"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Bir yolculuk, maviler karanlığı aralıyor. Şehirler arası bir otobüs,yol üstü. Alfabetik sırayla oturmuş, yol müdavimleri. Kimi sabahı bekler, kimi durağı, kimi bilmem nereyi. Meraklı kafalar koridora düşmüş. yeminli müfettişmiş kimileri Yolcular, her biri muhasip. Kimi kaç saat oldu? kimi daha ne kadar var? Bir telaşlı bekleyiş şoför beyin sırtına yüklenmiş. Sabaha doğru , güneş değiyor camlara. Küskün kafaların hepsi sarmaş dolaş ,bir koğuş sabahı. Şoför ,geceden ve kahveden yorgun, kravatı samimi, gözleri gururlu nöbette. Çapaklı gözler ve utandıran salyalar, yorgun gecenin diyeti. Yolcular acele ve ağır kaçışıyorlar otobüsten. Kimi sandviç ,kimi çiş Kriptolu anonslar, kovalıyor otobüsleri. Gençlerin yüzünde tebessüm oluyor, otobüsünü karıştıranlar . Sırayla dolduruyoruz koltukları. Hepimiz hazırız! Bir yoklama söz konusu. Utangaç fısıltılar arasından müdahil bir yolcu: “kasketli amca , gelmemiş!” Tuvalet,lokanta, lokumcu,çay bahçesi… Garsonlar, araba yıkayanlar , iştirakçi mola huzursuzları… yok, yok , yok! kasketli amca yok! bir muavin mescitten kaçıyor, korkmuş.. Acılı bir tanıklık dudaklarında. “kasketli amca mescitte yatıyor , ölmüş galiba!” Organize olamayan bir kul yığını, talihsiz birkaç diyalog, kasketli amcanın hatırına ölümsüzler, otobüslere dolduruyor. Mecburi diyaloglar, mecburen acıklı. Yolumuz uzun ve yeterince ölümlümüz var, ölümü beklemeyen. sessiz olun lütfen.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © orkun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |