Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Hepimizin kendimiz ve başkaları hakkında düşünceleri vardır. Bizler farklı insanlarız ve hayatı, farklı düşünür ve yaşarız. Bu amaçla kullandığımız düşünceler hayatımızı biçimlendirir. Sahip olduğumuz düşünceleri paylaşmak bizleri daha olgun ve renkli bir dünyaya götürür. Hayatımızda bir sonradan sahip olduklarımız birde taşıdıklarımız vardır. Tüm davranışlarımızda bildiklerimiz rolü olduğuna göre, taşıdığımız ise vicdandır. Vicdan, bildiklerimizin dışında bir alemdir. Ve her zaman kararları bizimkilerden doğrudur. Bu sebeple işimizde ona danışmak ve uymak bizi huzurlu kılacaktır. Huzur hayatımızın en belirgin talebidir. Huzurlu insan varlığından memnun ve bahtiyardır. Ortalıkta bulduğunuz düşüncelerin doğruluğunu değerlendirmemiz gerekir. İlginçtir ki bizlerin fikri yapımızı bir önceki nesil tayin etmiştir. Düşünmeye başladığımızda, sahip olduğumuz fikirleri, sahip olduğumuz bilgilerle değerlendirip, kimilerini elemiş, kimilerine olan inancımız artmıştır. Bununla beraber bilgilerimizin ışığında yeni düşüncelere uzanmış ve onları kullanmışızdır. Düşüncelerimizin oluşmasında gözlemin büyük rolü vardır. Eğer duyulan ve görülenler olması gereken gibiyse, düşünceler olması gereken gibi olacaktır. Buna ilave olarak güzelliklere yönelmemiz, düşüncelerimizin güzelliğini temin edecektir. Ne demişler, güzel gören, güzel düşünür, güzel düşünen hayattan zevk alır. İnsan, dünyaya ilim ve dua ile olgunlaşması için gönderilmiştir. Doğru ilim ve dua. Dua güzele yönelmedir. Unutmayın, kapıyı vurmazsanız kapı açılmaz. Kişi sahip olmadığı şeyi veremez. Eğer insanların dünyalarına bir şey vermek istiyorsak; onlara doğru düşünmeyi öğretmeli ve bu düşüncelerini hayata geçirmelerini sağlamalıyız. Önce kendimiz inanmalıyız. İnanmak, başarmamız için gerek şarttır. Bunu hayat felsefesi olarak kabul edersek, problem gibi görünen pek çok şeyin aslında problem olmadığını fark ederiz. Akıllı insan, düşüncenin getireceği faydadan ümit kesmez. Düşüncenin gücüne inanalım ve hayatımızda, kullanmadığımız ve olumsuz düşüncelere yer vermeyelim. İlginçtir, düşünceler, zamanda ve mekanda bir enerji alanı olarak hareket ederler. Her şeyin kayıt edildiğini bildiğimize göre, özen gösterelim. Şu an geçmişimizin bir sonucudur. Geçmişimize güzellikleri bırakalım. Bizlerden önce, insanlar düşündükleri şeylerden de sorumluydular. Bizim bu noktada sorumlu olmamamız, şüphesiz daha rahattır. Ama olaya güzel bir düşünce katarsak; düşündüğümüz her şeyden sorumlu olmak menfaatimizi daha da koruyacaktır. Düşüncelerimiz ne ise hayatımız odur. Kişi kalbinde düşündüğü gibidir. Bu sebepten dolayı hayata karşı olan bakışımızda en temel fikrimizi iyi seçmeli ve buna olan inancımızı tazelemeyiz. Biliyoruz ki kendimiz için her ne kadar güzel düşünüp buna inanırsak “ bunları başaramazsak dahi ” hedefin güzelliği bizi bir noktada hoşnut edecektir. Bunun başarılması sırasında yaygın olan davranışların doğru değerlendirilmesi gerekmektedir. Çünkü toplum olmanın en kötü yanı, yanlış değerlerin toplumsal baskı sonucu kabul görmesidir. Sahip olduğumuz yegane sermaye zaman ve sağlığımızdır. Bu sebepten dolayı, lüzumsuz düşünce ve davranışta bulunmamamız gerekir. Her nefes bir ömürdür. Düşünce bizler için, her şeyin var olduğu mekan gibidir. Bu mekanda olabilecek şeyleri arayalım. Her arayan bulamadı ama bulanlar aramıştı. Var olanları aramaya özen göstermemiz gerekir, vicdan. Özgürlüğümüz, düşüncelerimizle başlamaktadır. Özgürlüğe kendimizden başlayalım. Neye ne kadar sahibiz. Buna yazmakla başlayabiliriz. Yazdığımız zaman, bildiklerimizi ve düşüncelerimizi ister istemez düzenleriz. Olaya doğru yaklaşırsak çarpıklığı görür ve ilerleriz. Düşünme ilerlemenin başıdır. Hayatımızda hiç bir şey olduğu yerde durmamaktadır. Uzatın ellerinizi tutunmayı bekleyen çok can var. Gerçeği arayanlar sizi bulacaktır. Sonrasında, başlangıçlar da biter günün birinde, ağlayıp gülmelerden geriye bir hüzün kalır. Anladım, geç anladım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © erdal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |