde, Yazarlar seni anlatmış betimlerde, Şarkılar seni mırıldanmış derinlerde, Hiç düşünememiştim sensiz bir şarkı nasıl olur diye. Yalnız yürüyüşler var sessiz içimde. Sonra soğuk fırtınalar ve sert rüzgarlar. Kaygı var burada, nedensiz kayıpların kaygısı. Üzülmek sadece bir oyun olmuş, artık benim için. Neden düşünememiştim acaba? Küçük bir buğday tanesinin, parlayacağını kanıtlarcasına çıkmak istedim güneş hüzmelerine. Ama nerden bilebilirdim ki güneşin beni yakacağını. Bana hiçbir buğday tanesini yakmaz demişlerdi güneş. Hiç düşünmemiştim bir çiftçi olabilmeyi yol kenarlarında. Aramızda sadece bir cam vardı belki de, olmak ya da olmamakla. Soğuk otobüsün mahpus camları. Belki orada bitiyordu karamsarlıklar, belki yepyeni başlangıçlar. Ama bırakmıyordu beni otobüsün kapısı, darağacındaki ip gibiydi. Sarılmıştı bir kez boynuma. Artık o ağacın bir parçasıydım. Sadece kartpostal olmuştu çiftçiler göz kapaklarıma. Bazen mutluluğu arıyorum karamsar düşüncelerde. Uçmaya çalışan mutluluğu, kuş olan mutluluğu. Kalbinde çırpınır uçmak için ; ne ordadır, ne de dışında. Tutamazsın onu elinle. Ama o gelir konar senin sol omzuna, sağ omzuna değil. Çünkü soldadır insanoğlunun yüreği. Göremezsin o kuşu, sezersin sadece o kadar. Tutup yakalamak düşerse aklına, zahmet etme hiç boşuna. Ne ele sığar ne de avuca. Belki de gözlerinin içindeki gülümsemedir o. İşte benim uçan mutluluğum. Kanadı kırık mutluluğum. Hiç düşünmemiştim ; bulanık sularda yavaş yavaş batacağını...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nazmi Ünar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |