..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > orkan şancı




9 Ocak 2005
Adam ve Kadın  
orkan şancı
Kadının yüzündeki gülümsemeyi ahlaklı bulmadı adam. Gülerken kullandığı yüz kasları, daha önce bu sözleri defalarca duymuş olduğunun kanıtı gibiydi. Adam ağzının içinde, "sanırım seni onurlandırdım" diye düşündü...


:BJJC:
Adam kurduğu cümlenin onda böyle bir üzüntü yaratacağını hesap edememişti. Sadece iki sözcük insanı bu kadar şaşırtabilir miydi?. Adam bunu söylemenin, gecenin sonunda hakkı olduğunu hissediyor, diğer yandan kadını üzdüğü için kendine kızıyordu. "Seni kırmak istememiştim" deyiverdi birden, "dilimde olmadan üzdüm seni".. Kadın oralı bile olmadı, olamazdı çünkü oralı değildi. Adamın bir limana demir atmış hayatına, yerinde duramayan zıpır bir turist gibi dalıvermişti.

Bir sigara, sonra bir sigara daha. Ünlü yazarların fotoğraflarındaki gibi tutarak sigarasını, pencerenin önüne gidip dumanı içine üfledi kadın. Gözleriyle sokak lambasına bakarken zehir genzini yaktı, sessiz kalışı adamın yüreğini. "Sessizlik bir yanıt mı?" diye düşündü adam. Bağlandığını hissettiği kadının, kurduğu cümle karşısında tepkisiz kalışını seyretti. Ama tepkisizlik uzadıkça umut, acıya dönüştü.

Kadının yüzündeki gülümsemeyi ahlaklı bulmadı adam. Gülerken kullandığı yüz kasları, daha önce bu sözleri defalarca duymuş olduğunun kanıtı gibiydi. Adam ağzının içinde, "sanırım seni onurlandırdım" diye düşündü. Kadın duymuş gibi döndü ama hala birkaç dakika önceki cümleyi düşünüyordu: "neden bunu söyledin ki şimdi bana?".. Adam rakibinin beklenmedik sorusu karşısında rahatladı. Bekleyen değil, yanıt beklenen konumuna yükselmişti. Gecenin sonunda söylediği o iki sözcükle en önemli kozu kendi eliyle vermişti ama anlaşılan bu durumdan basit bir ret yanıtıyla kurtulamayacaktı.

"Söylemek istedim çünkü içime sığmıyordu". Evet, vereceği yanıt buydu. Ama şimdi susacaktı. Yanıtı hazırdı, o yüzden rahatça birkaç dakika bekleyebilirdi. "Keşke sigara içseydim" diye düşündü, "ben de bir tane yakıp zaman kazanabilirdim"..

Kadını tanıyalı henüz bir gün bile olmamıştı. Onun, sorduğu sorunun yanıtını alma konusunda pek de hevesli olmadığını gördü. Bu iyi değildi. Birden ona döndü kadın. Öyle bir bakış vardı ki yüzünde, adam o an cehennemin aslında buz gibi bir yer olduğunu düşündü. "Saçmalamayalım istersen, ben gidiyorum" dedi, "paramı vermeyecek misin?. Adam, gecenin başında anlaştıkları paranın fazlasını ona uzattı, "bu seni üzdüğüm için"..

Sigara kokusunun sindiği pencereden, kadının taksiye atlayıp uzaklaşmasını seyretti. Geceye hiç de uymayan o saçmalayışını düşündü. "Seni seviyorum".. Laf mıydı bu? Neden bunu, sadece cinsel zevk için birkaç saatliğine birlikte olduğu kadına söylemişti ki? Durup dururken değildi aslında.. Gerçekten de içinden taşmıştı. Başka bir kadına, çok daha özel birine söyleyemediği "seni seviyorum"u, hazzın etkisiyle bir yabancıya söylemişti. Adam anladı, yola çıktı ve bir taksiye atlayıp sevdiği kadına gitti. Şoför nereye gideceklerini sorduğunda "keşke böyle bir kadın olsaydı" diye düşünüyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


orkan şancı kimdir?

beyazperde. com, ortakhaber. com yazarı. .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © orkan şancı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.