"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar |
|
||||||||||
|
hiç alakan olmadığı halde sırf terbiyenden abuk sabuk insanlara katlanıyorsun hayat seni yıpratıyor katlayıp buruşturuyor yüzün buruşturulup çöp tenekesine atılmayı bekleyen bir artık oluveriyor duyguların artık yok yılların yorgunluğu, kırgınlığı, sessiz sessiz akarken içine gözyaşları, baş ettiğin korkuların, ne de olsa bir şey değişmeyecek kalıbıyla yaşadığın hayat seni alakasız bir biçimde kendine bağlayıveriyor neden yazdığını bilmiyorsun neye niye katlandığını düşünmek istemiyorsun bu yazdıklarımdan günün birinde yazın sanatına dair bir şey çıkar mı diye düşünüp kurumlanıyorsun hep en kötü olasılıklara göre hayatı yaşıyorsun, baban onca zenginliğin içinde yoksulluk ve sevgi sizlik içinde tekrar tekrar ölüyor ertelenmiş okumalar- canına okumaların- var artık bunların bir listesini yapayım diyorsun hayat sana tekrar tekrar koyuyor hiç ummadığın bi yerde hiç ummadığın insanlardan o kadar güzel şeyler duyuyorsun ki intihar etmek üzereyken saniyelik bir kararla vazgeçiyorsun boşa kürek çekmediğini anlıyorsun çektiğin koskoca bir boşluk –az mı yani- eski bir arkadaşın seni arıyor, yalnızlığın güzelliğine varmak üzeresin hafifledin artık, ölüm düşüncesi seni üzmüyor kendine acımaktan vazgeçiyor yaşamaktan vazgeçmiyorsun sıkı sıkı kucaklıyorsun yaşamı nereden çıktığı belli olmayan ve hep birilerinin canını sıkan ne üdüğü belirsiz ağabeylerin kahrını çekiyorsun yaşam sana sulanıyor yaşam sarkıntılık ettiği her ölüme sulanıyor sen kendini kaybettiğin anların yasını tutmaktan vazgeçip ne hadddimelerini azaltarak, çaçaron teyzegillerden birine rastlayıp kafanı dümdüz oluncaya dek ütülettiriyorsun… tüm görüntüler düzeliyor..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ayse tokcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |