..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > fiko




14 Mayıs 2004
Çocuk  
bir haykırışın hikayesi

fiko


içimden gelenleri kelimelere dökmek istedim.


:AHGJ:
Bu sabah aynanın karşısına geçtiğimde daha bir dikkatle baktım kendime.Gözlerimin içine, daha bir dikkatle baktım. Birden irkildiğimi hissettim. İlk defa karşılaşmıştım kendimle. Bir yabancıya bakar gibi süzdüm kendimi. Ve sonra kapatıp gözlerimi daldım geçmişime.
Şaşırtıcı olabilir ama belleğimdeki ilk görüntü bir kadının gülüşü olmuştu. Hafif alaycı, oldukça yorgun bir çehrenin gülümsemesi. Garip, gözlerini hiç göremedim. Zorladım kendimi ama gözlerini göremedim. O an onu hiç tanımadığımı anlamıştım. Belkide hiç öyle biri olmamıştı fakat olmasını çok isterdim.
Ardından beyaz ceketi ile kalorifer kazanının arkasında saklanmış bir çocuk. Beyaz olan ceketi değilde yüreğiydi sanki. Yedi yaşlarında tüm dünyanın yükünü omuzlarında taşıyormuşcasına; cılız, ürkek ve de masum bir çocuk. Ufacık elleriyle kaldırdığı kocaman kömür torbalarının ardından saklandığı kazanın arkasından bana bakıyordu." Bir kaç lokumu kardeşleriyle beraber yediği için bu kadar suçlanabilir miydi bir çocuk" diye gözleriyle soruyordu bana.
Tabiki cevap veremezdim ona. Gözlerini görseydiniz anlardınız beni. Hangi kelime bu duygulara tercüman olabilir? " Masum değil hiç kimse bu oyunda çocuk. Ne varki yalnızca Tanrı ve de küçük çocuklar suçlanır bu sahnede." diyebilmeyi çok isterdim. Anlayabilir miydi beni?
Açıldı gözlerim daha sonra. Dayanamazdı bu vahşete, yeterince güçlü değildim belkide. Çocuğun yerinde olmayı hiç istemedim. Kadını ise hiç tanıyamadım. Kim bilebilir yalnız çocuğun o kadına ne kadarda ihtiyacı olduğunu. Yaslanıp göğsüne " Anne kurtar beni!" diye sırnaşma isteğini hangi kelime ifade edebilir.
Yıkayıp elimi yüzümü karıştım şehrin kalabalığına. Akıp gittim bir yaprak misali sürünün içinde. En güzel maskelerini takmış abilerim ablalarım yeniden başlamışlardı hayat adını verdikleri tiyatrolarına. Yanılsamaları ve makyajı kaldırdığınızda pekde bişeye benzemeyen bu oyun yine sürüp gidecekti. Kaç çocucuğun umutları, kaç kadının gülüşleri daha kaybolacaktı bu sahnede kimbilir!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


fiko kimdir?

kanla yazılan yazı silinemez. çünkü kan ruhtur.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © fiko, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.