İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil |
|
||||||||||
|
O zamanlar dünyayı nasıl görürdük düşünüyorumda aklıma gelmiyor.Şimdiyse bir bebeğe bakarken , düğün arabalarını izlerken,bir köpeğin soğuktan büzüşmüş halini izlerken yüreğim ağlıyor. Dünyayı ben kurtaracak değilim,kendi dünyamda egemen olamazken.Mutluluk değneğimde yokki Eksiklileri gidereyim,her isteyenin istediğini gerçekleştireyim.Oysa ne çok isterdim bunu. Allah'ım cennetinden bana bir köşe kendim için istiyorsam namertim gibi. O köşeye kimleri sığdırırdım.Ufacık yüreğime dünyayı sığdırdığım gibi. Sığdırmasına sığdırıyorum ama elimden bir şey gelmiyor ki sadece sevmek.. Sevgiden başka verebileceklerim olsaydı,sarabilseydim,verebilseydim. Köşede ağlayan bebeğe,sokakta gezen köpeklere,kedilere,soğuktan kıvrılmış şarabını arkadaş yapmışa, tineri içine çeken çocuğa,sistem arasında çarklar altında ezilene,sömürülen topluma saymakla bitmiyor ki. Öyle verecek çok ki ama yok yok,elimden birşey gelmiyor. İsyan ediyorum zaman zaman Ankara da dayısı olmayan öğrencinin haline, yokluğun pençesinde yollarını şaşıranlara,kullanılan insanlara,kadınlarımıza, sevdanın acımasızlığına,aşkın yaşanılan bedellerine.Ne çok olumsuzluklar var. Yaşadığımızdan öğrendiklerimiz ve daha da öğreneceklerimiz.Ne yapmalı ki düzen değişmeli.Dostumun dediği gibi şşş merkez baba bile bozmamış düzeni. Bana ne oluyor ki,ben ufacık bir yürek... Bak bebek,sarmalanmış mışıl mışıl uyuyorsun ne güzel.Konuşmayı öğreneceksin, insanların kırıcı olduğunu öğrenmen için zamanın var.Günü geldİğinde kırmayı öğreneceksin. Sonra yürümeyi tabi ki,yürümeden emeklemeyi demezlermi emeklemeden yürümek olmaz. Düşe kalka öğreneceksin ve bir gün düşmemeyi,kalkmayı ayakta durabilmeyi öğreneceksin. Dikkat et o zaman düşürende senden biri olacak,kaldıran da. Oyun oynamak isteyeceksin,oyuncakların varsa ,alabiliyorsa ailen olsun buldukların seni idare edecek.O zaman herşey oyuncak gibi zaten.Oynamanın kurallarını öğreneceksin, zamanla seninle oynanmanında.Vah ki vah oyuncak olma ama oynamada.. Ağlamayı öğrenmiş olacaksın,hatta bunu kullanacaksın.İstediğin olmadığında feryadı basacaksın.Ama gel görki zamanla ağlamayı unutacaksın,unutturacaklar. Ağlamanı içine gömecek,gözlerinden yaş yerine acı ,yaşı yüreğin akıtacaksın. Sevmeyi öğreneceksin en güzel duyguyu anneni,babanı..aileni.. Büyücek sevgin dağılacak etrafa,sevgiliyi seveceksin.En saf duygu sevmek.Bunu almaya çalışacaklar,kirleten olacak,zehir saçan olacak, sevgini kullanmaya çalışan.Silahlarını iyi seç bebek. Büyüdün bebek ,sende alışmış olacaksın.Bozuk düzene,bakacaksın hayat bir savaş güçlü olan ayakta.Anlık yaşa diyenleri görceksin ,aklın karışacak ,kaç doğru var,kaç yanlnış. Şunu bilki bebek tek doğru var,,tek! Gidenlere alışacaksın işte o zaman.Gidene kal dememeyi öğrenmiş,geleneyse hoşgeldin demeyi. Ama birşeyi daha öğrenmiş olacaksın güvenmemeyi.Sana öğretecekler bunu acele etme zamanla.. Zamanın çok hızlı geçmesine şaşıracaksın,kendini unutup etrafa dalacaksın. Saklamışsan sevgini,korumuşsan onlarla ağlayacaksın.Bak otobüs kalkıyor yavaş yavaş. Her durakta bekleyip öğrenecek,diğer durağa geçeceksin.Yol uzun,hayat uzun gibi görünsede kısa. Ben ne diyeyim bebek..İsyanın doruğunda yaşarken ne desem boş kendin öğreneceksin. Kim anlatılanı dinlemişki.Yaşayıp öğreneceksin.Sonra yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var diyeceksin sende. Hayatı yaşa,sev dolu dolu sev.Sevgini ver ,ver ki aydınlansın gökyüzü. Zamanın ardından dönüp baktığında sende bir bebek göreceksin anne kucağında.O kucağa hasret iç çekecek, keşke diyeceksin hiç büyümeseydim.Sarılacaksın içindeki çocuğa.. Dürüstlüğü seç,para ucuz bir sevgi aracı huzuru vermez lüksü verir ama satın alır,nelere sahip olduğun değil yanında kimlerin olduğu önemli,güveni sağlamak yıllar yıkmaksa dakika alır.Yaşayanı sev Yaradan'dan ötürü,kimseye diyemiyorsan saklıyorsan ,utanıyorsan yaptığın doğru değil.Adam gibi adamlarla ol...Off ne çok nasihat neyse dinlemeyeceksin nasıl olsa öğreneceksin... Hadi buda benim sana ayrılırken hediyem olsun...Her işin başı özü sevmek,sevgiyle saygı yanyana,yürekten olsun,yürek gözün açık olsun..Eyvallah dedim yürekten.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ALaguL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |