Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
yıldızlar,ay ve yalnızlık tek şahidi düşlerimin güverte boş kıçında geminin cümle alem odalarda duvar boyu hayalden kadın resimleri güverte boş yalnızım yedi yıldan beri körelmede en yüce erkim çocuk doğurtma hakkım gasp edilmede güverte boş elim apış aramda utangaç hani deniz kız çıksa deniz oğlanı veririm kucağına güverte boş beynim tatlı rüyalarda beynim sarhoş utanç , umut ve şükür aşk ve gözyaşı ve delirircesine sevmeye hasret tek bir odak geçiriverecek hepsini hepsi boş bir gece pahalı bir hayat kadının yatağında onun parasını alıp gideceğini düşünmeden yeni güne açılan bir buluşma geçiriverecek hepsini güverte boş loş ışıklarla sağlanmıyor mu yaşamımız pek mi parlak yada tanrının feneri küçükken yani daha neymiş bilmezken acı papaz Andreas bir yandan bir yandan da aksakallı Rüstem Dayı anlatırlardı da anlatırlardı aşk-ı memnuya çıkan safı Andreas hafif kambur altmış beşinde bir ihtiyar keçi sakalı var beyaz yüzüne bakan hani gücenmesinde yaratan yarabbim bu kadar mı olur senin üretim hatan Rüstem Dayı biraz topluca Andreas'a göre birazda uzun toplu bir sakalcığı var babamın sakalına benzer ama değilmiş -altı düzeltilmiş olmayacakmış sakal dediğinin - meğersem düşmanmış birbirine Rüstem Dayı , Peder ,BABAM babamın adı Niko yani öyle der bizim köylüler Nicholas yazarmış kafakağıdında Niko deyince kızardı babannem meğersem düşmanmış birbirine Rüstem Dayı , Peder ,BABAM Müslüman, Hıristiyan ve dinsiz ne alıp veremedikleri varmış şu koca dünyada kadınsız mı kalmışlar babamın Elenisi vardı yani annem bakkalın evinden çıkmaz sabahları Rüstem Dayı nedendir bilinmez? ayrı bir odası olduğu söylenir kilise arkasında Andreas'ın meğersem düşmanmış birbirine Rüstem Dayı , Peder ,BABAM neyi paylaşamamışlar ki şu soyka dünyada paltosuz mu kalmışlar aralık ortası Kafkaslarda yada temmuz sonu bir Akdeniz limanına on dakikayken rüyalarını mı gömmüşler suya? meğersem düşmanmış birbirine Rüstem Dayı , Peder ,BABAM oysa verse yaratıcı ah bir kondursa ellerime onların fırsatlarını Eleni gibi tertemiz saf bir eşim olsa yada bir kamaram geminin kuytularında meğersem düşmanmış birbirine Rüstem Dayı , Peder ,BABAM güvertede boş elim apış aramda gizli bir utanç içimde aman bre soyka utanılacak bir şey yok bunda utanacaksa gemiye yaklaşmayan liman yatağına giremeyen kadın birbirine küs olan insan utansın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ersu HAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |